آموزش خشک کردن نارگیل و تهیه چیپس خوشمزه

طرز تهیه چیپس نارگیل ساده و طعم دار

چیپس نارگیل

چیپس نارگیل خودش به تنهایی یک رویه بسیار جالب برای اسموتی‌ها و کاسه‌های اسموتی است اما من اعتراف می‌کنم که چیپس نارگیل ساده یک کم خسته کننده است. پس چرا می‌خواهید خودتان را برای ساختن آنها خسته کنید؟ جواب این است وقتی به آنها چاشنی زده می‌شود، فوق العاده خوشمزه و زیبا هستند!

بسیاری از شما احتمالا دستور شیر نارگیل و آرد نارگیل را که قبلا برایتان گذاشته‌ام مطالعه کرده اید من در عین حال که واقعا از شیر نارگیل لذت بردم و آرد نارگیل را برای دستورهای بعدی که خدمت شما خواهم گفت، کنار گذاشتم، امروز می‌خواهم از نارگیل به شیوه دیگری لذت ببرم. چیپس نارگیل و بیکن نارگیل که هر دو برای رویه ماست و اسموتی عالی هستند اما با توجه به رنگ تیره بیکن، آن را برای اسموتی چندان پیشنهاد نمیدهم و بهتر است از آن برای تزئین سالادتان استفاده کنید.

من انواع چیپس نارگیل را با طعمهای مختلف شیرین، نمکی و رنگی تهیه کردم تا همه شما را به چیپس نارگیل علاقه مند کنم. شما می‌توانید تراشه‌های نارگیل را از فروشگاه خریداری کنید اما من ترجیح می‌دهم آن را در خانه درست کنم. البته نمونه خانگی آن نسبت به نمونه بسته بندی شده، ضخیم‌تر است.

شما می‌توانید برشهای نارگیل منظم یا خلالهای برشته شده نارگیل را روی حرارت پایین اجاق گاز به هنگام خشک کردن نارگیل بدست آورید. من شخصا خلالهای سفید رنگ نارگیل را بیشتر دوست دارم اما من مجبورم که بخشی از آنها را برشته کنم که استفاده از آنها برای درست کردن بیکن نارگیل واقعا عالی است.

خب آیا من توانستم شما را برای درست کردن چیپس نارگیل متقاعد کنم؟؟

طرز تهیه چیپس نارگیل

مواد و وسایل لازم

  • یک عدد نارگیل تازه
  • پوست کن
  • سینی فر

مراحل تهیه چیپس نارگیل

  1. نارگیل را باز کنید و پوسته سخت آن را جدا کنید. طریقه جدا کردن پوست نارگیل را از اینجا یاد بگیرید.
  2. با استفاده از یک پوست کن سبزیجات، پوست قهوه‌ای رنگ نارگیل را از تکه‌های خرد شده نارگیل جدا کنید. (من همیشه پوست آن را خشک می‌کنم و به صورت پودر درمی آورم. این پودر یک لایه بردار عالی برای پوست شما است).
    پوست گرفتن نارگیل
  3. قطعات سفید نارگیل را بشویید و خشک کنید.
  4. دوباره پوست کن را بردارید و با استفاده از آن، کل نارگیل را به صورت خلال نارگیل درآورید تا موقعی که تمام آن را برش بزنید.
    طرز تهیه چیپس نارگیل
  5. با استفاده از فر یا دستگاه خشک کن، تراشه های نارگیل را خشک کنید تا زمانی که کاملا خشک شوند. شما باید با لمس کردن و فشردن آنها، می‌توانید بگویید که آنها خشک شده‌اند یا خیر. اگر هنوز کمی نرم و انعطاف پذیر هستند و براحتی نمی‌شکنند، باید زمان طولانی‌تری آنها را نگهدارید تا خشک شوند. باید به آسانی به دو نیم شوند. اگر از فر استفاده می‌کنید، پایین ترین دما و اگر از مایکروفر روی شماره یک بگذارید.
    نارگیل خلال شده یا تراشه های نارگیل
  6. اگر می‌خواهید چیپس نارگیل را برشته کنید، می‌توانید به حرارت دادن نارگیل در دستگاه خشک کن یا فر ادامه دهید و آنها به آرامی برشته خواهند شد. ابتدا شروع به طلایی شدن می‌کنند، در ادامه به رنگ قهوه ای تیره در می‌آیند. شما می توانید این فرایند را با بالا بردن درجه حرارت تسریع کنید، اما خیلی دقت کنید! چیپس نارگیل بسرعت و آسانی می‌سوزد. اگر بسوزد، مزه خوبی نخواهد داشت.
    چیپس نارگیل برشته

بیکن نارگیل

بیکن نارگیل

بیکن نارگیل جزو تنقلاب محبوب گیاهخواران است، نه به این خاطر که آنها همیشه دنبال جایگزین گوشت هستند، بلکه به این دلیل که آنها واقعا خوشمزه هستند. من حدس می‌زنم احتمالا تعداد کمی از گیاهخوارانی که می‌شناسم بیکن نارگیل را امتحان کرده باشند و احتمالا اگر انواع بیکن را با طعمها و رنگهای مختلف امتحان کنند، حتما آن را خواهند پسندید. شاید آنها هم با خواندن این مطلب بخواهند آن را امتحان کنند. کسی چه می‌داند.

چیز خوبی که در مورد بیکن نارگیل درست است، این است که یک دستور واقعا سریع و آسان است. اگر شما با یک نارگیل تازه بخواهید آن را درست کنید، احتمالا طول خواهد کشید اما اگر مقداری از تراشه‌های نارگیل را که برای چیپس نارگیل آماده کرده بودید، کنار گذاشته باشید، تنها چند دقیقه زمان برای آماده کردن نیاز دارد.

بیشتر دستورالعمل‌های بیکن نارگیل از گرمای بشتری برای دما استفاده می‌کنند. از یک طرف این ایده خوب است چون شما می‌توانید آن را سریعتر انجام دهید. از سوی دیگر، اگر فراموش کنید که آن را به موقع بردارید، ممکن است بیکن نارگیل شما خیلی سریع بسوزد. بین نارگیل خوشمزه و چیزی که مجبور هستید آن را در سطل زباله بریزید فقط چند دقیقه اختلاف هست.

بیکن نارگیل

من ترجیح می‌دهم بیکن نارگیل را به آرامی یا با استفاده از چیپس نارگیل برشته شده درست کنم یا با بالا بردن دما در آخرین لحظه و مراقبت از آن همانند یک عقاب! نارگیل خودش به تنهایی سریع می‌سوزد، و اگر با شیره افرا و یا چیز دیگری پوشش داده شود، سریع تر می‌سوزد.

چیز دیگری که در مورد بیکن نارگیل جالب است، این است که دستورالعمل آن بسیار متنوع است. در ابتدا، من درست کردن آن را با سس تاماری بیشتر و شربت افرای کمتر انجام دادم. من آن را طوری درست کردم که مزه آن مقداری شیرین باشد اما دارای شکر کمتر که سالمتر باشد. درسته؟؟

در نهایت، من مقداری شربت افرا را بیشتر کردم، چون دوست دارم که چیپس نارگیل رویه تردتری داشته باشد و خوب شکر کمتر که سالم باشد اما کمی شکر (حداقل در این مورد) برای من بهتر است.

نکته این است که شما آزاد هستید که دستورالعمل را مطابق با سلیقه خود درست کنید

شور: شما می‌توانید سس تاماری را با آب کمی رقیق کنید.

شیرین: از شیره افرا به میزان کم استفاده کنید

با طعم دودی: از پاپریکای دودی یا دود مایع به میزان کمتر

اگر ترکیب شور و شیرین از سس تاماری و شربت افرا مخلوط با یک قاشق چایخوری پاپریکای دودی بدست آبد بسیار خوب است.


طرز تهیه بیکن نارگیل طعم دار

مواد لازم

  • ۲ پیمانه چیپس نارگیل (چیپس نارگیل برشته شده خوب است)
  • ۴ قاشق چایخوری تاماری یا سس سویا
  • ۴ قاشق شیره افرا
  • ¼ پاپریکای دودی (یا ½ قاشق چایخوری دود مایع و ¼ قاشق چایخوری پاپریکا)

دستورالعمل تهیه بیکن نارگیل

  1. سس تاماری یا سس سویا، شیره افرا و پاپریکای دودی را با هم مخلوط کنید و خوب بهم بزنید تا مخلوط شوند. اگر شما آنها را در یک ظرف در دار یا یک کیسه بریزید، خیلی راحت تر روی چیپس نارگیل در مرحله بعد پوشش داده می شوند.
  2. چیپس نارگیل را درون ظرف با چاشنی مخلوط بریزید. اگر شما از ظرف در دار یا یک کیسه پلاستیکی استفاده می‌کنید، آسانترین کار این است که ظرف را به شدت تکان داده تا ادویه‌ها کاملا روی چیپس نارگیل قرار بگیرند.
  3. چیپس نارگیل طعم دار را روی یک سینی فر پخش کنید (یا روی سینی دستگاه خشک کن) به طوری که زیاد روی هم قرار نگیرند.
    بیکن نارگیل ادویه دار
  4. آنها را به وسیله درجه حرارت پایین فر خشک کنید و یا با استفاده از یک خشک کن. آنها خیلی خوب و ترد خواهند شد.
  5. اگر شما بخواهید آنها به رنگ برشته باشند، می‌توانید از برشهای نارگیل برشته شده برای شروع استفاده کنید و یا می‌توانید آنها را در فر در دمای بالاتر قرار دهید برای چند دقیقه. اگر تصمیم گرفتید این کار را بکنید خیلی مواظب باشید و هر چند دقیقه یا بیشتر آنها را چک کنید، زیرا آنها به سرعت در دمای بالاتر می‌سوزند.
  6. می‌توانید آنها را به صورت میان وعده و تنقلات گیاهی مصرف کنید یا روی سالادها یا غذاهای دیگر بریزید.

ترجمه و تالیف اختصاصی توسط مجله قرمز

منبع : thethingswellmake.com

آخرین بروز رسانی در: 11 جولای 2022| نویسنده: هالث