طرز تهیه املت ماهی سالمون دودی سرشار از پروتئین برای پیش از ورزش

طرز تهیه املت ماهی سالمون دودی

در املت ماهی سالمون دودی از ماهی سالمون یا همان ماهی غزل آلا استفاده می‌کنیم. این غذا سرشار از پروتئین و چربی‌های امگا ۳ ضد التهاب است. علاوه بر آن، برای ساختن ماهیچه‌هایتان هم بسیار عالی است. این غذا برای پیش از ورزش، فوق العاده خواهد بود. با مجله قرمز همراه باشید تا طرز تهیه املت ماهی سالمون دودی را بیاموزید.

مواد لازم برای تهیه املت ماهی سالمون دودی

  • ۷ اونس (۱۹۸ گرم) سفیده تخم مرغ
  • ۱ قاشق چای خوری سرکه سیب
  • ¼ قاشق چای خوری پودر زردچوبه
  • ۱/۸ قاشق چای خوری پودر فلفل سیاه
  • ½ فنجان کدوی حلقه شده (برش‌های نازک)
  • ۲ قاشق غذاخوری سبزیجات معطر تازه (ریحان، جعفری و شوید) که باید به خوبی خورد کنید
  • ۷ اونس (۴۸ گرم) ماهی سالمون دودی؛ آن را بسیار باریک برش بزنید
  • ۱ آووکادو که برش باریک زده باشید (دلخواه)
  • سبزیجات کوچک مخلوط شده درصورت تمایل

* این مواد برای ۱ نفر کافی است.

دستور العمل پخت املت ماهی سالمون دودی

برای پخت املت ماهی سالمون دودی ابتدا نیاز است که درون یک ماهیتابه را اندکی با روغن آووکادو و یا روغن زیتون چرب کنید تا اطمینان یابید املت شما به کف ماهیتابه نخواهد چسبید. اکنون در یک کاسه متوسط، سفیده‌های تخم مرغ را به همراه سرکه سیب، زردچوبه و فلفل سیاه مخلوط کنید.

حال ماهیتابه را بر روی شعله متوسط به مدت ۱ دقیقه قرار دهید. در همین حین، تکه‌های کدو سبز را به همراه سبزیجات معطر در درون سفیده‌های تخم مرغ بریزید و هم بزنید. سپس این ترکیب را در درون ماهیتابه بریزید و به مدت ۶ دقیقه، اجازه دهید بپزد (اگر زودتر از این زمان نیز حس کردید مواد آماده شده‌اند، می‌توانید به گام بعدی بروید).

پیش از تا زدن املت، ماهی سالمون دودی را در یک لایه در یک سمت املت قرار دهید به گونه‌ای که نیمه‌ی دیگر املت خالی باشد. حال از یک کفگیر برای بلند کردن سمت خالی املت استفاده کنید و آن را روی ماهی سالمون دودی تا کنید تا ماهی در درون املت قرار بگیرد. اکنون اجازه دهید اگر تخم مرغی خام مانده است، به زیر املتی که به تازگی تا زده‌اید برود و فرایند پختن آن تکمیل شود.

اجازه دهید به مدت ۲ دقیقه دیگر املت ماهی سالمون دودی بپزد و پس از آن، غذا را در درون بشقاب قرار دهید. املت ماهی سالمون دودی شما آماده سرو است! می‌توانید در صورت تمایل، املت ماهی سالمون دودی خود را به همراه سالاد سبز مخلوط و قطعه‌های آووکادو سرو کنید تا از این طریق، سبزیجات مورد نیاز روزانه‌ی خود را مصرف کرده باشید.

 

حقایق تغذیه‌ ای املت ماهی سالمون دودی

کالری: ۱۹۶ کالری

چربی کل: ۶ گرم

چربی اشباع شده: ۱ گرم

چربی اشباع نشده مونو: ۳ گرم

کلسترول: ۲۳ میلی گرم

سدیوم: ۳۶۰ میلی گرم

کربوهیدرات: ۳ گرم

فیبر رژیمی: ۱ گرم

قند: ۳ گرم

پروتئین: ۳۲ گرم

پتاسیوم: ۲۲۹ میلی گرم

آهن: ۵%

ویتامین A: 13%

ویتامین C: 21%

کلسیوم: ۱%

  • آیا تاکنون این دستور را برای پخت املت ماهی سالمون دودی امتحان کرده‌اید؟ تجربیات خود را با بخش آشپزی مجله قرمز به اشتراک بگذارید.

ترجمه اختصاصی مجله قرمز از Angela Simpson

منبع: myfitnesspal


نوشتن یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *