آموزش درست کردن کباب ترش مجلسی با بافت ترد برای 4 نفر

طرز تهیه کباب ترش با گوشت گوساله

نحوه درست کردن کباب ترش خومشزه و مجلسی به روش رستورانی

کباب ترش میتونه شما رو با طعم خاص خودش جادو کنه. یکی از خوشمزه‌ترین کباب‌های ایرانی که اصلیتش به شمال کشور برمیگرده و با طعم لذیذ و بافت نرم و تردی که داره به یکی از کباب هایی تبدیل میشه که با یه بار امتحام کردنش ازش سیر نمیشید.

طرز تهیه کباب ترش خوشمزه شمالی خیلی راحته و فقط لازمه طبق دستور غذایی پیش برید که طعم اصیل این غذا رو به دست بیارید. این کباب رو معمولا با گوشت فیله گوساله درست میکنن که بافت نرمی داره و به راحتی با انواع ادویه و پیاز مزه دار میشه.

کباب های ایرانی انواع مختلفی دارن که از معروف‌ترین اون‌ها میشه کباب کوبیده و جوجه رو اسم برد که به شهرت جهانی دست پیدا کردن. یکی از متفاوت‌ترین طعم‌های کباب همین کباب ترشه که به خاطر ترشی رب انار، مزه‌اش رو هیچ وقت فراموش نمی‌کنید.

برای درست کردن یه کباب با طعم متفاوت و جذاب، البته در صورتی که طرفدار غذاهای ترش هستید، با بخش آشپزی مجله قرمز همراه باشید تا شما رو با نحوه درست کردن کباب ترش لذیذ و خیلی خوشمزه آشنا کنیم.

مواد لازم برای تهیه کباب ترش مجلسی

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت گوسالهنیم کیلو
مغز گردو۱ پیمانه
پیاز۱ عدد متوسط
گوجه فرنگی۱ عدد
سیر۲ حبه
نعناع خشکنصف قاشق غذا خوری
نمکبه میزان لازم
فلفل سیاهنصف قاشق چای خوری

طرز تهیه کباب ترش خوشمزه شمالی


مرحله اول

طرز تهیه کباب ترش خوشمزه رو با خردکردن گوشت گوساله شروع میکنیم. به این صورت که به اندازه قطعه‌های کباب چنجه، گوشت رو خرد کرده و داخل یه کاسه مناسب بریزید. حالا با خرد کردن گوجه فرنگی‌ها، اون‌ها رو داخل کاسه گوشت بریزید.


مرحله دوم

برای آماده سازی مواد اولیه این کباب بهتره که پیاز و سیر رو هم به اندازه ریز رنده کرده و آب اضافی پیاز رو بگیرید و داخل کاسه حاوی گوشت اضافه کنید. در ادامه مغز گردو رو خرد کرده و به کاسه اضافه کنید.


مرحله سوم

برای این که طعم کباب ترش رو دوچندان خومشزه‌تر کنیم، یه مقدار نعناع خشک رو به همراه رب انار داخل کاسه بریزید و با دست، به خوبی مواد رو چنگ بزنید که با هم یکدست بشن و طعم خوبشون به خورد گوشت بره.


مرحله چهارم

حالا وقتشه که روی کاسه رو با یه سلفون بپوشونید و در صورتی که وقت دارید، به مدت ۱۲ ساعت تو یخچال بزارید. برای این که گوشت گوساله به خوبی طعم بگیره، لازمه که تو یخچال به خوبی استراحت کنه.


مرحله پنجم

برای به سیخ زدن کباب ترش بهتره که کاسه حاوی گوشت رو از یخچال بیرون بیارید و یه مقدار نمک اضافه کنید و با دست دوباره مواد رو هم بزنید. حالا وقتشه که زغال رو هم روشن کنید که بریم برای ادامه کار.


مرحله ششم

به ترتیب همه‌ی گوشت‌ها رو به سیخ بزنید و بعد از روشن شدن زغال، سیخ‌ها رو روی منقل بچینید. یادتون باشه که به دلیل موادی که به خورد گوشت رفته، بهتره که کباب‌ها رو باد نزنید.


مرحله هفتم

حالا وقتشه که برای نتیجه دادن زحماتتون ، گوشت‌ها رو به آرامی و با صبر و حوصله کباب کرده، و بزارید که کاملا مغز پخت بشن. اضافه کردن یه سیخ گوجه و فلفل هم در کنار کباب ترش خیلی میچسبه.


مرحله هشتم

کباب ترش خوشمزه‌ای که پختید آماده شده و مطمئن باشید در صورتی که با آرامی گوشت رو کباب کرده‌اید، کاملا ترد و مغز پخت شده. حالا وقتشه که کباب ها رو داخل طرف مناسب بریزید و نوش جان کنید.


نکات مهم برای تهیه کباب ترش رستورانی

  • اندازه ترشی این کباب به دست خودتونه و میتونید مقدار رب رو به سلیقه خودتون کم یا زیاد کنید.
  • یادتون باشه که برای این که بافت گوشت سفت نشه، نمک رو تا بعد از استراحت کردن گوشت اضافه نکنید.
  • میتونید یه مقدار پاپریکای دودی هم به مواد اضافه کنید تا یه طعم متفاوت داشته باشه.
  • اگه به مزه‌های ترش علاقه دارید، میتونید مقداری آب انار هم داخل مواد بریزید.
  • شمالی‌ها برای این کباب از چوقاق استفاده می‌کنن، و شما میتونید به جای اون از نعناع یا جعفری استفاده کنید.
  • سعی کنید کباب ترش رو با برنج کته سرو کنید.
  • به دلیل استفاده از رب انار، با حرارت ملایم زغال گوشت‌ها رو کباب کنید.

سخن آخر

کباب ممکنه یکی از غذاهایی باشه که به راحتی درست میشه، اما آماده سازی و طعم دادن به گوشت نیازمند رعایت دستور غذاییه که بدونید به چه مقدار و چه ترتیبی مواد رو به گوشت اضافه کرده و از سفت شدن و قالب شدن یه مزه خاص جلوگیری کنید. کباب ترش به روش‌های مختلفی درست میشه و بهترین مزیتش اینه که هربار میتونید با طعم‌های متفاوت درستش کنید و از تنوع مزه‌هایی که داره لذت ببرید.

آخرین بروز رسانی در: 5 فوریه 2023| نویسنده: پوریا زنگیشه