آرد بدون گلوتن به همراه شیر نارگیل

طرز تهیه آرد نارگیل

طرز تهیه آرد نارگیل

درست کردن آرد نارگیل و شیر نارگیل در خانه هرگز به این سادگی نبوده است. اگر شما عاشق شیر نارگیل هستید اما به فروشگاهی که این محصول را برای فروش گذاشته باشد، دسترسی ندارید، این آموزش به شما یاد خواهد داد که چگونه تنها در چند مرحله ساده آن را در خانه بسازید. جدای از شیر نارگیل شما می‌توانید از پالپ نارگیل باقیمانده برای درست کردن آرد نارگیل استفاده کنید.

اخیرا به نارگیل به عنوان یک غذای پرخاصیت توجه زیادی شده است. زمانی به دلیل میزان بالای چربی اشباع به عنوان غذای ناسالم معرفی شده بود، اما اکنون متخصصان تغذیه لحن خود در مورد نارگیل را تغییر می‌دهند. در حالی که شیر نارگیل دارای چربی زیادی است، بیشتر آن به شکل اسیدهای چرب اشباع شده (MCFA) است که یکی از آنها اسید لوریک است.

بدن ما اسید لوریک را به مونولورین تبدیل می‌کند که بر این باور هستند که دارای اثرات ضد ویروسی و ضد باکتری قوی است که می‌تواند تعداد زیادی از عوامل بیماریزا را از بین ببرد. وقتی که شیر نارگیل مصرف شود، ممکن است به بدن کمک کند، تا با عفونت ویروسی مبارزه کند.

جدای از اینکه شیر نارگیل واقعا خوشمزه است! پالپ باقیمانده را می‌توان خشک کرد و به آرد نارگیل تبدیل کرد که برای بسیاری از دستورالعمل‌های بدون گلوتن مناسب است.

آرد نارگیل خانگی همانند آرد نارگیل تجاری ظاهر بسیار ریز ندارد اما از آن خیلی خوب در دستورها استفاده می‌شود. من مافین و پنکیک را با استفاده از آرد نارگیل خانگی درست کرده‌ام و بسیار خوب بود. اگر شما آرد نارگیل تجاری را به خانگی ترجیح می‌دهید، ایرادی ندارد اما شیر نارگیل خانگی واقعا شگفت انگیز است و اصلا قابل مقایسه با نوع بسته بندی شده آن نیست.

طرز تهیه آرد نارگیل و شیر نارگیل

مواد تشکیل دهنده

در صورت استفاده از نارگیل تازه

  • ۱ عدد نارگیل
  • ۱ و ½ تا ۲ پیمانه آب

در صورت استفاده از نارگیل خرد شده بسته بندی شده

  • ۳ پیمانه نارگیل خرد شده شیرین نشده
  • ۵ پیمانه آب داغ

طعم دهنده‌های اختیاری (در صورت استفاده)

  • ½ قاشق چایخوری پودر وانیل یا ۱ قاشق چایخوری عصاره وانیل
  • ½ قاشق چایخوری دارچین
  • ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری پودر کاکائوی شیرین نشده
  • شیره خرما

وسایل لازم

  • مخلوط کن، غذاساز، کیسه پنیر یا تنظیف، کاسه، آبکش و ظروف نگهدارنده

دستورالعمل تهیه قطعات نارگیل از نارگیل تازه

وسط نارگیل را با قسمت نازک چکش ضربه بزنید. ضربه باید به اندازه‌ای که آن را بشکند باشد. نارگیل را بچرخانید، ضربه زدن را ادامه دهید تا در نهایت در مرکز به دو نیم شود.

آن را در حدود ۱۰ دقیقه در ۳۵۰ درجه فارنهایت (۱۷۵ درجه سانتی‌گراد) قرار دهید تا گوشت را از پوسته جدا کنید. اجازه دهید تا سرد شود. با استفاده از یک قاشق پوسته سخت آن را جدا کنید.

با استفاده از یک چاقوی تیز یا یک پوست کن سیب زمینی، پوست باقیمانده نارگیل را جدا کنید یا شما می‌توانید آن را بدون پوست کندن، خرد کنید.

آماده کردن نارگیل تازه برای تهیه آرد نارگیل

اگر از نارگیل خرد شده آماده استفاده می‌کنید، آن را با آب گرم به مدت ۲ تا ۴ ساعت بخیسانید. و مراحل بعدی را انجام دهید. نسبت نارگیل یک فنجان نارگیل خرد شده و دو فنجان آب است. اما بهتر است از دستورالعمل زیر استفاده کنید

طرز تهیه شیر نارگیل

نارگیل خرد شده را در یک مخلوط کن ریخته و آب داغ را روی آن بریزید، روی دور بالای مخلوط کن به مدت ۵ دقیقه بگذارید یا تا زمانی که مخلوط کرم مانند شود.

ریختن نارگیل و آب در مخلوط کن

یک کیسه پنیر یا پارچه تنظیف چند لایه را روی یک آبکش قرار دهید. مایع آماده شده را روی کیسه داخل آبکش بریزید، اجازه دهید تا آب تخلیه شود و مواد هم به حد کافی خنک شوند. می‌توانید کیسه را به وسیله یک بند آویزان کنید تا آب آن بهتر تخلیه شود.

ریختن مواد نارگیل در کیسه پنیر

با استفاده از دستانتان، کیسه تخلیه را خیلی خوب بچلانید تا مایع باقیمانده که همان شیر نارگیل است، خارج شود. (مواظب باشید، ممکن است که مخلوط هنوز داغ باشد).

فشردن کیسه شیر نارگیل

وقتی که مایع را بطور کامل خارج کردید، می توانید دوباره نارگیل را به مخلوط کن برگردانید و ۲ پیمانه آب داغ روی آن ریخته و دوباره این مراحل را تکرار کنید. وقتی این کار را انجام دادید، در صورت دلخواه هر طعم دهنده‌ای را که دوست دارید، اضافه کنید. می توانید در این مرحله، اضافه کردن طعم دهنده‌ها را در مخلوط‌کن انجام دهید.

برگرداندن پالپ نارگیل به مخلوط کن

شیر نارگیل را به بطری یا ظرف نگهدارنده انتقال دهید و در یخچال بگذارید تا خنک شود. شیر نارگیل تازه را به مدت ۳ تا ۴ روز می‌توان نگهداری کرد.

شیر نارگیل و نگهداری در یخچال

شیر در داخل یخچال جدا خواهد شد، این هیچ جای نگرانی ندارد. فقط قبل از استفاده، به خوبی آن را تکان دهید. پس از خنک کردن یک لایه چربی روی شیر ایجاد می‌شود. این چربی بسیار مغذی است.

شما می توانید اجازه دهید شیر به دمای اتاق برسد، وقتی شما آن را تکان دهید، آن لایه دوباره با شیر مخلوط می‌شود. بجای این شما می‌توانید این چربی را بردارید که این مقداری شیر را کم چرب خواهد کرد و مقداری از مواد مغذی آن را بر می‌دارد. آن چربی را ذخیره کنید- موقعی که گرم شود به روغن نارگیل تبدیل می‌شود. من از آن به عنوان مرطوب کننده پوست استفاده می‌کنم (البته در صورتی که شیرین کننده اضافه نشده باشد).

جدا شدن چربی شیر نارگیل

خب ما شیر نارگیل را آماده کردیم اما ماجرای اصلی یعنی تهیه آرد نارگیل از اینجا شروع می‌شود.


طرز تهیه آرد نارگیل

پالپ نارگیل باقیمانده را می‌توان برای ساختن آرد نارگیل استفاده کرد. بنابراین ابتدا فر را با دمای ۸۰-۷۰ درجه فارنهایت یا ۱۷۵-۱۶۰ درجه سانتی گراد گرم کنید.

یک لایه کاغذ مخصوص فر را در سینی فر گذاشته، پالپها را روی سینی فر ریخته و خوب پهن کنید. سینی را در فر قرار داده به مدت ۶-۴ ساعت یا تا زمانی که آرد نارگیل خشک شود، در فر بگذارید بماند. اگر شما ترجیح می‌دهید که آن را در فر نگذارید، می‌توانید آن را خیلی راحت به مدت ۲۴ ساعت بگذارید در دمای اتاق بماند.

آرد نارگیل در فر

وقتی بطور کامل خشک شد (نباید قهوه‌ای شود)، آن را در غذاساز بریزید و اجازه دهید تا خوب پرداخته شود تا زمانی که خیلی ریز شود، آردی همانند پودر نارگیل. این آرد بدون گلوتن است و می‌توان آن را به روشهای مختلف در دستورهای مخصوص بیماران حساس به گلوتن یا سلیاک استفاده کرد.

آرد نارگیل در غذاساز

آرد را در ظرف نگهدارنده ریخته و در قفسه و یا یخچال خانه نگهداری کنید.

نکته : در صورتی که مایل به تهیه شیر نارگیل نیستید و تنها قصد تهیه آرد آن را دارید، بدون افزودن آب، نارگیل خرد شده را در مخلوط کن بریزید. من این شیوه را به هنگامی که قصد تهیه روغن نارگیل دارم، استفاده می‌کنم.


ترجمه و تالیف اختصاصی توسط مجله قرمز

منابع :        ketodietapp.com  africanbites.com   toriavey.com

آخرین بروز رسانی در: 11 جولای 2022| نویسنده: هالث