جدید ترین عناوین خبری امروز
Registering new users is currently not allowed.
دستورالعمل سوپ‌های گیاهی

سوپ‌های گیاهی و ۱۳ دستورالعمل برای تهیه این سوپ ها

سوپ‌های گیاهی از بهترین منابع برای تأمین مواد معدنی، پروتئین و همچنین فیبر برای بدن شما است و همین سلامت بدن شمارا تضمین می‌کند. شروع یک وعده غذایی با سالاد است که تنها راه برای افزایش مصرف سبزی‌ها  توسط شما  و تامین فیبر و مواد معدنی نیست. آن را با مصرف یک‌کاسه از سوپ‌های گیاهی خانگی به‌جای استفاده صرف از سالاد غنی کنید. شما می‌توانید که دوز اضافی از ماده مغذی و یک وعده یا دو از سبزی‌ها اضافی دریافت کنید؛ و اگر شما در حال تلاش برای کاهش وزن خود هستید، یک مطالعه نشان داد که افرادی که قبل از یک دوره ناهار اصلی، سوپی با کالری کمتر مصرف می‌کردند، در کل غذا کمتری مصرف می‌کردند. در این مقاله به معرفی ۱۳ دستورالعمل برای پخت این سوپ‌های خوشمزه و مقوی می‌پردازیم.

سوپ هویج، زنجبیل، نارگیل

چشم‌های شما (و جوانه‌های چشایی به‌طور طبیعی) برای خوردن این سوپ از شما تشکر می‌کنند. هویج یک منبع بزرگ از بتا کاروتن است که این پیش ساز در بدن به ویتامین A تبدیل می‌شود و برای سلامت بینایی بسیار مهم است.

انواع سوپ‌های گیاهی

گاسپاچو سبک اندلس

این سوپ در فصل تابستان تمام علایق فصلی شما ازجمله، فلفل، خیار و گوجه‌فرنگی ترکی را دارد. تکه‌هایی از باگت کبابی را به سیر، سوپ سرد و عطروطعم دوده کباب بمالید.

 سیب‌زمینی شیرین و سوپ زنجبیل

این سوپ یکی از سوپ‌های گیاهی و گرم بدون چربی، کلسترول و کم‌کالری است که به لطف خامه سیب‌زمینی شیرین، زنجبیل تند و مقدار کمی قند طعم و مزه خوبی دارد. از یک مخلوط‌کن غوطه‌ور برای ساختن اجزای این دستورالعمل به‌راحتی استفاده کنید.

باقلا سیاه، فلفل قرمز، کدو زمستانی

فلفل قرمز در کدو زمستانی منحصربه‌فرد و به‌عنوان اجزای درخشان آن هست. شما می‌توانید در زمستان از انواع کدو استفاده کنید، به نظر می‌رسد بهترین راه خریدن گردوی سفید، بلوط و کابوجا که اجزای اصلی این دستورالعمل غذایی هستند، از فروشگاه است.

گوجه‌فرنگی و سوپ رازیانه

رازیانه می‌تواند به سوپ گوجه‌فرنگی اضافه شود که یکی عضو مدیترانه‌ای از خانواده جعفری با طعم و مزه‌ای شبیه به رازیانه هست. این دستورالعمل غذایی می‌تواند با وگان‌ها ساخته شود فقط به‌جای کره از روغن‌زیتون استفاده کنید و خامه‌های سنگین را حذف کنید.

سوپ گوجه‌فرنگی

در اینجا شما سه دستورالعمل سوپ گوجه‌فرنگی را با یک دستور به دست می‌آورید. انتخاب‌های شما: برای درست کردن یک نمونه دل‌چسب از سوپ‌های گیاهی، دستور سوپ کلاسیک را انجام دهید و برنج سفید، بلغور، بلغور عربی اضافه کنید و یا به‌نوبه خود با انتقال حرارت، آویشن تازه، پودر ریحان، پودر فلفل قرمز و یا فلفل قرمز دودی به آن اضافه کنید.

گاسپاچو از سوپ‌های گیاهی متنوع تابستان

این سوپ سرد با طراوت با لیکوپن و آنتی‌اکسیدان بسته‌بندی می‌شود. گوجه‌فرنگی همچنین حاوی ویتامین C، فولات، پتاسیم هست. در هر وعده تنها حاوی ۸۸ کالری انرژی هست که شروعی خوب برای یک وعده‌غذای تابستانی هست.

فلفل قرمز گیاهی

باوجوداینکه در هر وعده کمتر از ۳۰۰ کالری انرژی دارد، این سوپ در هر وعده غذایی ۱۵ گرم فیبر دارد و این بدان معنی هست که شما تا وعده غذایی بعدی احساس سیر بودن رادارید. نخود، لوبیا سیاه‌وسفید، لوبیا قرمز و حبوبات خشک که همگی منابع بدون گوشت از پروتئین هستند، سیری شمارا بیشتر تضمین می‌کنند.

فلفل قرمز تند جنوب غربی، باقلا سیاه

فلفل قرمز به ساعت‌ها جوشیدن نیازی ندارد، این سوپ گیاهی در ۲۵ دقیقه آماده می‌شود. راه‌حل استفاده از بسته‌بندی فلفل قرمز بوداده، سوپ گوجه‌فرنگی، پودر فلفل قرمز، زیره سبز و همچنین مواد تشکیل‌دهنده آن مانند نوعی فلفل سبز مکزیکی هست. در هر کاسه ۱۷ گرم پروتئین و ۱۳ گرم فیبر دریافت می‌کنید، آن را با چربی‌ها، برخی چربی‌های سالم و تکه‌های آووکادو بی‌نظیر کنید.

سوپ تره‌فرنگی و سیب‌زمینی

سوپ تره‌فرنگی و سیب‌زمینی به‌طور سنتی دارای خامه غلیظ است اما به‌طور واضح در این دستور غذایی ماست یونانی جایگزین آن می‌شود. علاوه بر کاهش کالری و چربی، این جابجایی ماست یونانی پروتئین را در هر وعده به ۸ گرم می‌رساند.

آماده کردن سوپ کدوسبز

شما در تابستان هیچ‌چیزی شبیه کدوسبز ندارید. کدوسبز سرخ‌کرده با پیاز، سیر، پودر زردچوبه هندی را پوره و سپس در مخلوط‌کن بریزید. ازآنجاکه کدوسبز در تابستان به‌شدت فراوان است، شما می‌توانید بسته‌های کوچک از این سوپ را در فریزر قرار دهید تا بعداً بتوانید از آن بخورید.

سوپ شاهی آبی با بادام سرخ‌کرده

شاهی آبی اغلب نادیده گرفته می‌شود که بهترین نوع استفاده از این ماده پرخاصیت در سوپ‌های گیاهی هست. این گیاه از خانواده سبزی خردل و کلم هست که مقدار کمی کالری دارد که در آنتی‌اکسیدان‌ها و غذاهای گیاهی زیاد هست و یک منبع خوب از ویتامین K هست که برای مغز استخوان بسیار خوب هست.

گاسپاچو آسان

از این دستور غذایی آسان‌تر نمی‌توانید پیدا کنید، به‌سادگی آن را ریزریز کنید و با سبزی‌های رنگارنگ داخل مخلوط‌کن بریزید و تکه‌های نان سبوس‌دار را به آن اضافه کنید و آن را با طعم گاسپاچو های بسته‌بندی‌شده ترکیب کنید و بارها از آن درست کنید.

دستورالعمل تهیه سوپ‌های گیاهی

منبع: HEALTH این مقاله توسط مجله قرمز به صورت اختصاصی، ترجمه و تالیف شده است. در صورتی که این مطلب، برای شما مفید بود، لطفا نظرات، انتقادات و موضوعات مورد علاقه پیشنهادی خود را با ما به اشتراک بگذارید.َ

دیدگاه ها 0
Subscribe
اعلام کردن به
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

مقالات زیبایی

پاک کننده صورت طبیعی
۱۰ پاک کننده صورت که می‌توانید خودتان درست کنید
30
موی نازک
اگر موی نازک دارید این ۹ اشتباه آرایش مو را انجام ندهید
172
ضرورت و اهمیت استفاده از کرم مرطوب کننده برای تمام انواع پوست
نقش کلیدی مرطوب کننده ها در روتین مراقبت پوستی
1,232
روغن نارگیل
آیا روغن نارگیل برای پوست و بیماری‌های پوستی مفید است؟
1,735
روغن میوه نسترن
روغن میوه نسترن (رزهیپ) چه فوایدی دارد، روشهای استفاده از آن چیست؟
6,441
سبک جدید کانتور
با سبک جدید کانتور کردن در سال ۲۰۱۹ آشنا شوید
3,702

مقالات سلامت

غذاهای تحریک کننده سردرد
غذاهای تحریک کننده سردرد که باید از آنها پرهیز کنید
15
مضرات دمپایی لا انگشتی
دمپایی لا انگشتی (دمپایی ابری) را به این ۱۱ دلیل هرگز نپوشید
59
کولونوسکوپی
کولونوسکوپی ؛ دلایل، نحوه انجام، آمادگی پیشرفته و روشهای جایگزین
52
رفع جوش چرکی
رفع جوش چرکی با ۴ درمان طبیعی و سریع و روشهای موثر دیگر
74
آمیلوئیدوز
آمیلوئیدوز بر چند نوع است، روشهای تشخیص و درمان آن چگونه است؟
59
داروی رمدسیویر درمانی قدرتمند برای غلبه بر بیماری کرونا
129

مقالات آشپزی

خوراک برنج و مرغ در فر
خوراک برنج و مرغ در فر با ادویه ایتالیایی و طعم عالی
61
سیب زمینی برشته در فر
سیب زمینی برشته در فر با حداقل روغن و سرشار از ادویه
170
طرز تهیه نان خامه ای
طرز تهیه نان خامه ای به صورت حرفه‌ای و با ارائه همه نکات لازم
203
پنیر موزارلا
طرز تهیه پنیر موزارلا تازه و خانگی برای انواع غذاها با همه نکات لازم
288
خواص و طرز تهیه آب استخوان
خواص آب استخوان یا آب قلم و طرز تهیه آن در خانه به بهترین روش
443
نان سفید خانگی
نان سفید خانگی به روشی آسان برای تهیه انواع ساندویچ و اسنک
345

مقالات تغذیه

شیوه نگهداری غذای تازه
۱۲ غذای تازه که هرگز نباید با هم نگهداری شوند
29
سلامت ریه
سلامت ریه را با این ۲۰ خوراکی تضمین کنید
38
کلسیم پیروات
کلسیم پیروات چه فوایدی دارد و چگونه مصرف می‌شود؟
42
خواص ریحان
ریحان گیاهی شگفت انگیز با خواصی بی نظیر طبق بررسی های علمی
64
خواص جوانه
خواص جوانه حبوبات و غلات و طرز تهیه آنها در خانه به چندین روش متنوع
80
مکمل ملاتونین
مکمل ملاتونین چه فوایدی دارد، دوز توصیه شده و عوارض آن چیست؟  
148