آموزش درست کردن ذرت مکزیکی مخصوص در خانه

طرز تهیه ذرت مکزیکی ساده با قارچ و پنیر پیتزا

نحوه درست کردن ذرت مکزیکی مخصوص خیابانی در کمترین زمان

ذرت مکزیکی یکی از خوشمزه‌ترین میان‌ وعده‌های خیابانیه که به خاطر داشتن طعم مخصوص، که به واسطه مواد اولیه و ادویه‌های مختلف تهیه می‌شه، رایحه مطبوعی از یه بوی خاص رو توی فضا پخش می‌کنه و باعث می‌شه همه گشنشون بشه و کمتر کسی پیدا می‌شه که از خوردن این وعده غذایی جذاب دست بکشه.

طرز تهیه ذرت مکزیکی خیلی راحته و نیاز به مهارت آشپزی نداره. این نوع از ذرت پخته تو سراسر جهان به شیوه‌های مختلف تهیه میشه و از کوچیک تا بزرگ بهش علاقه دارن. بهترین مزیتش هم اینه که هر بار می‌تونید با یه طعم متفاوت درستش کنید.

بهتره بدونید که ذرت مکزیکی یک اسم ایرانی هست و تو کشور مکزیک به این میان وعده esquites گفته می‌شه. در ادامه با بخش آشپزی مجله قرمز همراه باشید تا شما رو با طرز پخت ذرت مکزیکی خوشمزه و مخصوص آشنا کنیم.

مواد لازم برای تهیه ذرت مکزیکیک خیابانی

مواد لازم برای ۲ نفر
ذرت آب پز۲۰۰ گرم
پنیر پیتزا ۴ قاشق غذا خوری
قارچ۱۰۰ گرم
پنیر پارمسان (اختیاری)۲ قاشق غذا خوری
سس مایونز۱ پیمانه
نمکبه میزان دلخواه
فلفل سیاهنصف قاشق چای خوری
آویشنبه مقدار دلخواه
پودر پیازنصف قاشق چای خوری
آبلیمو۱ قاشق غذا خوری
ژامبون (اختیاری)۵۰ گرم

نکته: در صورتی که رژیم دارید، بهتره مقدار پنیر پیتزا و سس مایونز رو تغییر بدید.

طرز تهیه ذرت مکزیکی خوشمزه


مرحله اول (تفت دادن ذرت با کره)

طرز تهیه ذرت مکزیکی مخصوص رو با انتخاب یه تابه مناسب شروع کنید. تابه رو روی حرارت ملایم قرار بدید و سپس، کره‌ی به دمای محیط رسیده رو داخل تابه بریزید و بزارید تا آب بشه و در ادامه، ذرت‌های آب‌پز شده رو داخل تابه بریزید و با حرارت پایین به همراه کره تفت بدید.

نکته: اگه خواستید می‌تونید از دون کرده بلال ذرت استفاده کنید، و دون‌های ذرت رو قبل از اظافه کردن به کره،  با آب و نمک بزارید که بخته بشن. یا برای سرعت کار از کنسرو ذرت استفاده کنید و بعد از آب‌کشی به داخل کره بریزید.


مرحله دوم (اضافه کردن قارچ و آبلیمو)

در ادامه بهتره که قارچ‌ها رو خوب بشویید و به به صورت ورقه‌ای ریز خرد کرده و سپس داخل تابه بریزید. برای جلوگیری از سیاه شدن رنگ قارچ، یک قاشق غذا خوری آبلیمو اضافه کرده و به هم زدن ادامه بدید تا قارچ آب بندازه و پخته بشه و طعم مواد به خورد هم بره.

نکته: آدر این مرحله می‌تونید قارچ رو با یه تابه دیگه بپزید تا آب بندازه و سپس با کره تفت بدید.


مرحله سوم (اضافه کردن سس و ادویه)

روند آماده سازی مواد اولیه ذرت مکزیکی رو با تست کردن قارچ ادامه بدید. زمانی که قارچ به خوبی پخته شد، وقتشه که سس مایونز، نمک، فلفل سیاه، پودر پیاز و آویشن رو به مقدار گفته شده به مواد داخل تابه اضافه کرده و به خوبی هم بزنید تا سس به خورد مواد بره.

نکته: در صورت تمایل می‌تونید از ژامبون برای طعم دادن به ذرت مکزیکی استفاده کنید.


مرحله چهارم (ترکیب کردن پنیر پیتزا با مواد داخل تابه)

در ادامه و بعد از ترکیب کردن سس با مواد، به سراغ خوشمزه‌ترین بخش آشپزی برید، یعنی اضافه کردن پنیر پیتزا و پنیر پارمسان. به مقدار گفته شده پنیرها رو به محتویات داخل تابه اضافه کنید.


مرحله پنجم (آب شدن پنیر پیتزا)

به خوبی مواد رو با حرارت خیلی کم هم بزنید تا پنیر کاملا آب بشه. برای پخت هرچه بهتر ذرت مکزیکی، حرارت رو خاموش کرده و درب تابه رو ببندید و حدود ۲ ال ۳ دقیقه زمان بدید تا پنیر با مواد یکدست بشه.


مرحله ششم (آماده شدن ذرت مکزیکی)

ذرست مکزیکی خوشمزه‌ای که پختید آماده شده و ابتدا درب تابه رو باز کرده تا بخار آضافی خارج بشه و سپس، میتونید داخل طرف سرو کشیده و نوش جان کنید.


نکات تکمیل طرز پخت ذرت مکزیکی

  • اگه می‌خواید درت مکزیکی رژیمی درست کنید، بهتره از روغنن زیتون به جای کره استفاده کرده سس مایونز و پنیر پیتزا رو هم حذف کنید.
  • اگه از ذرت خام استفاده می‌کنید، نیم ساعت قبل از پخت، اون‌ها رو با آب و نمک به مدت ۲۰دقیقه بجوشونید.
  • برای بهتر شدن طعم ذرت مکزیکی حتما از آویشن، فلفل سیاه و پودر پیاز استفاده کنید.
  • مقدار گفته شده تو این دستور برای ۴ نفر هم کافیه، البته اگه از عاشقان این میان وعده هستید، این مقدار میتونه واسه دو نفر استفاده بشه.

سخن آخر

اینم از طرز تهیه ذرت مکزیکی. بهتره بدونید که این میان وعده، به خاطر داشتن طبع گرم، داشتن فلفل زیاد، آویشن و مقدار زیاد پنیرپیتزا و سس مایونز، بهتره که تو فصل پاییز و زمستون خورده بشه.

درست کردن ذرت مکزیکی تو خونه خیلی لذت بخشه و به راحتی می‌تونید با سلیقه خودتون هر دفعه با یه طعم جدید و مواد اولیه متفاوت درستش کنید.

آخرین بروز رسانی در: 8 فوریه 2023| نویسنده: پوریا زنگیشه