آموزش درست کردن پیتزای پپرونی کاملا گیاهی تصویری مرحله به مرحله

طرز تهیه پیتزا پپرونی خوشمزه

طرز تهیه پتیزا پپرونی خوشمزه گیاهی خانگی

اگر عاشق پیتزا پپرونی هستید اما اخیرا به صف گیاهخواران پیوستید اصلا ناراحت نباشید نیازی نیست با پیتزای مورد علاقه‌تان خداحافظی کنید چون پپرونی گیاهی نیاز شما را برآورده خواهد کرد. من حدس می‌زنم مزه آن را هم دوست خواهید داشت. به غیر از اینکه بهداشتی و تمیز است و شما می‌توانید با خیال راحت آن را بخورید، مزه خوبی هم خواهد داشت به علاوه ظاهری زیبا و پروتئینی سالم.

من برای بیس کار از تافو، تمپه و نخود استفاده کردم که هر کدام جداگانه برای تهیه یک بافت درست و منسجم موثر هستند. تمپه ظاهرا باعث می‌شد که بافت مناسبی به پپرونی ما بدهد اما وقتی که کاملا پخته شد، خیلی خشک و ترد شد. همین موضوع در مورد نخود نیز اتفاق می‌افتد، با این حال تافو خودش به تنهایی کاملا بافت مناسب را ایجاد می‌کند و موقع پخت شکل خود را حفظ می‌کند به علاوه طعمی طبیعی دارد و یک کار خوب دیگری که می‌کند این است که همه ادویه‌های پپرونی را خیلی خوب جذب می‌کند.

در مجموع این دستورا لعمل نیازمند ۱۰ ماده است و کمتر از یک ساعت پپرونی گیاهی ما به دست می‌آید. برخی از نسخه‌هایی که من تست کردم، یک روز کاملا زمان می‌بردند تا آماده شوند. اما من می‌دانم که این کار عاقلانه نیست. من فکر می‌کنم که خیلی عالی است که شما می‌توانید این پپرونی را برای شام امشب خودتان آماده کنید.


چه ادویه‌هایی مورد نیاز است؟ سوال عالی پرسیدید

ترکیبی از نمک دریا، فلفل سیاه، فلفل قرمز خشک پودر نشده، فلفل پاپریکا، پودر سیر، بادیان رومی آسیاب شده، رازیانه (این یکی خیلی مهم است)، پودر خردل و شکر نارگیل برای یک کمی شیرینی است. من به تمام ادویه‌ها دسترسی نداشتم اما نمی‌توانستم منتظر بمانم تا با ادویه‌های دیگر آن را تست کنم.

علاوه بر اینکه درست کردن آن نسبتا آسان است، این پپرونی گیاهی نسبت به همتای حیوانی خود سالم‌تر است. آنها بسیار کم چربی هستند، کمتر از ۱ گرم چربی در پپرونی و پروتئین نسبتا بالا یعنی حدود ۱ گرم پروتئین در هر پپرونی! اگر تمام پپرونی را خوردید ۳۰ گرم پروتئین مصرف کردید. این تامین کننده مقدار زیادی از سوخت بدن بر پایه گیاه است. ضمن اینکه به جای مصرف چربی زیاد و ناسالم باعث افزایش مصرف پروتئین سالم در بدن خود می‌شوید.

من امیدوارم همه شما سعی کنید این غذا را درست و عاشق این دستور غذایی تند، زیبا، دودی، نمکی، کاملا ترد و به شدت خوشمزه شوید. این پپرونی گیاهی یک رویه عالی برای پیتزای گیاهی و بدون گلوتن شما است. اگر این دستور غذا را امتحان کردید در مورد مزه آن هم در بخش کامنتها به ما بگویید، شاید این طعم عالی را پسندیدید و فکر پپرونی ساخته با مواد به نام مثلا گوشت را فراموش کردید.


طرز تهیه پپرونی خوشمزه بدون گلوتن

نوع آشپزی: بدون گلوتن، گیاهی

برای ۳۰ برش پپرونی

مواد تشکیل دهنده پپرونی گیاهی

  • ۱۰ اونس (۲۸۳ گرم) تافو (تا حد امکان خانگی)
  • ۱ تا ۱ و ½ قاشق چایخوری نمک دریا و فلفل سیاه
  • ۲ تا ۳ قاشق چایخوری فلفل قرمز خشک شده (بسته به میزان تندی که می‌خواهید)
  • ۲ قاشق چایخوری پودر دانه‌های خردل
  • ۱ قاشق چایخوری دانه رازیانه، کمی خرد شده
  • ۲ قاشق چایخوری پاپریکا دودی
  • ۲ قاشق چایخوری پودر سیر
  • ۲ قاشق چایخوری شکر نارگیل
  • ¼ قاشق چایخوری پودر بادیان رومی یا انیسه
  • اختیاری: ۱ قاشق چایخوری دود مایع
  • اسپری آشپزی یا روغن زیتون برای پختن و پز

دستورالعمل تهیه پیتزا پپرونی گیاهی

تافو را در یک حوله تمیز قرار دهید و شیئی سنگین را روی آن قرار دهید مانند یک ماهیتابه آهنی تا آب آن بیرون بیاید به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه به همین وضع نگه دارید. همزمان فر را روشن کرده و روی دمای ۴۰۰ درجه فارنهایت (۲۰۴ درجه سانتی‌گراد) بگذارید.

هنگامی که تافو فشرده شد آن را به شکل مکعب درآورده و همراه با نمک دریایی، فلفل سیاه، فلفل قرمز، پودر خردل، دانه‌های رازیانه، پاپریکا دودی، پودر سیر، شکر نارگیل، بادیان رومی پودر شده و کمی دود مایع (اختیاری) را به غذاساز اضافه کنید. غذاساز یا مخلوط کن را روشن کرده و ترکیب را با هم مخلوط کنید هر وقت که مخلوط به کناره‌ها آمد آن را به مرکز غذاساز هدایت کنید.

طرز تهیه پپرونی گیاهی

یک تکه را به عنوان نمونه بردارید و میزان ادویه را بررسی کنید، در صورت نیاز به آن ادویه اضافه کنید؛ نمک بیشتر برای نمکی شدن، فلفل قرمز برای تندی، پاپریکا برای مزه دودی یا شکر نارگیل برای مزه شیرین بیشتر، هر کدام را که می‌خواهید بیشتر کنید.

مخلوط را به یک سینی که کاغذ مخصوص در آن گذاشته شده، انتقال دهید. یک ورق پلاستیک یا کاغذ فر را روی خمیر گذاشته و از دستهایتان برای پهن کردن آن به صورت یک لایه نازک و یکنواخت پهن کنید. ضخامت آن باید به اندازه یک چهارم باشد. هر چه لایه ضخیم تر باشد، زمان بیشتری هم برای پخت خواهد گرفت. روی آن را با اسپری آشپزی اسپری کنید یا روغن زیتون را به آرامی با قلم مو روی آن بکشید تا یک مقدار ترد شود.

پپرونی

در ۴۰۰ درجه سانتی‌گراد به مدت ۲۵ دقیقه یا تا زمانی که روی آن طلایی و کمی خشک شود، آن را بپزید. سپس برای برش پپرونی از یک قالب گرد و کوچک یا متوسط کوکی برای برش پپرونی گیاهی استفاده کنید. قطعات باقیمانده را نیز نگه دارید، تنها مشکل آنها این است که زیبا نیستند اما خوشمزه که هستند.

برش پپرونی

در این لحظه پپرونی‌ها آماده اضافه کردن به پیتزا پپرونی هستند، که بعدا باید با پیتزا به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه پخته شوند. زمان بر این اساس است که چقدر طول می‌کشد تا خمیر پیتزای شما پخته شود. شما متوجه خواهید شد که آنها وقتی که رنگ قرمز پر رنگ و کمی تردی را در پیتزا نشان می دهند، آماده برداشتن از فر هستند.

پپرونی گیاهی

اگر شما نمی‌خواهید آنها را همین حالا پیتزا اضافه کنید، خیلی راحت آنها را خنک کنید، در پلاستیک یا ظرف در دارد گذاشته، در یخچال بگذارید (تا مدت ۴ روز نهایتا) یا در فریزر (به مدت یک ماه) برای استفاده بعدی نگهداری کنید. اگر آنها را منجمد کردید، کمی قبل از اضافه کردن به پیتزا آنها را کمی گرم کنید.

برای آشنایی بیشتر با شیر سویا و انواع غذاهای گیاهی و بدون گلوتن به بخش آشپزی مجله قرمز مراجعه کنید.

ترجمه و تالیف اختصاصی توسط مجله قرمز

منبع: minimalistbaker

آخرین بروز رسانی در: 11 جولای 2022| نویسنده: هالث