دسری خوشمزه با گریل کردن هلو

طرز تهیه هلو کبابی

هلو کبابی

گریل، قابلیت بیشتری برای بالا بردن مزه شیرین هلوهای آبدار روی سینی دسر یا یک ظرف بدون هیچ گونه افزودنی، نسبت به گاز را دارد.

هلوهای کبابی ، نوعی جادو هستند که در گرگ و میش یک گریل داغ اتفاق می‌افتند- هنگامی که شام نزدیک به تمام شدن است و میوه‌های شیرین تنها چیزی است که می‌تواند به طور منطقی با یک نوشیدنی سرد و بستنی جفت و جور شود.

حقیقت این است که هلوهای کبابی به شدت ساده هستند. این غذا فقط به هلوهای تازه و روغن زیتون نیاز دارد، اکثرا با گرمای بجای مانده از گریل در حال خنک شدن درست می‌شود و می‌تواند نقش یک بغل بشقابی را برای گوشتهای کباب شده بازی کند یا به یک دسر تابستانی مهمانی‌های کوچک تبدیل شود. در اینجا چگونگی تهیه بهترین هلوهای کبابی در گریل را تنها در ۴ مرحله آسان یاد می‌گیرید.


بهترین هلو برای کباب

به دنبال هلوهای سفت باشید که به هنگام فشرده شدن پس از خروج از گریل هنوز استحکام خود را حفظ می‌کنند. هلوهای واقعا رسیده شیرین‌تر هستند، که بسرعت می‌سوزند و نسبت به گرما به شدت حساس هستند.

کباب کردن هلو به صورت نیم شده به جای برش زده، از پختن زیاد هلو جلوگیری می‌کند و هلوها راحت‌تر از توری گریل جدا می‌شوند به جای اینگه سر بخورند و پایین بیفتند.

روغن مالی هلوهای نصف شده با روغن زیتون مانع از چسبیدن آنها به توری گریل می‌شود اما هنگامی که به میوه اضافه می‌شود شکر یا ادویه را که به آن اضافه شده نمی‌سوزاند.

از گرمای متوسط برای هلوهای کبابی استفاده کنید

طرز تهیه هلو کبابی

من اغلب اوقات به هنگامی که زغالها در حال سرد شدن هستند، خودم را در حال پختن هلو روی گریل پس از شام، می‌بینم. بعضی‌ها گفتن که هلوهای کبابی برای آنهایی که به دلیل عذاب وجدان از گریل اجتناب می‌کنند عالی هستند، بنابراین موقع رسیدن گریل به گرمای متوسط، بهترین زمانی است که شما هلو را قاچ می‌کنید.

هلو را بدون پوشش به مدت ۴ تا ۵ دقیقه از هر دو طرف کباب کنید. در برابر وسوسه برداشتن هلوها از روی گریل برای حتی یکبار، مقاومت کنید، نشانه‌های کباب خوب روی هلوها نتیجه صبر و استقامت هستند (و توری کباب تمیز).

هلوهای کباب شده در انتها باید لغزنده‌تر باشند اما در صورتی که بخوبی گریل شوند به هنگام جدا کردن سقوط نمی‌کنند. اغلب اوقات پوست هلو برداشته شده و دور انداخته می‌شود. شما می‌توانید آنها را به هنگام سرو کردن با انبرک جدا کنید و دور بیندازید. در مورد جدا کردن پوست هلو، همه چیز به شما بستگی دارد.


هلوهای کبابی را چگونه سرو کنیم

پختن هلو


طرز تهیه هلوی کبابی

در اینجا چگونگی تبدیل شدن به قهرمان آشپزی تابستان را به شما خواهم گفت : یک سینی با چند اسکوپ بستنی و تعدادی قاشق چایخوری را روی میز بگذارید و هلوهای کبابی را از گریل به سینی بستنی اضافه کنید و اجازه دهید هر کس قاشقش را درون آن فرو ببرد.

طوری برنامه ریزی کنید که هر کس حداقل یک نصفه هلو سهم داشته باشد. فقط این نیست، شما می‌توانید هلوهای کبابی را همراه با کباب گوشت هم مصرف کنید.

مواد لازم:

  • ۶ عدد هلوی سفت
  • روغن زیتون

وسایل:

  • گاز یا گریل زغالی
  • انبرک
  • چاقوی تیز

دستورالعمل:

  1. آماده کردن گریل : شعله گریل گازی را در حد متوسط بگذارید. اگر شما از یک گریل زغالی استفاده می‌کنید، هلوها را پس از آماده کردن تمام کبابها، کباب کنید.
  2. نصف کردن هلوها و خارج کردن هسته‌ها : یک چاقوی تیز را در طول درز هر هلو نگهدارید و فرو کنید تا هلو نصف شود هسته را بردارید و هر دو سمت هلوهای نیم شده، روغن زیتون بمالید.هلوهای کبابی و جدا کردن هسته آنها پیش از کباب کردنهه
  3. گریل کردن دو طرف هلو روی گرمای متوسط برای ۴ تا ۵ دقیقه : هلوهای برش خورده را روی گریل قرار دهید و بپزید تا زمانی که نشانه‌های کباب شدن ظاهر شود، ۴ تا ۵ دقیقه.
  4. ضربه زدن به هلوها و پختن به مدت ۴ تا ۵ دقیقه : به هلوها ضربه بزنید و تا زمانی که پوست آنها کنده شود و هلوها نرم شوند به گریل کردن ادامه دهید، ۴ تا ۵ دقیقه بیشتر.
  5. سرو کردن هلو کبابی : هلوهای کبابی را از روی گریل بردارید و با بستنی گردویی یا وانیلی سرو کنید یا حتی به عنوان بغل بشقابی با کباب.

ترجمه و تالیف اختصاصی توسط مجله قرمز

در صورتی که این کباب میوه ای مورد پسند شما قرار گرفت، به سالاد زیبای گلهای خوراکی هم نگاهی بیندازید.

منبع : thekitchn.com

آخرین بروز رسانی در: 11 آگوست 2022| نویسنده: هالث