آموزش درست کردن سس بشامل خوشمزه به روش حرفه ای با ماندگاری بالا

طرز تهیه سس بشامل

آموزش درست کردن سس بشامل خوشمزه و مجلسی با طعم بی نظیر به روش فرانسوی

سس بشامل یه نوع سس معروف بین المللیه که طعم مخصوص و خیلی عالی‌ای داره که تو همه‌ی رستوران‌‌های بین المللی توسط سرآشپزهای حرفه به شیوه‌های مختلف و طعم‌های گوناگون پخته میشه.

طرز تهیه سس بشامل خیلی راحته و نیاز به مهارت آشپزی نداره و بهترین مزیتش هم اینه که با کمترین مواد اولیه به دست میاد و طعم خیلی لذیذ داره که برای انواع غذا مثل: لازانیا، پاستا، موساکا و برگر استفاده میشه.

در ادامه با بخش آشپزی مجله قرمز همراه باشید تا شما همراهان گرامی رو با طرز تهیه سس بشامل خوشمزه به صورت کاملا حرفه‌ای آشنا کنیم تا به همراه نکات مهم، این سس رو با بهترین روش بپزید.

مواد لازم برای تهیه سس بشامل با شیر و خامه

مواد لازم
آرد سفید۲ پیمانه
کره۵۰ گرم
شیر۱ لیوان
خامه۱ قاشق غذا خوری سر پر
پاپریکانصف قاشق چای خوری
نمکبه مقدار لازم
فلفل‌سیاهنوک قاشق چای خوری

طرز تهیه سس بشامل مخصوص


مرحله اول

طرز تهیه سس بشامل نرم و لطیف رو با سرخ کردن آرد شروع کنید. به این صورت که یه قابلمه مناسب روی حرارت ملایم بزارید و آرد رو داخلش بریزید و به اندازه‌ای هم بزنید تا بوی خامی آرد از بین بره.

نکته: تفت دادن زیاد از حد باعث میشه رنگ آرد عوض بشه و همینطور رنگ سس هم تیره میشه.


مرحله دوم

در ادامه کره‌ی به دمای محیط رسیده رو داخل قابلمه حاوی آرد بریزید و مواد رو مخلوط کنید تا با هم یکدست بشن و سپس یه مقدار شیر رو قبل از اضافه کردن به قابلمه گرم کنید تا از گلوله شدن آرد جلوگیری کنه.

نکته: بهترین حالت اینه که آرد و کره رو به اندازه‌ای هم بزنید تا یه حالت خمیری به دست بیاد.


مرحله سوم

روند پخت سس بشامل رو با اضافه کردن شیر به قابلمه حاوی آرد و کره ادامه بدید. به این صورت که شیر بریزید و یه مقدار هم بزنید و دوباره شیر بریزید تا آرد گلوله و خمیری نشه.


مرحله چهارم

سس به دست اومده رو با حرارت ملایم هم بزنید تا حدی که یه مخلوط غلیظ از مواد به دست بیاد. به هم زدن سس بشامل ادامه بدید تا به قوام برسه.


مرحله پنجم

ادامه طبخ سس بشامل رو با اضافه کردن نمک، فلفل سیاه و پاپریکا به مواد داخل قابلمه طی کنید و با حرارت پایین، مواد رو هم بزنید تا طعم ادویه پخش بشه و غلظت سس بیشتر بشه.


مرحله ششم

سس بشامل آماده شده، اما اگه تمایل دارید، یک قاشق خامه به سس اضافه کرده و قابلمه رو از روی حرارت بردارید و به هم زدن ادامه بدید تا بافت سس بشامل غلیظتر بشه.


نکات مهم برای درست کردن سس بشامل

  • برای پخت سس بشامل به صورت استاندارد، به اندازه کافی از کره استفاده کنید، چون آرد رو میپوشونه و از تشکیل توده آرد جلوگیری می‌کنه.
  • استفاده زیاد از کره، به خاطر داشتن چربی زیاد، باعث میشه سس بریده بشه و برای جلوگیری از این کار، یه مقدار شیر و آرد اظافه کنید.
  • استفاده از شیر گرم برای سس بشامل باعث میشه که از گوله شدن آرد جلوگیری کنه و در آخر یه سس با بافت لطیف و خیلی خوشمزه به دست بیاد.
  • برای درست کردن سس بشامل خوب و صاف؛  بهتره از هم زن دستی استفاده کنید تا از گوله شدن خمیر جلوگیری کنه و همینطور ادویه رو به صورت کامل با سس ترکیب میکنه.
  • اگه بعد از پخت سس بشامل گلوله آرد رو داخل سس مشاهده کردید، اصلا نگران نباشید. بهتره که سس رو داخل مخلوط کن بریزید.

نحوه نگه داری سس بشامل

سس بشامل رو بعد از پختن بهتره که بلافاصله مصرف کنید. اما در غیر این صورت، میتونید سس رو تو ظرف در بسته، به مدت ۳ روز داخل یخچال بزارید. واسه گرم کردن سس بشامل، با حرارت ملایم این کار رو انجام بدید و هم بزنید.


سخن اخر

اینم از طرز تهیه سس بشامل، توصیه میکنم اگه از طرفدارهای سس‌های مختلف هستید این ترکیب سس بشامل رو از دست ندید، چون میتونید با اظافه کردن یک سری مواد اولیه دیگه به این سس، ماهیتش رو تغییر بدید و کلا یه سس دیگه به دست بیارید.

پایان

آخرین بروز رسانی در: 11 ژانویه 2023| نویسنده: پوریا زنگیشه