آموزش درست كردن و پخت سينه مرغ

طرز تهیه سینه مرغ سرخ شده خوشمزه

روشهای بسیاری برای پخت سینه مرغ طلایی وجود دارد طوری که هر آشپزی سبک خودش را دارد و این خیلی خوب است چون باعث می‌شود که ما هرگز از این شام دوست داشتنی خسته نشویم.

سینه مرغ سرخ شده در ماهیتابه که در کمی روغن به همراه نمک و فلفل پخته شده و در انتها با مقداری کره ظاهری زیبا به خود گرفته است، نخستین روشی است که من برای پختن سینه مرغ یاد گرفتم و تکنیکی که همیشه به آن رجوع می‌کنم. در نتیجه رویه بیرونی سینه مرغ طلایی شده و از داخل آبدار است که تنها با کمی سبزیجات بخارپز و مقداری ماست خامه‌ای ظاهری شیک و زیبا خواهد گرفت.


پختن سینه مرغ طلایی و آبدار روی اجاق گاز

تکنیکهای زیادی برای پختن سینه مرغ روی اجاق گاز وجود دارد. بعضی از آنها به صورت خواباندن سینه مرغ در سس است در حالی که محبوب ترین روش پختن سینه مرغ استفاده از روش پخت در ماهیتابه است. این روش تا آنجایی که ما می‌دانیم و نسبت به روشهای دیگر بیشتر دوست داریم باعث می‌شود نتیجه یک سینه مرغ طلایی، با ظاهری زیبا و آبدار باشد.

  • پختن سینه مرغ به این روش بهتر است در یک ماهیتابه ۱۰ اینچی یا بزرگتر انجام شود. ترجیحا لبه دار و نچسب باشد. اگر شما این نوع ماهیتابه را داشته باشید خیلی عالی است.
  • برای این دستور شما نیازمند دو سینه مرغ بدون پوست (حدود ۴۵۰ گرم) هستید

مراحل هوشمندانه برای سینه مرغ طلایی و آبدار

  • با ماهیتابه عریض و گود شروع کنید، ماهیتابه را روی گاز بگذارید و روغن را به آن اضافه کنید. ما قصد داریم مرغ را با حرارت متوسط به بالا بپزیم و می‌خواهیم فضای مناسبی برای دو سینه مرغ داشته باشیم. با استفاده از ماهیتابه گود و عریض که مرغ را در خود جای می‌دهد و حرکت کفگیر را به حداقل می‌رساند.
  • مرغ را به مدت پنج دقیقه اصلا دست نزنید و جابجا کنید. هنگامی که مرغ در ماهیتابه است، آن را نه بلند کنید نه تکان دهید و نه اینکه در اینکه در این پنج دقیقه به آن ضربه بزنید. اگر نمی‌توانید مرغ را به راحتی با انبر بلند کنید یعنی هنوز آماده نیست که آن را بر عکس کنید و طلایی قهوه‌ای نخواهد شد.
  • آن را یکبار بردارید نه دو بار. سینه مرغ را تنها یک بار با هدف طلایی شدن هر طرف آن بچرخانید.
  • با کره کار را تمام کنید. کره اگر در ابتدا اضافه شود، خیلی سریع خواهد سوخت، برای بدست آوردن طعم خوشمزه و مقداری رنگ در انتهای پختن اضافه خواهد شد.

سینه مرغ طلایی و خوشمزه را سرو کنید

طرز تهیه سینه مرغ

روش سرو کردن مورد علاقه من مرغ آلفردو خامه‌ای است که بر خلاف مرغ با سس خامه‌ای که خیلی سنگین است، بافت سبکی دارد. اما این تکنیک پایه را برای هر مدل غذایی که بخواهید، می‌توانید استفاده کنید مثل سالاد مرغ خرد شده، مرغ و کاهو و حتی ساندویچ مرغ.


طرز تهیه سینه مرغ طلایی آبدار

برای ۲ تا ۴ نفر

مواد لازم

  • ۲ عدد سینه مرغ بدون پوست (حدود ۴۵۰ گرم)
  • ۳/۴ قاشق چایخوری نمک
  • ۱/۴ قاشق چایخوری فلفل سیاه تازه پودر شده
  • ۲ قاشق غذاخوری روغن کلزا
  • ۱ قاشق غذاخوری کره

وسایل لازم

  • پیمانه‌های اندازه گیری
  • چاقو و تخته برش
  • حوله کاغذی
  • ماهیتابه با پهنای ۱۰ اینچ یا بزرگتر (نچسب)
  • تایمر
  • دماسنج ثابت

مواد لازم تهیه سینه مرغ طلایی و آبدار

دستورالعمل تهیه سینه مرغ طلایی و آبدار

سینه مرغ را شسته وخشک کنید با نمک و فلف مزه دار کنید. مرغ را با حوله کاغذی کاملا خشک کنید سپس نمک و فلفل بزنید.

طرز تهیه سینه مرغ سرخ شده

روغن را روی حرارت متوسط به زیاد در یک ماهیتابه بزرگ گرم کنید. روغن را در یک ماهیتابه بزرگ ۱۰ اینچی یا بزرگتر، حرارت دهید، ترجیحا گود و نچسب (ماهیتابه چدنی یک گزینه عالی است) باشد. حرارت متوسط به زیاد تا زمانی که جلز و ولز کند، حدود ۳ دقیقه.

روغن را در ماهیتابه بریزید

مرغ را به ماهیتابه داغ اضافه کنید. برای ۵ تا ۷ دقیقه مرغ را طبخ کنید. قبل از اضافه کردن مرغ ماهیتابه را کمی بچرخانید تا روغن به اندازه مساوی در همه جای آن پخش شود. سینه مرغ را به یکباره به ماهیتابه اضافه کنید. و مرغ را به مدت ۵ تا ۷ دقیقه اصلا نه دست بزنید نه حرکت دهید، کاملا ثابت در ماهیتابه بماند.

بعد از مدت زمانی سعی کنید مرغ را با انبر آشپزخانه بردارید اگر احساس می‌کنید که گیر کرده و به راحتی بلند نمی‌شود یعنی هنوز به اندازه کافی ترد نشده و آماده وارو کردن نیست.

افزودن مرغ به ماهیتابه

مرغ را با کفگیر وارو کنید. مرغ را تا حدی بپزید که به حرارت ۱۶۵ درجه فارنهایت برسد ۵ تا ۷ دقیقه دیگر نگه دارید. قطعات مرغ را با کفگیر حرکت دهید و مقداری کره بین آنها اضافه کنید. ماهیتابه را بردارید و آن را به آرامی حرکت دهید تا کره ذوب شده را به آرامی پخش کنید. پختن را ادامه دهید تا زمانی که درجه حرارت داخلی مرغ به ۱۶۵ درجه فارنهایت برسد، ۵ تا ۷ دقیقه دیگر بگذارید تا بپزد.

افزودن کره در انتهای پخت

مرغ پخته را روی تخته برش تمیز گذاشته و برش بزنید. مرغ سرخ شده را بر روی یک بشقاب بزرگ یا روی یک تخته برش بزرگ گذاشته و برش بزنید. قبل از برش زدن و سرو کردن آن، ۳ دقیقه روی تخته برش استراحت بدهید.

خرد کردن مرغ روی تخته برش


نکات مهم پخت سینه مرغ

نگهداری: قطعات مرغ را می‌توان در یک ظرف هواگیری شده در یخچال قرار داده و تا حداکثر ۴ روز نگهداری کنید.


ترجمه و تالیف اختصاصی توسط مجله قرمز

منبع : thekitchn

آخرین بروز رسانی در: 11 آگوست 2022| نویسنده: هالث