آموزش درست کردن سوپ کلم رژیمی با طعم لذیذ و جا افتاده

طرز تهیه سوپ کلم رژیمی برای لاغری

نحوه درست کردن سوپ کلم رژیمی به 2 روش با طعم بی نظیر

سوپ کلم رژیمی یکی از بهترین غذاهای مخصوص واسه افرادیه که به خاطر اضافه وزن به دنبال یه غذای مفید و قوی میگردن که کالری کمی داشته باشه. این سوپ یکی از بهترین گزینه‌ها برای خوردن یه شام سبکه.

طرز تهیه سوپ رژیمی خیلی راحته و فقط کافیه سبزیجات رو داخل قابلمه بریزید و منتظر پختنشون باشید و بهترین مزیتش هم اینه که، محدود به دستور غذایی خاصی نیست و با انواع مواد اولیه مختلف درست میشه.

خواستگاه سوپ کلم به کشور آدربایجان برمیگرده و تو سراسر دنیا به عنوان یکی از بهترین و ساده‌ترین سوپ‌های مقوی و رژیمی شناخته میشه که همه رستوران‌های بین المللی این سوپ رو توی منو خودشون دارن.

اصولا برای خوردن یه شام سبک یا حتی خوردن غذاهای زود هضم و مقوی سوپ بهترین گزینه روی میز حساب میشه. بخش آشپزی مجله قرمز قراره شما رو با طرز تهیه ۲ نوع سوپ کلم رژیمی آشنا کنه که امیدوارم خوشتون بیاد.

مواد لازم برای تهیه سوپ کلم برای لاغری

مواد لازم برای ۲ نفر
کلم برگ سفیدنصف ۱ عدد
هویج۲ عدد
سیب زمینی۱ عدد متوسط
آب مرغ یا قلم۱/۵ لیوان
رشته سوپبه مقدار لازم
نمکبه میزان دلخواه
زردچوبهنصف قاشق چای خوری
فلفل سیاهنوک قاشق چای خوری
آبلیمو۲ قاشق
جعفری خرد شده (اختیاری)برای تزیین

طرز تهیه سوپ کلم مخصوص با طعم بی نظیر


مرحله اول

طرز تهیه سوپ کلم رژیمی رو با شستن و پوست گرفتن هویج و سیب زمینی و کلم شروع می‌کنیم. سپس اونها رو داخل یه کاسه مناسب، به اندازه‌های نگینی خرد کرده و کنار بزارید.


مرحله دوم

در ادامه به سراغ پیاز برید و با شستن و پوست گرفتن پیاز، اون رو به اندازه نگینی ریز خرد کنید و با یه مقدار روغن، داخل یه تابه بریزید و شروع کنید به تفت دادن پیاز تا سبک و شیشه‌ای بشه.


مرحله سوم

برای درست کردن سوپ کلم یه مقدار زردچوبه رو با پیاز مخلوط کنید و سپس کلم، سیب زمینی و هویج رو داخل تابه بریزید و به تفت دادن ادامه بدید که مواد با هم یکدست بشن.


مرحله چهارم

حالا یه مقدار نمک به مواد سوپ اضافه کنید و به هم زدن، ادامه بدید تا با هم یکدست بشن. حالا یک لیوان آب و یک و نیم لیوان آب قلم یا مرغ رو داخل قابلمه بریزید و درب رو ببندید تا سوپ با حرارت ملایم روند پخت خودش رو طی کنه.


مرحله پنجم

برای طعم گرفتن سوپ یه مقدار فلفل سیاه و ۲ قاشق آبلیمو داخل قابلمه بریزید و یه خورده مواد رو هم بزنید تا یکدست بشن. یادتون باشه اگه سوپ خیلی آبکی شد، حرارت رو بالا ببرید تا آب اضافی اون تبخیر بشه.


مرحله ششم

حالا وقتشه که رشته‌ی سوپ رو به مواد داخل قابلمه اضافه کرده و صبر کنید تا هم رشته پخته بشه و هم این که سوپ کاملا جا بیوفته و غلیظ بشه. بعد از پخت، سوپ کلم رو داخل ظرف مناسب بکشید و با یه مقدار جعفری، نوش جان کنید.


دستور دوم

طرز تهیه سوپ کلم رژیمی

این دستور سوپ کلم، کاملا گیاهیه و با توجه به سبزیجاتی که برای این سوپ استفاده شده، فیبر زیادی داره و در نتیجه می‌تونه یه وعده غذایی سبک و در عین حال مقوی باشه که با خوردنش نیازهای بدن رو تکمیل می‌کنه.

مواد لازم برای تهیه سوپ کلم گیاهی
کلم برگ۱ عدد
پیازچه۶ عدد
کرفسیک دسته
فلفلسبز ۲ عدد
گوجه فرنگی۴۰۰ گرم
آب۲ لیوان
نمکبه میزان دلخواه
فلفل سیاهنصف قاشق چای خوری
پودر سیر( اختیاری)نصف قاشق چای خوری

دستور پخت سوپ کلم رژیمی:

  1. نحوه درست کردن سوپ کلم رژیمی رو با شستن و خرد کردن کلم، فلفل سبز، پیازچه و کرفس شروع کرده و سپس با استفاده از یه قابلمه مناسب، سبزیجات رو به مدت ۵ دقیقه با حرارت ملایم بپزید.
  2. حالال وقتشه که گوجه‌ها رو پوست گرفته و به ۴ قسمت تقسیم کنید و داخل قابلمه اضافه کنید و سپس مواد رو به خوبی هم بزنید تا کاملا یکدست بشن و طعم مواد به وسیله پختن، به خورد هم بره.
  3. در ادامه آماده سازی مواد سوپ کلم رژیمی، به مقدار لازم بر روی مواد آب بریزید تا جایی که روی اون‌ها رو بپوشونه، و حرارات رو بالا ببرید تا آب به جوش بیاد و پختن مواد شروع بشه.
  4. درب قابلمه رو ببندید تا روند پخت سبزیجات به آرامی طی بشه. برای سرو این سوپ بهتره که صبور باشید و اجازه بدید تا مواد حدود ۱ ساعت و نیم به خوبی پخته بشه و سوپ کاملا غلیظ بشه و جا بیوفته.
  5. نیم ساعت آخر یه مقدار نمک و فلفل سیاه و در صورتی که تمایل داشتید، پودر سیر هم به مواد سوپ کلم اضافه کنید تا به خوبی خوشمزه بشه. در ادامه حرارت رو خاموش کرده و سوپ رو داخل ظرف مناسب بریزید و نوش جان کنید.

سخن آخر

برای داشتن یه رژیم غذایی سالم بهتره که از غذاهای سبک و کم کالری مثل سوپ کلم استفاده کنید تا به خوبی انرژی و نیازهای بدن رو رفع کنه. سوپ کلم به خاطر محدود نبودن به دستور غذایی خاص، با انواع مواد اولیه طبخ میشه، به طوری که می‌تونید هر بار، این سوپ رو با یه طعم جدید درست کنید. امیدوارم که از این دستور خوشتون اومده باشه. در صورتی که برای درست کردن این سوپ لذیذ روش خاصی می‌شناسید، با ما و کاربران به اشتراک بزارید.

آخرین بروز رسانی در: 22 نوامبر 2022| نویسنده: پوریا زنگیشه