آموزش درست کردن واویشکا مرغ مجلسی برای 4 نفر در خانه

طرز تهیه واویشکا مرغ مجلسی

نحوه درست کردن واویشکا مجلسی با مرغ با طعم بی نظیر

واویشکا یکی از خوراک‌های خوشمزه شمال کشور محسوب میشه که هم طعم خیلی جذابی داره و هم عطر و بوی مخصوص این غذا زمانی بیشتر حس میشه که وقت زیادی برای پختن یه غذای مقوی ندارید و بهتره بدونید که واویشکا میتونه سفره شما رو رنگی کنه.

طرز تهیه واویشکا خیلی راحت و مقرون به صرفه‌اس، چون با کمترین مواد اولیه موجود تو خونه درست میشه و خیلی وقت شما نمیگیره. برای درست کردن این غذا میتونید از گوشت چرخ کرده، گوشت تکه‌ای، مرغ و انواع سبزیجات استفاده کنید و از طعم لذیذ این خوراک لذت ببرید.

برای درست کردن یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای شمال کشور ایران که از مواد اولیه مختلف تهیه میشه با بخش آشپزی مجله قرمز همراه باشید تا شما رو با نحوه درست کردن واویشکا با سینه مرغ آشنا کنیم که هروقت دلتون خواست بتونید این غذای سریع و لذیذ رو درست کنید. با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه واویشکا مجلسی با مرغ

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ۵۰۰ گرم
پیاز بزرگ۲ عدد
سیر۲ حبه
سیب زمینیمتوسط ۲ عدد
فلفل دلمه ای۱ عدد
گوجه فرنگی۱ عدد
سرکه سفید½ فنجان
رب گوجه۱ قاشق
آبلیمو۱ قاشق غذا خوری
زعفران (اختیاری)۱ قاشق غذا خوری
فلفل سیاهنوک قاشق چای خوری
زردچوبهنصف قاشق چای خوری

طرز تهیه واویشکا خوشمزه و مقوی با مرغ


مرحله اول (خرد کردن سینه مرغ)

طرز تهیه واویشکا با مرغ رو با شستن مرغ شروع کنید و روی آبکش قرار بدید و در ادامه، سینه‌های مرغ رو به صورت نواری به ضخامت ۲ سانت برش بزنید و کنار بزارید.


مرحله دوم (خرد کردن و تفت دادن پیاز)

این مرحله پیازها رو به صورت خلالی درشت خرد کنید و کنار بزارید. یه تابه مناسب برای پخت غذا انتخاب کنید و روی حرارت ملایم قرار بدید و بهش روغن اضافه کنید تا کاملا داغ بشه.


مرحله سوم (اضافه کردن سیر)

روند آماده سازی مواد اولیه واویشکا رو با اضافه کردن پیاز به تابه ادامه بدید و شروع کنید به تفت دادن پیازهای خلالی و سپس، ۲ عدد سیر رو به اندازه ریز رنده کنید و داخل تابه بریزید و تا جایی تفت بدید که بوی سیر بلند بشه.


مرحله چهارم (اضافه کردن سینه مرغ به تابه)

حالا وقتشه سینه‌های مرغ نواری شده رو داخل تابه بریزید و به همراه پیاز و سیر تفت بدید تا با هم یکدست بشن. به مقدار لازم زردچوبه روی مرغ بریزید و مواد رو هم بزنید تا رنگ ادویه با مواد غذایی مخلوط بشه.


مرحله پنجم (محلوط کردن فلفل دلمه ای و ادویه با مرغ)

در ادامه فلفل دلمه‌ای رو به اندازه دلخواه خرد کنید و به همراه فلفل سیاه و ادویه‌های دلخواهتون داخل تابه بریزید و مواد رو به خوبی تفت بدید تا طعمشون به خورد هم بره و بوی زهم مرغ گرفته بشه.


مرحله ششم (اضافخ کردن گوجه فرنگی و رب)

روند طبخ واویشکا مجلسی رو با اضافه کردن رب به تابه ادامه داده و رب گوجه رو ابتدا به تنهایی تفت بدید تا از خامی بیرون بیاد و رنگش آزاد بشه و سپس، گوجه فرنگی رو رنده کنید و به همراه زعفران دم کرده داخل تابه بریزید.


مرحله هفتم (آب برای پختن مواد)

مواد رو به خوبی هم بزنید تا با هم یکدست بشن و در ادامه برای پخته شدن سینه مرغ، نصف لیوان آب جوش به مواد اضافه کرده و ابتدا حرارت رو بالا ببرید تا آب به جوش بیاد و سپس حرارت رو روی ملایم قرار بدید تا روند پخت به آرامی طی بشه.


مرحله هشتم (سرخ کردن سیب زمینی با زردچوبه)

برای اینکه واویشکا طعم مخصوصی به خودش بگیره، تا زمان پخته شدن سینه مرغ، سیب زمینی‌ها رو پوست بگیرید و به همراه زردچوبه سرخ کنید و کنار بزارید.


مرحله نهم (اضافه کردن سیب زمینی در دقایق آخر پست)

این مرحله پس از پخته شدن مرغ، ۵ دقیقه آخر زمان پخت، سیب زمین‌های سرخ شده رو به مواد داخل تابه اضافه کنید تا به خوبی نرم بشن و طعم مواد رو هم به خودشون جذب کنن.


مرحله دهم (آماده شدن غذا)

اینم از طرز تهیه واویشکا مخصوص با مرغ که زحمت کشیدید و آماده شده. بعد از درست شدن غذا اون رو داخل ظرف مناسب بکشید و به همراه نان و سبزی نوش جان کنید و از دستپخت خودتون لذت ببرید.


نکات لازم برای تهیه واویشکا

  • سینه مرغ رو قبل از طلایی شدن پیاز به تابه اضافه کنید تا بوی زهم مرغ رو بگیره.
  • میتونید از ادویه‌های دلخواه برای پخت این غذا استفاده کنید.
  • برای خوشرنگ شدن سیب زمینی ها اون‌ها رو با زردچوبه سرخ کنید.
  • سینه مرغ رو به یک اندازه برش بزنید تا موقع پخت به اندازه یکسان پخته بشن.

سخن آخر

اینم از طرز پخت واویشکا با سینه مرغ که بعد از خوردن این خوراک لذیذ؛ طعم مخصوصش رو هیچوقت فراموش نمی‌کنید. همونطور که تو دستور این غذا گفته شد، میتونید از انواع ادویه‌های دلخواه خودتون برای خوشمزه‌تر کردن این خوراک استفاده کنید. بهتره بدونید تنوع پخت این غذا در حدی زیاده که هر بار میتونید با یه طعم جدید درستش کنید و هیچوقت هم تکراری نمیشه.

آخرین بروز رسانی در: 25 می 2023| نویسنده: پوریا زنگیشه