آموزش درست کردن سوپ مرغ لذیذ و پر خاصیت برای 4 نفر

طرز تهیه سوپ مرغ برای سرماخوردگی

نحوه درست کردن سوپ مرغ مقوی مخصوص سرما خوردگی

سوپ مرغ مخصوص برای سرما خوردگی به خاطر داشتن مواد غذایی مختلف به شدت مقویه و با خوردنش هم بدن گرم میشه و هم این که سیستم ایمنی رو تقویت میکنه و به خاطر داشتن سبزیجات خیلی هم زود هضم میشه.

طرز تهیه سوپ مرغ برای طرفداران غذاهای سبک و مخصوصا افرادی که علاقه به خوردن شام مقوی و البته رژیمی دارن خیلی مفید و کاربردیه و طبخ این سوپ نیاز به مهارت آشپزی نداره و با کمترین مواد اولیه میتونید درستش کنید.

غذای مفید و ساده‌ای که با کمترین مواد اولیه تو خونه درست میشه و هم خواص زیادی داره و هم به راحتی بدن رو تقویت میکنه چیزی نیست جز سوپ مرغ که بهتون پیشنهاد میکنم با بخش آشپزی مجله قرمز همراه باشید تا نحوه درست کردنش رو باهاتون به اشتراک بزاریم.

مواد لازم برای تهیه سوپ مرغ مخصوص سرما خوردگی

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ۲۵۰ گرم
پیاز۲ عدد متوسط
هویج بزرگ۱ عدد
سیب زمینی متوسط۲ عدد
سیر۲ حبه
لیمو ترش۱ عدد
سرکه سفید½ فنجان
جعفری خرد شده۱ قاشق غذا خوری
نمکبه میزان لازم
فلفل سیاهنوک قاشق غذا خوری
زردچوبهنصف قاشق غذا خوری
روغنبه مقدار لازم

طرز تهیه سوپ مرغ خوشمزه و مقوی


مرحله اول

طرز تهیه سوپ مرغ مخصوص سرماخوردگی رو با نیم پز کردن مرغ شروع کنید. به این صورت که ابتدا یه قابلمه مناسب رو تا نیمه از آب پر کرده و روی حرارت متوسط قرار بدید و سپس سینه مرغ رو داخل قابلمه بزارید.


مرحله دوم

در ادامه یک عدد پیاز رو از وسط نصف کرده و به همراه یه مقدار زردچوبه به مرغ اضافه کرده و اجازه بدید در حدود ۲۰ دقیقه بجوشه و برای گرفتن بوی زهم مرغ، حتما کف‌های روی سطح آب رو بگیرید.


مرحله سوم

نحوه پخت سوپ مرغ رو با پوست گرفتن یک عدد پیاز و ۲ حبه سیر ادامه بدید و سپس پوستشون رو بگیرید و به صورت نگینی ریز خرد کنید و سپس یه قابلمه مناسب برای پخت سوپ روی حرارت ملایم قرار داده و بهش روغن اضافه کنید.


مرحله چهارم

پیاز خرد شده رو داخل قابلمه بریزید و با حرارت ملایم تفت دادن رو شروع کنید تا پیاز سبک و شیشه‌ای بشه و حالا یه مقدار زردچوبه اضافه کرده و هم بزنید تا به پیاز رنگ بده و سپس سیر رو هم داخل قابلمه بریزید.


مرحله پنجم

روند طبخ سوپ مرغ رو با تفت دادن سیر و پیاز ادامه داده، اما سیر رو زیاد سرخ نکنید چون زود سیاه میشه. سینه مرغ نیم پز شده رو به صورت ریش ریش یا مدل دلخواهتون خرد کنید و داخل قابلمه بریزید و با بقیه مواد هم بزنید تا کاملا یکدست بشن.


مرحله ششم

برای پختن سوپ، الان وقتشه که ۳ لیوان آب جوش داخل قابلمه بریزید و حرارت رو روی متوسط بزارید تا آب به جوش بیاد، سپس هویج رو به صورت حلقه‌ای یا نگینی خرد کرده و داخل قابلمه بریزید و اجازه بدید ۱۰ الی ۱۵ دقیقه سوپ بجوشه.


مرحله هفتم

بعد از این که مرغ و هویج به خوبی پخته شدن، سیب زمینی رو هم پوست بگیرید و به اندازه نگینی ریز خرد کرده و داخل قابلمه بریزید. یادتون باشه که اگه سب زمینی رو همزمان با هویج اضافه کنید، زود میپزه و له میشه.


مرحله هشتم

ادامه آماده سازی مواد برای تهیه سوپ مرغ به این صورته که بزارید تا سیب زمینی با بقیه مواد در حدود ۱۵ دقیقه با حرارت ملایم پخته بشه. جعفری رو هم بر روی سطح کار، به اندازه‌های ریز خرد کرده و به سوپ اضافه کنید و هم بزنید.


مرحله نهم

برای طعم دادن به سوپ بهتره که به اندازه دلخواه نمک اضافه کرده و بچیشید. و در ادامه نوک قاشق چای خوری فلفل سیاه داخل قابلمه بریزید و به خوبی هم بزنید تا طعم مواد با هم مخلوط بشه.


مرحله دهم

سوپ مرغ مقوی و مخصوص سرما خوردگی بعد از پختن جعفری آماده میشه و میتونید از روی حرارت برداشته و داخل ظرف مناسب بریزید و یه مقدار آب لیمو ترش داخل هر کاسه ریخته و نوش جان کنید.


نکات مهم برای تهیه سوپ مرغ

  • سوپ مرغ به دلیل نداشتن مواد لعابدار، یکم آبکی میشه که میتونید برای رفع این قضیه از رشته سوپ استفاده کنید.
  • یادتون باشه که حتما سینه مرغ رو قبل از اضافه کردن به سوپ، بزارید تا نیم پز بشه.
  • میتونید برای رنگ بهتر این سوپ، یک قاشق رب رو هم تفت بدید و در آخر به مواد اضافه کنید.
  • سعی کنید نمک رو در آخر به سوپ اضافه کنید تا مقدار خوش نمک بودن سوپ دست خودتون باشه.
  • برای اضافه کردن آب به سوپ مرغ، حتما از آب جوش اضافه کنید.

سخن آخر

درست کردن غذاهای سبک و مقوی برای پیشگری بیماری‌هایی مثل سرما خوردگی یا استفاده در کنار مصرف داروهایی از این قبیل، باعث میشه که نیاز بدن نه تنها نسبت به دارو کم بشه، بلکه در حین درمان به خوبی ضعف‌های بدن از بین میره و سرعت خوب شدن رو بیشتر میکنه. بهترین مزیت این سوپ مرغ خوشمزه اینه که با کمترین مواد اولیه‌ای که تو خونه پیدا میشه، میتونید درستش کنید و خیلی هم وقتتون رو نمیگیره. امیدوارم که از تهیه این سوپ معجره‌گر خوشتون بیاد. ممون که ما رو هم راهی می‌کنید.

آخرین بروز رسانی در: 22 نوامبر 2022| نویسنده: پوریا زنگیشه