آموزش درست کردن سس قارچ با خامه و شیر برای سیب زمینی سرخ کرده و پاستا

طرز تهیه سس قارچ خوشمزه

نحوه درست کردن سس قارچ با خامه و ماست برای استیک

سس قارچ به عنوان یکی از سس‌های محبوب و پر طرفدار در دنیای آشپزی شناخته میشه که با ترکیب مواد های اولیه مختلف به همراه قارچ به دست میاد.

طرز تهیه سس قارچ برای علاقه مندان به سس خیلی راحته و همین باعث شده که این سس واسه غذاهای زیادی از قبیل برگر، سیب زمینی، استیک گوشت و مرغ و دیگر غذاها کاربرد داشته باشه.

برای درست کردن یه سس قارچ خوشمزه شما نیاز به مهارت آشپزی ندارید، اما بهتره بدونید که این سس با رعایت نکات مهمی درست میشه که شدیدا تو نتیجه مزه سس تاثیر دارن.

دنیای سس ها و ترکیبشون با غذاها به شدت وسوسه کننده‌اس و فکر کردن به سس قارچ با یه بشقاب سیب زمینی به شدت آدم رو گشنه میکنه و باعث میشه بوی مطبوع و مزه این میان وعده خوشمزه رو توی ذهنت حس کنی.

اگه قصد درست کردن این سس به شدت جذاب و خوشمزه رو دارید، با ما همراه باشید که طرز تهیه سس قارچ مجلسی سریع و خوش طعم رو به شما عزیزان آموزش بدیم.

مواد لازم برای تهیه سس قارچ مجلسی در خانه

مواد لازم برای ۴ نفر
قارچ۲۰۰ گرم
خامه۲۰۰ گرم
شیرنصف لیوان
پودر سیر۱ قاشق مربا خوری
پیاز۱ عدد
آب لیمو ترش۱ قاشق غذا خوری
کره۳۰ گرم
ماست چکیده۲ قاشق غذا خوری
نمکبه مقدار دلخواه
فلفل سیاهنوک قاشق چای خوری

طرز تهیه سس قارچ خوشمزه

مرحله اول

طرز تهیه سس قارچ رو با شستن قارچ ها شروع کنید و در ادامه پوست نازک روی قارچ رو بگیرید و روی آبکش بزارید تا آبشون به خوبی گرفته و خشک بشه و سپس به صورت ورقه ای نازک خورد کنید و داخل کاسه مناسب بریزید.

مرحله دوم

برای درست کردن سس قارچ بهتره که قبل از تفت دادن قارچ ها رو با یه مقدار آبلیمو و نمک و فلفل سیاه طعم دار کنید و روی اونها یه نصف لیوان آب بریزید و مخلوط کرده و در حدود ۱۰ دقیقه استراحت بدید که قارچ ها مزه‌دار بشن.

مرحله سوم

پیاز رو به صورت نگینی ریز خورد کرده و به سراغ تابه مناسبی برید و اون رو روی حرارت ملایم بزارید و کره رو داخل تابه بریزید که به خوبی آب بشه.

مرحله چهارم

نحوه پخت سس قارچ به این صورت هست که پیاز ها رو داخل تابه حاوی کره تفت بدید تا نرم و سبک بشن و در ادامه آب اضافی قارچ ها رو خالی کنید و توی تابه بریزید تا آب بندازن.

مرحله پنجم

برای بهتر شدن غلظت سس، ماست رو به همراه نصف خامه در داخل یه کاسه کناسب مخلوط کنید و کم کم شیر رو اضافه کرده و به خوبی هم بزنید تا غلیظ و یکدست بشه.

مرحله ششم

الان وقتشه که مخلوط شیر، خامه و ماست رو داخل تابه حاوی قارچ و پیاز ریخته و به خوبی مخلوط کنید و بعد از یکدست شدن مواد، پودر سیر، فلفل سیاه و نمک رو سس قارچ اضافه کرده و هم بزنید.

مرحله هفتم

بسته به میزانی که در نظر دارید، اگه سس رو زیاد روی حرارت بزارید غلیظ و سفت میشه و اگه کمتر روی حرارت باشه، یه حالت شل داره که ما پیشنهاد میکنید سس رو طودتر از روی حرارت بردارید چون خودش موقع سرد شدن سفت میشه.

مرحله هشتم

سس قارچ که به غلظت مورد نظرتون رسید، باقی مانه خامه رو بهش اضافه کرده  تا غلیظ تر بشه و بعد از مخلوط کردن از روی حرارت بردارید که دمای ان پایین بیاد.


سخن آخر اینه که سس وقتی که با غذای مخصوص به خودش ترکیب میشه، طعم غذای خودش رو به شدت جذاب و متفاوت میکنه و سس قارچ هم با یه طعم خاص و به یادماندنی وظیفه خودش رو به خوبی انجام میده و زمانی که با رعایت اصول تهیه بشه، مزه‌ش توی ذهن مصرف کننده حک میشه. همونطور که در بالا اشاره شد، سس قارچ رو میتونید با مواد اولیه و ادویه های دلخواه هم درست کنید.

آخرین بروز رسانی در: 10 سپتامبر 2022| نویسنده: پوریا زنگیشه