آموزش درست کردن خوراک لوبیا چیتی خوشمزه و مقوی در خانه

طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی رژیمی با قارچ و سیب زمینی

نحوه درست کردن خوراک لوبیا چیتی خوشمزه و مقوی به روش رستورانی

خوراک لوبیا چیتی یکی از خوراک‌های پر طرفدار بین‌المللیه که تو اکثر کشور‌های جهان به صورت کاملا گسترده پخته میشه و حتی کنسرو این خوراک، پر فروش‌ترین کنسرو غذایی توی جهان شناخته میشه. این خوراک به خاطر داشتن مواد مغذی و طعم خیلی خوب، طرفدارهای زیادی داره.

طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی خیلی راحته و فقط کافیه که طبق دستور پخت پیش برید تا به بهترین نحو، به طعم خوب و اصیل این غذا برسید. برای درست کردن این خوراک می‌تونید از مواد غذایی دلخواهتون استفاده کرده و هر بار با طعم‌های مختلف درستش کنید.

پختن خوراک تو خونه نه تنها کار لذت بخشیه، بلکه به خاطر ساده بودن روش پخت، دردسر زیادی نداره و وقتتون رو نمی‌گیره. در ادامه با بخش آشپزی مجله قرمز همراه باشید تا شما رو با نحوه درست کردن خوراک لوبیا چیتی خوشمزه آشنا کنیم.

مواد لازم برای تهیه خوراک لوبیا چیتی مجلسی

مواد لازم برای ۴ نفر
لوبیا چیتی۱/۵ لیوان
قارچ۸ عدد
پیاز۱ عدد
سیر۲ حبه
سیب زمینی۱ عدد بزرگ
آبلیمو۱ قاشق غذا خوری
نمکبه میزان لازم
فلفل سیاهنصف قاشق چای خوری
زردچوبهنصف قاشق چای خوری
روغنبه میزان لازم

طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی مخصوص


مرحله اول (خیساندن لوبیا چیتی)

طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی خوشمزه رو با انتخاب یه کاسه مناسب برای خیاساندن لوبیا‌ها شروع کنید. روی لوبیا‌ها آب بریزید و بهتره از شب قبل شروع آشپزی، بزارید تا خیس بخورن تا هم نرم بشن و هم نفخشون گرفته بشه.


مرحله دوم (خرد کردن و تفت دادن پیاز)

در ادامه شروع آشپزی، ۱ عدد پیاز رو پوست بگیرید و به صورت نگینی ریز خرد کنید و یه قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار بدید و بهش روغن اضافه کنید و بعد از داغ شدن، پیاز رو به تابه اضافه کرده و تفت بدید تا سبک و شیشه‌ای بشه.


مرحله سوم (تفت دادن سیر و گوجه فرنگی)

برای آماده سازی موادو اولیه خوراک لوبیا چیتی، بهتره که پیازهای سرخ شده رو از قابلمه بیرون بیارید و سپس ۲ حبه سیر رو هم به اندازه ریز خرد کرده و بعد از پیاز، داخل قابلمه تفت بدید و زمانی که بوی سیر بلند شد، گوجه‌ها رو به صورت مکعبی خرد کرده و داخل قابلمه بریزید.


مرحله چهارم (اضافه کردن رب و لوبیا چیتی)

مواد رو به صورت مداوم هم بزنید تا آب گوجه تبخیر بشه و سپس، رب گوجه رو داخل قابلمه ریخته و به خوبی تفت بدید تا بوی خامی رب از بین بره. در ادامه لوبیا چیتی رو آبکش کرده و داخل قابلمه بریزید و به خوبی هم بزنید.


مرحله پنجم (اضافه کردن آب برای پخت خوراک)

برای پختن لوبیا چیتی، بهتره که حدود ۵ لیوان آب داخل قابلمه بریزید و درب قابلمه رو ببندید. در ابتدای کار حرارت رو بالا ببرید تا آب به جوش بیاد و بعد، حرارت رو روی ملایم بزارید و حدود ۳ ساعت زمان بدید تا لوبیا مغز پخت بشه.


مرحله ششم (خرد کردن سیب زمینی و قارچ)

روند پخت لوبیا چیتی رو با پوست گرفتن سیب‌زمینی ادامه بدید و سپس به صورت مکعبی کوچیک خرد کنید و کنار بزارید. در ادامه قارچ‌ها رو هم به اندازه دلخواه خرد کرده و کنار بزارید که بریم برای ادامه کار.


مرحله هفتم (نیم پز کردن سیب زمینی)

یه تابه مناسب روی حرارت ملایم بزارید و بهش روغن اضافه کنید تا به خوبی داغ بشه و سپس، سیب زمینی‌ها مکعبی رو داخل تابه بریزید و شروع کنید به تفت دادن، با این حال نیاز نیست سرخ بشه و فقط کافیه یه مقدار پخته بشه و بعد تابه رو از وری حرارت بردارید.


مرحله هشتم (اضافه کردن قارچ، سیب زمینی و پیاز سرخ شده به خوراک)

این مرحله بهتره که ۱ ساعت آخر پخت لوبیا چیتی، درب قابلمه رو باز کنید و سیب زمینی نیم پز شده، قارچ و پیاز سرخ شده رو داخل قابلمه بریزید و به مقدار گفته شده نمک، فلفل سیاه، زردچوبه اضافه کنید و یه مقدار هم بزنید تا یکدست بشن.


مرحله نهم (آماده شدن خوراک لوبیا چیتی)

خوراک لوبیا چیتی خوشمزه شما آماده شده، بهتره که در آخرین مرحله پخت، یه مقدار آبلیمو اضافه کنید و بهتره از خوراک بچشید و در صورت نیاز، نمک و فلفل سیاه اضافه کرده و در اخر به همراه نان و سبزی نوش جان کنید.


نکات مهم برای طبخ خوراک لوبیا چیتی

  • بهتره شب قبل از آشپزی، لوبیا رو بزارید تا خیس بخوره تا کاملا برای پخت آماده بشه.
  • پیاز رو به اندازه مناسب سرخ کنید و برای پخت غذا کنار بزارید.
  • یادتون باشه که سیر به خاطر بافتی که داره زود میسوزه، پس بهتره که زیاد اون رو تفت ندید.
  • رب گوجه رو حتما به خوبی تفت بدید تا بوی خامی اون رفع بشه و رنگش آزاد بشه.

سخن آخر

خوراک لوبیا چیتی یکی از همه فن حریف‌ترین غذاهای بین‌المللیه که هم به صورت ساده، و هم با قارچ و ذرت و سیب زمینی و مواد غذایی مختلف طبخ میشه و خواص خیلی زیادی داره و بهترین مزیتش هم اینه که این غذا زود هضم میشه.

برای درست کردن خوراک لوبیا چیتی خوشمزه و مجلسی، بهتره که طبق اصول پختی که در بالا اشاره کردیم پیش برید تا هم غذاتون خوشمزه بشه و هم این که، به راحتی بتونید این خوراک رو هر بار با طعم دلخواه خودتون درست کنید.

آخرین بروز رسانی در: 15 فوریه 2023| نویسنده: پوریا زنگیشه