آموزش درست کردن سوپ جو با خاصیت فراوان به همراه مرغ برای 4 نفر

طرز تهیه سوپ جو با مرغ ساده و مجلسی

نحوه طبخ سوپ جو به دو روش با طعم مخصوص

سوپ جو به خاطر داشتن مواد اولیه مختلفی که به همراه جو پخته میشه تبدیل به یکی از معروف‌ترین پیش غذاهایی شده که تقریبا تو همه رستوران‌های بین‌المللی در سراسر جهان طبخ میشه و طرفداران زیادی داره.

طرز تهیه سوپ جو خیلی راحته و با کمترین مواد غذایی میتونید به راحتی برای تهیه این سوپ اقدام کنید. بهترین مزیت سوپ جو اینه که محدود به دستور غذایی خاصی نیست و با سلیقه خودتون میتونید از مواد اولیه دلخواهتون استفاده کنید.

برای روزهای سرد سال یا شب‌هایی که دلتون یه شام سبک و زود هضم و البته مقوی میخواد، سوپ جو همه جوره میتونه مفید باشه و با توجه به مواد اولیه‌های گوناگونی که برای این سوپ استفاده میشه میشه هر بار با طعم و رنگ جدید طبخش کنید.

در بخش آشپزی مجله قرمز ما برای شما طرز پخت دو نوع سوپ جو به روش ساده و قرمز مجلسی رو آماده کردیم که امیدوارم خوشتون بیاد.

مواد لازم برای تهیه سوپ جو قرمز

مواد لازم برای ۴ نفر
جو پوست کنده۱ پیمانه سر خالی
هویج۱ عدد متوسط
پیاز۱ عدد متوسط
سینه مرغ۲۵۰ گرم
سیر۲ حبه
گوجه فرنگی۲ عدد
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذا خوری
آب مرغحدود نیم لیتر
نمکبه میزان لازم
جعفری۲ قاشق غذا خوری
فلفل سیاهنصف قاشق چای خوری
روغنبه مقدار لازم

طرز تهیه سوپ جو خوشمزه و مجلسی به رنگ قرمز


مرحله اول

طرز تهیه سوپ جو قرمز مخصوص رو با شستن و سپس خیساندن جو به مدت ۲ الی ۳ ساعت شروع کنید و اجازه بدید به خوبی خیس بخوره و در ادامه آبکشی کرده و کنار بزارید. یه قابلمه مناسب روی حرارت متوسط بزارید و ۲ لیوان آب به همراه جو خیس خورده رو داخل قابلمه بریزید و اجازه بدید به مدت ۲۰ دقیقه جو به خوبی پخته بشه و لعاب بندازه.


مرحله دوم

نحوه درست کردن جو خوشمزه و مجلسی به این صورته که هویج رو پوست بگیرید و به اندازه نگینی یا حلقه‌ای خرد کرده و به همراه نیم لیتر آب مرغ، داخل قابلمه‌ی حاوی جو بریزید و بزارید حدود نیم ساعت با همدیگه پخته بشن.


 مرحله سوم

پیاز رو به صورت نگینی ریز خرد کنید و به همراه یه مقدار روغن داخل تابه بریزید و شروع کنید به تفت دادن. در ادامه سینه مرغ رو هم به صورت نگینی کوچیک خرد کرده و به پیاز اضافه کنید و به خوبی هم بزنید.


مرحله چهارم

برای آماده سازی مواد سوپ جو بهتره که یه مقدار زردچوبه و فلفل سیاه رو داخل تابه بریزید و با مواد مخلوط کنید تا کاملا یکدست بشن و سپس سیر رو هم رنده کرده و به همراه یه مقدار نمک داخل تابه بریزید و تفت بدید.


مرحله پنجم

مواد رو تا جایی تفت بدید تا بوی سیر پخش بشه و حالا وقتشه که رب گوجه فرنگی رو در یک گوشه از تابه اضافه کنید و تفتش بدید تا بوی خامی اون گرفته بشه و با ازاد شدن رنگ رب، با بقیه مواد کاملا مخلوط کنید.


مرحله ششم

حالا وقتشه که گوجه فرنگی‌ها رو هم رنده کرده و داخل تابه بریزید و به خوبی هم بزنید تا آب اضافی گوجه تبخیر بشه و لعاب بندازه. در این لحظه که جو و هویج به خوبی پخته شدن، مواد رو داخل قابلمه بریزید و با هم مخلوط کنید.


مرحله هفتم

برای جا افتادن سوپ جو بهتره که درب قابلمه رو ببندید و اجازه بدید با حرارت ملایم روند پخت طی بشه. وقتی که سوپ آماده و غلیظ شد، میتونید جعفری رو ریز خرد کرده و به مواد داخل قابلمه اضافه کنید.


مرحله هشتم

برای مزه دار شدن سوپ جو بهتره که یه مقدار نمک و فلفل سیاه هم داخل قابلمه بریزید و به خوبی هم بزنید و ۱۰ دقیقه اجازه بدید تا سوپ کاملا جا بیوفته و سپس داخل ظرف سرو بکشید و نوش جان کنید.

طرز تهیه سوپ جو ساده

مواد لازم برای تهیه سوپ جو ساده
جو پرکیک پیمانه
سینه مرغ۲۵۰ گرم
هویج۱ عدد متوسط
جعفری۲ قاشق غذا خوری
لیمو ترش۱ عدد
نمکبه میزان لازم
فلفل سیاهبه مقار کافی
زردچوبهنصف قاشق چای خوری
روغنبه مقدار لازم

دستور پخت سوپ جو ساده


گام اول

برای پختن سوپ جو ساده در ابتدای کار جو پرک رو به خوبی بشویید و آبکش کنید. یک عدد پیاز رو به صورت نگینی ریز خرد کرده و یه تابه مناسب روی حرارت ملایم بزارید و روغن اضافه کنید تا داغ بشه.


گام دوم

پیاز رو داخل قابلمه بریزید و به خوبی تفت بدید که سبک و شیشه‌ای بشه و حالا یه مقدار زردچوبه اضافه کنید و تفت بدید تا بوی خامی اون گرفته بشه. در ادامه سینه مرغ رو به اندازه نگینی ریز خرد کرده و به همراه جوپرک داخل قابلمه بریزید.


گام سوم

نحوه آماده سازی مواد برای سوپ جو ساده به این صورته که سینه مرغ و جو رو با بقیه مواد به خوبی تفت بدید و سپس یه مقدار فلفل سیاه هم اضافه کرده و پس از مخلوط کردن، ۴ لیوان آب جوش داخل قابلمه بریزید.


گام چهارم

در ابتدای کار حرارت رو بالا ببرید که آب شروع به جوشیدن کنه و سپس شروع کنید به گرفتن کف‌هایی که روی آب جمع میشن. حالا حرارت رو روی ملایم بزارید تا سینه مرغ به خوبی پخته بشه.


گام پنجم

برای طعم دادن به سوپ جو در صورتی که تمایل داشتید، یک قاشق رب رو داخل یه تابه تفت بدید و سپس داخل قابلمه بریزید. در غیر این صورت، بعد از پخته شدن مرغ، جعفری رو خرد کرده و به همراه آب لیمو ترش داخل قابلمه بریزید.


گام ششم

در این مرحله، از سوپ بچشید و در صورت لازم بودن، یه مقدار نمک و فلف سیاه هم اضافه کرده و به خوبی مواد رو هم بزنید و اجازه بدید سوپ جو کاملا پخته و غلیظ بشه و جا بیوفته.


گام هفتم

سوپ جو ساده و لذیذی که پختید آماده شده و میتونید داخل ظرف سرو بکشید و سر سفره بزارید و نوش جان کنید.


سخن آخر 

همونطور که در این دستور پخت مشاهده کردید ما برای شما طرز پخت ۲ نوع سوپ جو رو آماده کردیم که هرکدوم با موادهای اولیه مختلف و طعم متفاوت پخته میشن. بهتره بدونید که سوپ جو رو میتونید با طعم‌های گوناگونی بپزید، به طوری که طعمش هیچوقت تکراری نشه. این سوپ خوشمزه و لعابدار بسیار مقویه و به خوبی میتونه روزهای سرد سال رو گرم کنه و از خوردنش لذت ببرید. ممنون که ما رو همراهی می‌کنید.

آخرین بروز رسانی در: 22 نوامبر 2022| نویسنده: پوریا زنگیشه