آموزش درست کردن بادمجان شکم پر مقوی با طعم جادویی

طرز تهیه بادمجان شکم پر مجلسی

نحوه درست کردن بادمجان شکم پر

بادمجان شکم پر یه غذای خوشمزه و سنتیه که علاقه‌مندان زیادی داره و مخصوصا به خاطر طعم‌های ترکیبی‌ای که تو این غذا استفاده میشه به راحتی میتونه همه ذائقه‌ها رو راضی نگه داره.

طرز تهیه بادمجان شکم پر خیلی راحته و شما میتونید از دستورهای پخت متنوع و زیادی که جای جای ایران برای درست کردن این غذا دارن، استفاده کرده و هر بار بادمجان پر شده از موادهای غذایی مختلف رو با طعم جدید درست کنید.

یکی از بهترین مزیت‌های این غذای پر خاصیت و مقوی اینه که محدودیت دستور غذایی نداره و میتونید با سلیقه خودتون با هر طعمی که علاقه دارید درستش کنید و همچنین با توجه به استفاده از گوشت، میتونه کاملا به صورت گیاهی هم طبخ بشه.

برای این که بدونید بادمجان های خوشمزه چطوری و با چه موادی پر میشن که وقتی سر سفره باشی، تا وقتی نترکی از غذا دست نمیکشی، با بخش آشپزی مجله قرمز همراه باشید تا شما رو با نحوه درست کردن بادمجان شکم پر سنتی آشنا کنیم.

مواد لازم برای تهیه بادمجان شکم پر مجلسی

مواد لازم برای ۴ نفر
بادمجان۵ عدد
گوشت چرخ کرده۲۵۰ گرم
گوجه فرنگی۴ عدد متوسط
پیاز۲ عدد متوسط
سبزی معطر۱/۵ قاشق غذا خوری
رب گوجه فرنگی۳ قاشق غذا خوری
نمکبه مقدار لازم
فلفل سیاهنصف قاشق چای خوری
زرد چوبهنصف قاشق چای خوری
روغنبه مقدار لازم

طرز تهیه بادمجان شکم پر خوشمزه خانگی


مرحله اول

طرز تهیه بادمجان شکم پر خوشمزه رو با گرفتن تلخی بادمجان ها شروع کنید و برای این منظور اون‌ها رو شسته و سپس پوست بگیرید و روی سینی بچینید و روشون نمک بریزید تا هم تلخیشون گرفته بشه و هم این که آب اضافیشون خارج بشه.

نکته: در این مرحله نیم ساعت تا ۴۵ دقیقه به بادمجان ها اجازه بدید استراحت کنن.


مرحله دوم

تا زمانی که بادمجان ها آماده پخت بشن، بهتره به سراغ ادامه کار برید و دو عدد پیاز رو پوست بگیرید و سپس یه تابه مناسب روی حرارت ملایم گداشته و روغن اضافه کنید و زمانی که داغ که شد، پیاز رو داخل تابه بریزید و هم بزنید.


مرحله سوم

روند آماده سازی مواد اولیه بادمجان شکم پر رو با اضافه کردن زرد چوبه به پیاز ادامه داده و به خوبی مواد رو هم بزنید تا کاملا یکدست بشن و بعد رب گوجه رو هم داخل تابه بریزید و تفت بدید تا خامی رب گرفته بشه و با مواد مخلوط بشه.


مرحله چهارم

با سرخ شدن رب گوجه فرنگی، نصف مخلوط پیاز و رب گوجه رو داخل یه طرف جدا بریزید تا واسه سس بادمجان شکم پر ازش استفاده کنید، و سپس گوشت چرخ کرده رو داخل تابه با باقی مانده پیاز و رب تفت بدید.


مرحله پنجم

ادامه درست کردن بادمجان شکم پر با اضافه کردن نمک، فلفل سیاه و نصف قاشق از سبزی‌های معطر به گوشت ادامه داده و به خوبی مواد رو با هم ترکیب کنید تا کاملا یکدست بشن و بعد تابه رو از روی حرارت بردارید.


مرحله ششم

برای درست کردن سس مخصوص بادمجان شکم پر باید گوجه فرنگی‌ها رو با رنده متوسط، رنده کرده و سپس داخل یه تابه بریزید و با نصف لیوان آب بزارید تا به خوبی پخته بشن و بعد باقی مانده مخلوط پیاز و رب رو هم به گوجه فرنگی اضافه کنید.


مرحله هفتم

سبزی معطر به همراه فلفل سیاه رو بعد از به جوش اومدن آب داخل تابه، با مواد مخلوط کنید و حدود ۶ الی ۸ دقیقه اجازه بدید تا با همدیگه پخته و کاملا یکدست بشن و حرارت رو خاموش کنید.


مرحله هشتم

حالا وقتشه که بادمجان های نمک خورده رو بشویید و بعد با یه چاقو روی هر بادمجان، به صوررت طولی شکاف ایجاد کنید. یه تابه مناسب روی حرارت ملایم بزارید و یه مقدار روغن اضافه کرده و بعد از داغ شدن، بادمجان ها رو سرخ کنید.


مرحله نهم

در این مرحله بعد از سرخ شدن بادمجان ها اجازه بدید تا یه مقدار خنک بشن و سپس با استفاده از شکافی که روی اون‌ها ایجاد کردید، شکم بادمجان ها رو با استفاده از مخلوط گوشت چرخ کرده و سبزیجات معطر پر کنید.


مرحله دهم

بادمجان های شکم پر شده رو داخل تابه حاوی سس گوجه فرنگی بریزید و تابه رو، روی حرارت ملایم قرار بدید و درب تابه رو ببندید تا بادمجان شکم پر به خوبی آماده و پخته بشه.

اینم از دستور پخت بادمجان شکم پر خوشمزه و مجلسی که امیدوارم خوشتون بیاد.

طرز تهیه بادمجان شکم پر شمالی

بادمجان شکم پر شمالی دقیقا مثل تمام غذاهای دیگه شمال کشور، خاص و متفاوته که با مواد های اولیه و سبزیجات مخصوص به خودشون این بسته های شکم پر خوشمزه رو تهیه میکنن. اضافه کردن رب انار و دانه انار یکی از روش‌هایی هست که شمالی‌ها برای درست کردن بادمجان شکم پر استفاده میکنن.

سخن آخر 

با توجه به نحوه درست کردن بادمجان شکم پر که در بالا توضیح داده شد، بهتره بدونید که این غذا به خاطر طعم مخصوص که به خاطر بادمجان و مواد اولیه ای که داخل شکمش قرار داده میشه، به عنوان به غذای مجلسی با طاهری زیبا شناخته میشه که متیونید برای انواع مجالس از خودمونی گرفته تا رسمی، برای میان وعده یا در کنار غذاهای دیگه به راجتی درستش کنید.

بادمجان شکم پر هم میتونه با گوشت و هم به صورت کاملا گیاهی و به روش های متفاوتی پخته بشه. امیدوارم که از این دستور خوشتون اومده باشه و ممنون که ما رو همراهی میکنید.

آخرین بروز رسانی در: 5 فوریه 2023| نویسنده: پوریا زنگیشه