آموزش درست کردن کباب برگ خانگی

طرز تهیه کباب برگ به روش رستورانی

نحوه درست کردن کباب برگ ترد و خوشمزه به روش رستورانی

کباب برگ طعم ویژه و بافت نرم و تردی داره که وقتی تو دهن قرار میگیره به راحتی آب میشه و البته، به همین دلایل یکی از پرفروش ترین غذاهای رستورانیه که هر سر‌آشپزی به روش خاص خودش این کباب اصیل ایرانی رو درست میکنه.

طرز تهیه کباب برگ سنتی ایرانی خیلی راحته و فقط کافیه تا گوشت رو به اندازه‌ی یکدست برش بزنید و بکوبید تا کاملا نرم بشه. بهتره بدونید که طعم‌دار کردن مواد کباب میتونه سلیقه‌ای باشه و از موادی که دوست دارید استفاده کنید.

اگه میخواید برای یه مهمونی رسمی یا خودمونی کباب برگ درست کنید، با بخش آشپزی مجله قرمز همراه باشید تا شما رو با نحوه درست کردن کباب برگ ترد و لذیذ ایرانی آشنا کنیم.

مود لازم برای تهیه کباب برگ سنتی ایرانی

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت راسته گوسفندی۱ کیلو
پیاز۳ عدد متوسط
زعفران دم کرده۴ قاشق غذا خوری
روغن مایع۳ قاشق غذا خوری
نمکبه مقدار لازم
فلفل سیاهنصف قاشق غذا خوری

طرز تهیه کباب برگ ایرانی به روش سنتی


مرحله اول

طرز تهیه کباب برگ با این حرکت شروع میشه که ابتدا گوشت رو بر روی سطح کار قرار بدید و با استفاده از پشت کار یا بیفتک کوب، به خوبی بکوبید تا کاملا پهن بشه و به صورت یکدست، ضخامتی به اندازه نیم سانت داشته باشه.


مرحله دوم

برای درست کردن کباب برگ به این نکته توجه داشته باشید که در صورتی که قطر ضخامت گوشت، خیلی زیاد باشه، بهتره که با چاقو، گوشت رو از قسمت پهنا برش بزنید تا قطرش کمتر بشه.


مرحله سوم

پهنای گوشت برای کباب برگ در بهترین حالت باید ۴ انگشت باشه که نرم و ترد و خوشمزه بشه. در ادامه تکه‌های گوشت کوبیده شده رو داخل یه کاسه مناسب بریزید تا بریم سراغ طعم دار کردن گوشت.


مرحله چهارم

برای آماده سازی کباب برگ بهتره که در ابتدا یه مقدار زعفران رو با گوشت مخلوط کنید و سپس به همین ترتیب، پیاز خلالی، روغن مایع، نمک و فلفل سیاه رو هم با گوشت مخلوط کرده و با دست به خوبی هم بزنید.


مرحله پنجم

یادتون باشه که برای طعم گرفتن گوشت، تمام قسمت‌ها رو با مواد آغشته کنید تا کاملا یکدست بشن و در ادامه یه مقدار سلفون روی کاسه بکشید و حداقل به مدت ۶ ساعت داخل یخچال بزارید تا به خوبی طعم مواد به خورد گوشت بره.


مرحله ششم

نحوه درست کردن کباب برگ رو با بیرون آوردن گوشت از یخچال ادامه داده و سپس گوشت‌های طعم دار شده رو، روی سطح کار قرار بدید و با استفاده از یکدست، گوشت رو ثابت نگه دارید و با دست دیگه سیخ رو داخل گوشت فرو کنید.


مرحله هفتم

تمام گوشت‌های تکه شده رو به همین ترتیب به سیخ بکشید. در صروتی که لبه‌های گوشت آویزان شد، نگران نباشید، چون موقع کباب کردن راست و یکدست میشن و ظاهرشون هم یه اندازه میشه.


مرحله هشتم

برای کباب کردن گوشت ها بهتره که زغال رو روشن کرده و بعد از آماده شدن، سیخ‌ها رو بر روی منقل قرار داده و بدون باد زدن، اجازه بدید که کباب برگ آماده بشه و به صورت مداوم سیخ ها رو بچرخونید تا کاملا آبدار و نرم بشن.


مرحله نهم

کباب برگ و خوشمزه که آماده شد، با استفاده از یه فرچه، یه مقدار زعفران دم کرده و کره آب شده روی کباب ها بمالید و با نان یا برنج نوش جان کنید.


سخن آخر هم این که کباب ایرانی یکی از بهترین غذاهایی هست که از زمان های خیلی دور سر سفره مردم و در روزهای خاص وجود داشته و امروز کباب های ایرانی شهرت جهانی پیدا کردن که به خاطر تنواع زیاد و طعم های منحصر به فردیه که دارن. کباب برگ هم یکی معروف ترین کباب های ایرانیه که در کنار کباب جوجه و کوبیده فروش خیلی زیادی داره اماده به خاطر بافت خاصی که به خاطر کوبیده شدن داره، بیشتر تو رستوران ها طبخ میشه. امیدوارم که از این روش تهیه کباب برگ خوشمزه ایرانی خوشتون اومده باشه.

آخرین بروز رسانی در: 22 نوامبر 2022| نویسنده: پوریا زنگیشه