آموزش درست کردن سوپ قارچ و خامه ایتالیایی بدون مرغ با سیبزیجات

طرز تهیه سوپ قارچ با شیر و خامه

نحوه درست کردن سوپ قارچ ساده مجلسی بدون مرغ با سبزیجات و شیر

سوپ قارچ به صورت‌های مختلف مصرف میشه، به این معنی که به عنوان پیش عذا، میان وعده و هم یه وعده غذایی اصلی کاربرد داره و تو منو اکثر رستوران‌ها حضور ثابت داره و دقیقا این سوپی هست که با هر قاشقی که ازش بخورید، کلی خواص مختلف به بدنتون میرسه.

طرز تهیه سوپ قارچ واسه علاقه‌مندان غذاهای آبکی خیلی لازمه چون این غذا به راحتی پخته میشه اما به دلیل داشتن مواد اولیه متفاوت نیاز به یه نوع ترتیب داره که بدونید چه موقعی کدوم مواد رو مخلوط کنید تا طعم این غذا به خوبی حفظ بشه.

مواد اولیه مختلفی که تو این سوپ استفاده شده‌ن رو به راحتی و بنا به ذائقه خودتون میتونید تغییر بدید یا مقدارشون رو کم و زیاد کنید. به هر حال این خوراک بین‌اللملی خوش عطر و طعم، با شیر و خامه طبخ میشه که ممکنه بعضی افراد علاقه نداشته باشن و میتونن اون رو بدون شیر تهیه کنن.

این میان وعده سالم، مخصوصا زمانی به کار میاد که هوا سرد باشه و خوردن سوپ قارچ هم شما رو گرم نگه میداره و هم به خاظر خواص زیادش نیاز های مختلفی از بدن شما رو تکمیل میکنه. با بخش آشپزی مجله قرمز همراه باشید تا طرز پخت سوپ قارچ رو به شما عزیزان آموزش بدیم.

مواد لازم برای تهیه سوپ قارچ خوشمزه

امواد لازم برای ۴ نفر
قارچ۴۰۰ گرم
شیر۲۰۰ گرم
خامه۱۵۰ گرم
تره فرنگی۵۰ گرم
پیاز۱ عدد
هویج۲ عدد متوسط
کره۵۰ گرم
جعفری خورد شده۱ قاشق غذا خوری
آرد سفید۱ قاشق غذا خوری
فلفل سیاهنصف قاشق چای خوری
زرد چوبهنصف قاشق چای خوری
نمکبه مقدار لازم

طرز تهیه سوپ قارچ مخصوص رستورانی


مرحله اول

طرز تهیه سوپ قارچ رو با شستن قارچ‌ها شروع کرده و سپس داخل آبکش بریزید و در صورت امکان پوست روی قارچ ها رو هم بگیرید، و در ادامه به صورت ورقه‌ای و به قطر دلخواه خورد کنید و تا موقع سرخ کردن کنار بزارید.


مرحله دوم

در این مرحله بهتره که شیر و خامه رو از یخچال بیرون بیارید تا به دمای محیط برسن و سپس تره فرنگی‌ها رو به خوبی بشوویید و روی آبکش بزارید تا آب اضافی اون گرفته بشه و بعد از اون به خوبی به صورت ریز خرد کنید.


مرحله سوم

طرز پخت سوپ شیر رو با پوست گرفتن هویج‌ها ادامه داده و سپس یا با رنده ریز، رنده کنید یا اینکه با چاقو اون‌ها رو خرد کرده و کنار بزارید. به همین ترتیب پیاز رو به اندازه نگینی ریز خرد کنید که بریم سراغ ادامه کار.


مرحله چهارم

قابلمه مناسبی رو برای پخت سوپ روی حرارت ملایم بزارید و در ادامه کره رو اضافه کنید که آب بشه، و بعد پیاز رو داخل قابلمه ریخته و شروع کنید به تفت دادن تا سبک و شیشه‌ای بشه.


مرحله پنجم

در این مرحله زردچوبه رو به پیاز اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا مواد با هم یکدست بشن و تو این موقع، تره فرنگی و هویج خرد شده رو دخل قابلمه بریزید و هم بزنید تا به خوبی پخته بشن.


مرحله ششم

برای پختن سوپ قارچ مواد اولیه داخل قابلمه رو به مدت ۸ دقیقه تفت بدید و سپس قارچ‌های ورقه‌ای شده رو هم داخل قابلمه بریزید و هم بزنید که قارچ آب بندازه و پخته بشه.


مرحله هشتم

آرد رو داخل یک لیوان آبجوش بریزید تا به خوبی حل بشه و گلوله‌ای نشه و در آخر به بقیه مواد اضافه کنید و بعد از ان بلافاصله ۲ الی ۳ لیوان آبجوش داخل قابلمه بریزید و هم بزنید.


مرحله نهم

ادامه طرز پخت سوپ قارچ رو با ریختن نمک و فلفل سیاه به مقدار گفته شده به بقیه مواد ادامه بدید و به خوبی هم بزنید و اجازه بدید تا سوپ به جوش بیاد و حالا جعفری خرد شده رو داخل سوپ بریزید که پخته بشه.


مرحله دهم

شیر به دمای محیط رسیده رو کم کم داخل سوپ بریزید، به این صورت که یه مقدار بریزید و هم بزنید و دوباره اضافه کنید تا شیر بریده بریده نشه و به خوبی هم بزنید تا مواد یکدست بشن و در آخر خامه رو هم داحل قابلمه بریزید.


مرحله یازدهم

حالا به خوبی مواد رو با هم مخلوط کرده و اجازه بدید تا سوپ به قوام برسه و بهتره بدونید که سوپ قارچ، به دلیل داشتن خامه، بعد از سرد شدن سفت میشه و نیاز نیست که کاملا غلیظ بشه.


مرحله دوازهم

سوپ  قارچ ‌ای که پختید آماده شده و بهتره که قابلمه رو از روی حرارت بردارید و این غذای مقوی رو داخل ظرف مناسب بریزید و نوش جان کنید.


انواع غذا با قارچ

قارچ به عنوان یه محصول غذایی گیاهی، قابلیت این رو داره که جایگزین گوشت بشه و مخصوصا واسه کسایی که از خوردن گوشت پرهیز می‌کنن، یا گیاهخوار هستن، میتونه منبع خوبی برای دریافت انواع ویتامین‌ها و مواد مورد نیاز بدن باشه.

اگه از اون دسته افرادی هستید که به استفاده از قارچ واسه درست کردن غذا علاقه دارید و بعضی وقتا دلتون میخواد که با قارچ غذاهای مختلفی درست کنید و ایده‌ای به دهنتون نمیرسه، میتونید برای دیدن لیست انواع غذا با قارچ به این لینک وارد بشید تا شما رو با دنیای غذاهای قارچ دار و گیاهی آشنا کنه.


سخن آخر هم اینکه با توجه به دستور غذایی بالا این سوپ به همراه شیر و خامه درست میشه و با سبزیجات و قارچ میتونه واسه شبهایی که نیاز به یه شام سبک و مقوی دارید به خوبی کاربرد داشته باشه و مزیت خوبی که داره اینه که خیلی سریع طبخ میشه. در صورتی که پیشنهادی برای بهتر درست کردن این غذا دارید، با ما در میون بزارید. ممنون از همراهی شما.

آخرین بروز رسانی در: 30 اکتبر 2022| نویسنده: پوریا زنگیشه