آموزش درست کردن ساندویچ مرغ سرد بدون سیب زمینی با قارچ و سس مایونز

طرز تهیه ساندویچ مرغ سرد

نحوه درست کردن ساندویچ مرغ سرد مخصوص با خیارشور

ساندویچ مرغ سرد میتونه یه میان وعده عالی واسه یه بعد از ظهر تو پیکنیک باشه یا یه وعده غذایی سالم و مقوی واسه سرکار و مدرسه بچه‌ها، کلا این ساندویچ همه کاره تو موقعیت‌های زیادی به کار میاد تا یه جایگزین مناسب واسه فست فود باشه.

طرز تهیه ساندویچ مرغ سرد خیلی راحته و تو یه چشم به هم زدن درست میشه و نیاز به داشتن مهارت آشپزی نداره، و با کمترین مواد اولیه میتونید به راحتی این ساندویچ مقوی رو آماده کنید و از خوردنش لذت ببرید.

بهتره بدونید که ساندویچ فامیلی یه اشراف زاده انگلیسی بوده که حدود قرن ۱۷ زندگی میکرده و به خاطر افراط تو قمار کردن و اینکه همیشه تو قمار خونه بوده و غذا نمیخورده، منشی اون آقا، غذاش رو توی یه نان میپیچیده و، واسش میبرده سر میز و علت نام گذاری ساندویچ از این داستان میاد.

بهترین مزیت ساندویچ مرغ سرد اینه که ماندگاری زیادی داره و میتونید هربار با سلیقه خودتون، با یه طعم جدید درستش کنید تا هیچوقت تکراری نشه و ما تو بخش آشپزی مجله قرمز واسه شما همراهان گرامی طرز آماده سازی یک نوع ساندویچ مرغ سرد رو آماده کردیم که امیدوارم خوشتون بیاد.

مواد لازم برای تهیه ساندویچ مرغ سرد با قارچ

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ۱ عدد
قارچ۸ عدد
پیاز۲ عدد
ماست۱ قاشق غذا خوری
سس مایونز۳ قاشق غذا خوری
جعفرییک دسته
سیر۲ حبه
نمکبه میزان لازم
فلفل سیاهنصف قاشق غذا خوری
زردچوبهبه مقدار لازم
آبلیمو۱ قاشق غذا خوری

طرز تهیه ساندویچ مرغ سرد خوشمزه و مخصوص


مرحله اول

طرز تهیه ساندویچ مرغ سرد خوشمزه رو با پختن مرغ شروع کنید، به این صورت که در ابتدا یه قابلمه مناسب با یه مقدار آب روی حرارت متوسط بزارید و سینه مرغ رو به همراه یک عدد پیاز و ۲ حبه سیر و یه مقدار ززد چوبه داخل قابلمه بریزید.


مرحله دوم

اجازه بدید تا سینه مرغ به خوبی پخته بشه و در همین مدت، حتما کف‌های روی سر آب رو بگیرید، این کار به رفع بوی زهم مرغ به خوبی کمک میکنه. در ادامه وقتی که مرغ پخته شد حرارت رو خاموش کنید و بزارید سینه مرغ خنک بشه.


مرحله سوم

نحوه آماده سازی ساندویچ مرغ سرد رو با ریش ریش کردن سینه مرغ پخته شده ادامه بدید، و کنار بزارید. قارچ‌ها رو به خوبی بشویید و آبکش کنید تا آب اضافی اونها گرفته بشه.


مرحله چهارم

در این مرحله یک عدد پیاز رو به صورت خلالی خورد کرده و سپس قارچ‌ها رو هم به صورت ورقه‌ای خورد کنید و یه تابه مناسب روی حرارت ملایم بزارید و پیاز ها رو به همراه یه مقدار روغن داخل تابه بریزید.


مرحله پنجم

پیاز رو به خوبی هم بزنید تا سبک بشه و سپس به مقدار گفته شده، زرد چوبه اضافه کرده و به خوبی مواد رو باهم مخلوط کنید. در ادامه قارچ‌های ورقه‌ای شده رو داخل تابه بریزید و شروع کنید به تفت دادن اون‌ها.


مرحله ششم

پختن ساندویچ مرغ سرد رو با تفت دادن قارچ ادامه بدید و سپس یک قاشق آبلیمو روی قارچ بریزید تا از سیاه شدن اونها جلوگیری کنه و فلفل سیاه رو هم روی مواد بریزید و به خوبی با هم ترکیب کنید.


مرحله هفتم

حالا سینه مرغ ریش ریش شده رو داخل تابه بریزید. توجه داشته باشید که نیاز نیست مرغ رو زیاد تفت بدید، فقط یه مقدار که خودش رو بگیره و کافیه تا طعم مواد داخل تابه به خورد هم بره و بعد تابه رو از روی حرارت بردارید.


مرحله هشتم

برای درست کردن سس ساندویچ مرغ، یه کاسه مناسب رو آماده کرده و سس مایونز، ۱ قاشق ماست، نمک و یه مقدار فلفل سیاه رو داخلش بریزید و با هم ترکیب کنید و سپس با سینه مرغ و قارچ مخلوط کرده و به خوبی هم بزنید تا سس به خورد مواد بره.


مرحله نهم

حالا وقتشه که روی مواد ترکیب شده با سس رو سلفون بکشید و به مدت ۱ ساعت داخل یخچال بزارید. در آخر یک دسته جعفری رو ریز خرد کرده و نان باگت ها رو باز کنید و یه مقدار جعفری بریزی و سپس مواد ساندویچ سرد رو اضافه کرده و روی اونها خیار شور یا گوجه بزارید.

نکته مهم: ساندویچ مرغ سرد رو میتونید بدون سس داخل نان باگت بریزید و در صورتی تمایل سس رو خودتون اضافه کنید.

اینم از طزر تهیه ساندویچ مرغ سرد و خوشمزه با قارچ که امیدوارم خوشتون اومده باشه. نوش جان.


سخن آخر

ساندویچ مرغ سرد میتونه بی اندازه طعم‌های مختلف داشته باشه تا هربار بتونید با یه طعم جدید و متفاوت و با استفاده از مواد اولیه مختلف این ساندویچ رو درست کنید. تو این دستور که برای شما آماده کردیم، سینه مرغ در اول کار پخته و ریش ریش میشه، و بعد از تفت دادن قارچ و پیاز، با این مواد مخلوط و در صورت تمایل میتونید با سس ترکیب کنید یا بدون سس با استفاده از جعفری خرد شده، داخل نان باگت بریزید و نوش جان کنید.

آخرین بروز رسانی در: 30 اکتبر 2022| نویسنده: پوریا زنگیشه