آموزش درست کردن الویه مجلسی با مرغ و تزیین

سالاد الویه

نحوه درست کردن سالاد الویه خوشمزه

سالاد الویه یکی از پر کاربردترین وعده‌های غذاییه که شهرت بین المللی داره و به دلیل خوش خوراک بودن و طعم بی نظیرش توی مهمونی‌ها، منو رستوران‌ها و کافه‌ها و حتی به صورت بسته بندی هم میتونید این غذای خوشمزه رو پیدا کنید.

طرز تهیه سالاد الویه به شدت ساده ‌اس و نیاز به مهارت آشپزی نداره و شما میتونید این غذای مقوی و جذاب رو به راحتی تا مدت‌ها تو یخچال نگه داری کنید و از خوردنش لذت ببرید.

خواستگاه اولیه‌ی سالاد الویه به روسیه و اکراین برمیگرده که در سال ۱۸۶۰ یه آشپز بلژیکی به نام لوسین اولیویه اولین بار به این دستور غذایی خوشمزه رسید و سپس به سرعت در بین افراد محبوبیت پیدا کرد و حتی به منوی رستوران های مسکو رسید.

ساندویچ خوشمزه ای که از سالاد الویه پر شده باشه میتونه برای وعده غذایی در سر کار، مسافرت،دانشگاه و مدرسه بچه‌ها کاربرد داشته باشه و در حدی مقوی هست که با خیال راحت این غذا رو جایگزین فست فود های پر کالری کنید.

ویژگی این سالاد خوشمزه اینه که محدود به دستور خاصی نیست و شما میتونید با هر مواد اولیه‌ای که دوست دارید این غذا رو آماده و تهیه کنید. به هر حال اگه قصد درست کردن این وعده غذایی خوشمزه رو دارید، ما در ادامه طرز تهیه سالاد الویه خوشمزه و بی نظیر رو براتون آماده کردیم که امیدوارم خوشتون بیاد.

مواد لازم برای تهیه سالاد الویه خوشمزه مجلسی

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ۱ عدد
سیب زمینی متوسط۳ عدد
تخم مرغ۳ عدد
خیار شور۴ عدد متوسط
پیاز۱ عدد
سس مایونزبه مقدار لازم
آبلیمو۱ الی ۲ قاشق غذا خوری
نمکبه مقدار لازم
فلفل سیاهنوک قاشق چای خوری
زرد چوبهنصف قاشق چای خوری

طرز تهیه سالاد الویه مجلسی با مرغ

مرحله اول

طرز تهیه سالاد الویه خوشمزه مجلسی رو با شستن سیب زمینی‌ها و تخم‌مرغ شروع کرده و در ادامه داخل یه قابلمه مناسب گذاشته چند لیوان آب اضافه کنید و بزارید که با حرارت زیاد پخته بشن.

نکه: یادتون باشه که تخم مرغ‌ها رو بعد از ۱۵ دقیقه از آب بیرون بیارید تا بیش از اندازه سفت و بد بو نشن.


مرحله دوم

وقتی که برای سالاد الویه از سینه مرغ استفاده میکنید، بهتره که قبل از هر کاری اون رو به خوبی شسته و پوستش رو جدا کرده و در ادامه یه قابلمه مناسب روی حرارت گذاشته و سینه مرغ رو به همراه پیاز و زرد چوبه نمک و چن لیوان آب بزارید بپزه.

نکته: حتما کف روی آب رو بگیرید تا بوی زهم مرغ از بین بره.


مرحله سوم

سیب زمینی و تخم مرغ که به خوبی پخته شدن رو بزارید که دماشون پایین بیاد و پوستشون رو جدا کرده و با رنده درشت اون‌ها رو در داخل یه کاسه جادار رنده کنید و کنار بزارید.


مرحله چهارم

سینه مرغ پخته شده رو برای سالاد الویه به خوبی ریش ریش کرده و داخل ظرف حاوی سیب زمینی و تخم مرغ بریزید و به خوبی با هم مخلوط کنید. در ادامه یه کاسه دیگه انتخاب کرده و خیار شور‌ها رو با رنده ریز در داخل اون رنده کنید.


مرحله پنجم

برای بهتر شدن طعم الویه بهتره که خیارشور‌های رنده شده رو با دست فشار داده و بعد به مخلوط سیب زمینی و مرغ اضافه کنید. در ادامه به سراغ نخود فرنگی رفته و با مقداری آب و نمک بزارید که بپزه و بعد به بقیه مواد اضافه کنید.

نکته: اگه از کنسرو نخود فرنگی استفاده میکنید، فقط اون رو آبکش کرده و با مواد مخلوط کنید.


مرحله ششم

حالا وقتشه که به سراغ سس سالاد الویه بریم و برای این کار بهتره که یه کاسه مناسب رو انتخاب کرده و سس مایونز رو به همراه آبلیمو و نمک و فلفل سیاه داخل کاسه بریزید و با هم مخلوط کرده و به خوبی هم بزنید تا مواد با هم یکدست بشن.


مرحله هفتم

سس رو به بقیه مواد اضافه کرده و به خوبی هم بزنید تا کاملا یکدست شده و سس همه‌ی مواد رو در بر بگیره. حالا که سالاد الویه ‌آماده شده، بهتره که اون رو داخل یه ظرف مناسب بریزید و روی اون رو با سلفون بپوشونید و توی یخچال بزارید.

نکته: به سالاد الویه ۲ ساعت زمان بدید که کاملا جا بیوفته.

اینم از یه سالاد الویه خوشمزه و حرفه ای.


شور شدن سالاد الویه

شور شدن الویه یکی رایج‌ترین مشکلاتی هست که بعد از اتمام کار مشخص میشه. بهتره بدونید که مواد اولیه سالاد الویه با نمک پخته میشه و همینطور وقتی از خیار شور در سالاد استفاده می‌کنید باید حواستون به اضافه کردن نمک باشه که در آخر سالاد الویه ای که درست کردید شور نشه.

به هر حال اگه سالاد الویه ای که اماده کردید شور شده و هنوز وقت کافی داشتید بهتره که یه مقدار سیب زمینی پخته بهش آضافه کنید و با مواد هم بزنید.


سخن آخر هم اینکه با توجه به دستور غذایی الویه که در بالا به اون اشاره شد میشه فهمید که الویه به عنوان یه غذای مقوی به راحتی درست میشه و با داشتن مواد اولیه پر خاصیت و مختلف، به خوبی جواب گوی نیاز های بدن در وعده های مختلف هست. الویه رو میشه به عنوان صبحانه، ناهار، شام سرو کرد و اصلا هم ازش خسته نشد.

آخرین بروز رسانی در: 10 سپتامبر 2022| نویسنده: پوریا زنگیشه