آموزش طبخ کباب حسینی با طعم مخصوص برای 4 نفر

طرز تهیه کباب حسینی به روش رستورانی

نحوه درست کردن کباب حسینی ترد و لذیذ به روش رستورانی

کباب حسینی یک از انواع کباب‌های خوشمزه ایرانیه که با مواد‌های اولیه مختلف به سیخ چوبی زده میشه و با سس مخصوص توی تابه پخته میشه. بهترین مزیت این کباب اینه که نیاز به منقل نداره و به راحتی میتونید از طعم لذیذی که داره لذت ببرید.

طرز تهیه کباب حسینی خوشمزه نیاز به مهارت آشپزی نداره و فقط لازمه تا از دستور پخت استفاده کنید و نحوه ترتیب به سیخ زدن مواد رو یاد بگیرید. این کباب با پیاز، فلفل دلمه و گوشت و دنبه به سیخ چوبی زده میشه و طعم خیلی جذاب و متفاوتی داره.

اگه دلتون یه کباب با طعم متفاوت میخواد که دردسر‌های آتیش روشن کردن رو نداشته باشه، با بخش آشپزی مجله قرمز همراه باشید تا شما رو با دستور پخت کباب حسینی لذیذ و مجلسی آشنا کنیم.

مواد لازم برای تهیه کباب حسینی رستورانی

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت گوسفندینیم کیلو
پیاز قرمز۱ عدد
پیاز سفید۳ عدد متوسط
گوجه فرنگی ۲ عدد
رب گوجه۱ قاشق
نمکبه میزان لازم
فلفل سیاهنوک قاشق چای خوری
فلفل قرمزبه مقدار لازم
زردچوبهنصف قاشق چای خوری
لیمو ترش۱ عدد
روغن زیتون۲ قاشق
زعفران دم کردهبه میزان لازم

طرز تهیه کباب حسینی با گوشت گوسفندی


مرحله اول

طرز تهیه کباب حسینی خوشمزه و مجلسی رو با شستن گوشت گوسفندی شروع کرده و در ادامه به اندازه ‌ی کباب چنجه، اون خرد کنید و کنار بزارید. برای مزه دار کردن گوشت یک عدد پیاز سفید رو به صورت خلالی درشت خرد کنید.


مرحله دوم

گوشت و پیاز رو داخل یه کاسه مناسب و جا‌دار بریزید و با هم مخلوط کرده و سپس زعفران رو در ابتدای کار بر روی گوشت ریخته و به خوبی هم بزنید تا با هم یکدست بشن و اجازه بدید ۱۵ دقیقه استراحت کنن.


مرحله سوم

در ادامه آماده سازی مواد برای کباب حسینی بهتره که روغن زیتون، فلفل سیاه، فلفل قرمز و نمک رو بر روی گوشت بریزید و به خوبی با دست مواد رو مخلوط کرده و در ادامه با سلفون کاسه رو بپوشونید و به مدت یک شب داخل یخچال بزارید.

نکته: برای مزه دار کردن گوشت بهتره که مواد بیشتر از ۱۲ ساعت تو یخچال استراحت کنن.


مرحله چهارم

در ادامه سیخ‌های چوبی رو هم داخل آب قرار بدید تا خیس بخورن. حالا پیاز قرمز رو پوست بگیرید و به چهار قسمت تقسیم کرده و به صورت وقه‌ای خرد کنید و کنار بزارید. فلفل دلمه‌ای رو هم بشویید و دانه‌های داخل اون رو خارج کنید.


مرحله پنجم

فلفل دلمه‌ای رو به اندازه پیاز‌ ورقه‌ای شده خرد کرده و کنار بزارید. گوجه فرنگی‌ها رو هم به صورت حلقه‌ای خرد کنید. حالا گوشت مزه دار شده رو از یخچال خارج کرده و سپس سیخ‌ها چوبی رو هم آبکش کنید.


مرحله ششم

برای درست کردن کباب حسینی بهتره که در ابتدا یه برش از فلفل دلمه‌ای رو به سیخ بزنید و در ادامه گوشت، دنبه، پیاز قرمز و دوباره فلفل دلمه‌ای به سیخ بزنید و همه مواد رو به این ترتیب به سیخ بکشید.


مرحله هفتم

یک عدد پیاز سفید رو به اندازه خلالی خرد کرد و کنار بزارید. یه تابه مناسب برای درست کردن کباب روی حرارت ملایم بزارید و بهش روغن اضافه کنید. پیاز خلالی شده رو کف تابه بریزید و گوجه فرنگی‌های حلقه‌ای شده رو بر روی اونها قرار بدید.


مرحله هشتم

حالا وقتشه که سس مخصوص رو برای آماده کنید. برای این کار میتونید یک عدد پیاز باقی مانده رو به صورت نگینی خرد کرده و سپس به همراه یه مقدار روغن داخل یه تابه اضافه کنید و پیاز رو تفت بدید تا سبک و شیشه ای بشه.


مرحله نهم

در ادامه یه مقدار زردچوبه داخل تابه بریزید و هم بزنید تا رنگش با پیاز مخلوط بشه. در یه گوشه از تابه رب گوجه رو اضافه کرده و تا زمانی که بوی خامی اون گرفته میشه هم بزنید و سپس با پیاز مخلوط کنید.


مرحله دهم

نحوه آماده سازی کباب حسینی به این صورته که یک لیوان آب به مواد سس اضافه کرده و حرارت رو بالا ببرید تا آب به جوش بیاد و سپس حرارت رو پایین بیارید و دارچین، زعفران و آب لیموترش رو داخل تابه بریزید و بزارید سس به قوام برسه.


مرحله یازدهم

حالا وقشته که سیخ‌های گوشت رو بر روی گوجه‌های حلقه‌ای شده در داخل تابه قرار داده و سپس سس مخصوصی که آماده کردید رو بر روی مواد داخل تابه ریخته و با بستن درب تابه، اجازه بدید تا حدود ۴۰ دقیقه کباب حسینی پخته بشه.


مرحله دوازدهم

بعد از پخته شدن گوشت یه مقدار نمک به مواد داخل تابه اضافه کرده و ۱۰ دقیقه صبر کنید. حالا کباب حسینی خوشمزه و لذیذی که پختید آماده‌اس و میتونید سیخ‌ها رو داخل ظرف سرو قرار داده و باقی مانده سس رو بر روی اون ها بریزید و نوش جان کنید.


سخن آخر

کباب حسینی نه تنها روش پخت متفاوتی داره، بلکه به خاطر مزه دار شدن گوشت با ادویه و همچنین به سیخ زده شدن گوشت به همراه پیاز و فلفل دنبه و سس خوش طعم، تبدیل به یه کباب خاص و منحصر به فرد شده که با یه بار خوردنش هیچوقت طعمش رو فراموش نمیکنید. بهتره بدونید این کباب به راحتی تو خونه درست میشه ودردسرهای کباب کردن بر روی منقل رو نداره.

آخرین بروز رسانی در: 22 نوامبر 2022| نویسنده: پوریا زنگیشه