آموزش درست کردن سوپ سبزیجات با خاصیت فراوان برای 4 نفر

طرز تهیه سوپ سبزیجات ساده با جو

نحوه درست کردن سوپ سبزیجات خوشمزه و مجلسی

سوپ سبزیجات به خاطر داشتن مواد اولیه گیاهی و زود هضم، به عنوان یه غذای خیلی سالم و سبک شناخته میشه که تو سراسر دنیا به شیوه‌های مختلف با طعم‌های متفاوت و بنا به ذائقه افراد پخته میشه. این غذا به خاطر طرفداران زیاد، تو منو همه‌ی رستوران‌ها وجود داره.

طرز تهیه سوپ سبزیجات خیلی راحته و با درست کردنش میتونید یه وعده غذایی اصلی یا یه میان وعده گرم و لذیذ واسه روزهای سرد پاییز و زمستان داشته باشید. بهتره بدونید که این ترکیب سبزیجات میتونه یه شام خیلی سبک واسه افرادی که رژیم دارن باشه.

عطر بوی خاصی که به خاطر پخت این سوپ تو خونه میپیچه، همه افراد خونه رو گشنه می‌کنه. در صورتی که قصد درست کردن این غذا رو دارید بهتره که دست به کار بشید و با تهیه مواد اولیه لازم با بخش آشپزی مجله قرمز همراه باشید تا شما رو با نحوه پختن سوپ سبزیجات خوشمزه و مقوی آشنا کنیم.

مواد لازم برای تهیه سوپ سبزیجات مقوی با جو

مواد لازم برای ۴ نفر
هویج۲ عدد متوسط
پیاز۱ عدد متوسط
کدو سبز۲ عد متوسط
جو پوست کنده۱/۵ پیمانه
آبگوشت یا آب مرغبه مقدار کافی
جعفریبه مقدار کافی
سرکه سفید½ فنجان
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذا خوری
نمکبه مقدار کافی
فلفل سیاهنوک قاشق چای خوری
زردچوبهنصف قاشق چای خوری
پاپریکانوک قاشق چای خوری
آب لیمو ترش۳ قاشق غذا خوری
رشته سوپی ( اختیاری)نصف بسته

طرز تهیه سوپ سبزیجات خوشمزه و کم کالری


مرحله اول

طرز تهیه سوپ سبزیجات مقوی رو با شستن جو شروع کرده و سپس یه کاسه مناسب انتخاب کنید و به مقدار لازم آب اضافه کرده و جو پوست کنده رو داخل کاسه بریزید تا به خوبی بافتش نرم بشه.


مرحله دوم

در این مرحله هویج‌ها رو بشویید و پوست بگیرید و با استفاده از رنده ریز رنده کنید. سپس کدو سبز رو هم پوست بگیرید و با رنده درشت، رنده کرده و کنار بزارید که بریم سراغ طبخ سوپ.


مرحله سوم

برای پخت سوپ سبزیجات بهتره که پیاز رو به صورت نگینی ریز خورد کرده و کنار بزارید. حالا یه قابلمه مناسب برای پخت سوپ، روی حرارت ملایم بزارید و بهش روغن اضافه کنید تا داغ بشه.


مرحله چهارم

پیاز خرد شده رو داخل قابلمه بریزید و به خوبی تفت بدید که سبک و شیشه‌ای بشه. حالا وقتشه که زردچوبه رو با پیاز مخلوط کنید تا یکدست بشن و سپس فلفل سیاه و پاپریکا رو هم اضافه کنید و به خوبی هم بزنید.


مرحله پنجم

روند پخت سوپ سبزیجات رو با تفت دادن مواد ادامه داده و تا زمانی که بوی خام ادویه‌ها از بین بره هم بزنید. و سپس جو خیس خورده رو آبکش کنید و داخل قابلمه بریزید و یه مقدار تفت بدید تا خودش رو بگیره.


مرحله ششم

در ادامه بهتره که کدو سبز و هویج رو هم داخل قابلمه بریزید و به خوبی با بقیه مواد ترکیب کنید. حالا وقتشه که به مقدار مناسب آب مرغ یا گوشت رو که از قبل آماده کردید به مواد داخل قابلمه اضافه کنید و سپس به خوبی هم بزنید تا کاملا با هم یکدست بشن.


مرحله هفتم

برای جا افتادن سوپ سبزیجات بهتره بزارید تا حدود ۳۰ دقیقه مواد با آب گوشت یا مرغ به خوبی پخته بشن. در این زمان جعفری رو بشویید و آبکش کنید و سپس با استفاده از چاقو به صورت ریز خورد کنید و داخل سوپ بریزید.


مرحله هشتم

در مرحله اخر، بهتره که رشته سوپ رو هم به بقیه مواد اضافه کنید و اجازه بدید تا رشته به خوبی نرم و پخته بشه. در صورت تمایل برای اضافه کردن رب، ابتدا اون رو به خوبی تفت بدید تا رنگ باز کنه و سپس به همراه آب لیمو ترش داخل قابلمه بریزید.


مرحله نهم

مواد رو به خوبی با هم مخلوط کنید تا رنگ رب به خوبی آزاد بشه و در ادامه اجازه بدید تا حدود ۵ دقیقه سوپ قل بخوره تا به خوبی، هم جا بیوفته، و هم این که طعم مواد به خورد همدیگه بره.


مرحله دهم

سوپ سبزیجات خوشمزه‌ای که پختید آماده‌اس و بهتره ابتدا قابلمه رو از روی حرارت بردارید و سپس داخل ظرف مورد نظر بریزید و سر سفره بزارید و نوش جان کنید.


سخن آخر

درست کردن سوپ سبزیجات یه روش ساده و کم هزینه برای میل کردن یه غذای مقوی و خیلی سبکه، که به خاطر داشتن سبزیجات و مواد اولیه مختلف، هم خواص زیادی داره و هم این که با ترکیب طعم‌های متفاوت شما رو راضی نگه میداره. همونطور که مشاهده کردید ما در این روش از پخت سوپ، از آب گوشت یا مرغ استفاده کردیم که میتونید اون رو خذف کنید و به جاش از آب گرم استفاده کنید.

آخرین بروز رسانی در: 22 نوامبر 2022| نویسنده: پوریا زنگیشه