کباب مرغ در فر با مرغ کامل و طعم دار شده به همراه سبزیجات برشته

طرز تهیه مرغ کبابی در فر

مرغ کامل کبابی در فر

این دستور کباب مرغ در فر به صورت درسته روش مورد علاقه من برای برشته کردن مرغ به صورت کامل است. شما هر تکه مرغ را که جدا می‌کنید می‌بینید که چقدر آبدار است و با وجود کره و سیر و گیاهان معطر چه طعم عالی دارد. این یک کباب مرغ آسان و در عین حال خوشمزه برای ناهار است.

در این روش نیازی به خواباندن مرغ در مواد و مریناد کردن آن به مدت طولانی نیست بلکه بسیار راحت پخته می‌شود و برای یک آخر هفته که حسابی مشغول هستید اما مهمان زیاد دارید خیلی خوب است به خصوص که بخواهید یک کباب حسابی به مهمانتان بدهید.

کباب مرغ برشته در فر

سیب زمینی، هویج و جوانه‌های بروکسل هم همراه با مرغ برشته می‌شوند. این ترکیب سبزیجات برشته یک همراه عالی برای مرغ است و هر لقمه از آن را که می‌خورید متوجه طعم خوشمزه آن خواهید شد و سیب زمینی پوست نمکی ترد دارد و داخل آن نرم و لطیف است و کلم‌های بروکسل هم که مزه فوق العاده‌ای را ایجاد می‌کنند.

وقتی که مرغ به صورت کامل برشته می‌شود پختن آن می‌تواند مشکل باشد به دلیل اینکه سینه مرغ در طول مدتی که بقیه قسمتهای آن می‌پزد، به سرعت خشک می‌شود اما وقتی که یک مرغ کامل را به صورت کاملا باز و پهن کرده (به حالت پروانه‌ای) در می‌آورید و در فر می‌پزید، سینه مرغ همسطح ران مرغ قرار می‌گیرد. بنابراین به صورت یکنواخت پخته شده و مرغ حالت آبدار، لطیف و طعم دار می‌شود.

مرغ کبابی در فر به صورت کامل و با کره طعم دار

مواد لازم برای کباب مرغ در فر

وسایل لازم برای کباب مرغ در فر

  • مرغ کامل ۲ تا ۲/۵ کیلویی
  • ۱/۲ قاشق چایخوری نمک (من از نمک دریا استفاده می‌کنم)
  • ۱/۸ قاشق چایخوری فلفل سیاه

*قبل از استفاده از مرغ در فر اجازه دهید تا مرغ به مدت ۳۰ دقیقه در دمای اتاق بماند.

مواد لازم برای سس کره‌ای کباب مرغ درسته

  • ۴ قاشق غذاخوری کره بدون نمک، نرم شده
  • ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون، به علاوه مقداری اضافه تر
  • ۱ قاشق غذاخوری جعفری، ریز خرد شده
  • ۲ حبه سیر، له شده
  • ۱/۲ قاشق چایخوری رنده پوست لیمو
  • ۱ قاشق غذاخوری آب لیمو
  • ۱ قاشق چایخوری نمک (نمک دریا بهتر است) به علاوه مقداری بیشتر برای سبزیجات
  • ۱/۸ قاشق چایخوری فلفل سیاه

مواد لازم همراه کباب مرغ در فر

  • ۱ کیلو سیب زمینی قرمز، خرد شده به صورت مربعهای درشت
  • ۳ عدد هویج متوسط، پوست کنده و مربع شده
  • ۲۵۰ گرم جوانه بروکسل، تمیز کرده و به دو نیم کنید

طرز تهیه کباب مرغ در فر به صورت درسته

  1. فر را قبلا تا دمای ۲۲۰ درجه سانتی گراد گرم کنید. مرغ را طوری قرار دهید که کمر مرغ رو به شما قرار گیرد. و سینه مرغ در زیر باشد. برای برداشتن ستون فقرات از قیچی آشپزخانه استفاده کنید تا از دو طرف ستون فقرات را برش بزنید. پس از برش کمر، قفسه سینه را باز کنید و از یک چاقوی سرآشپز استفاده کنید تا استخوانهای جناق سینه را باز کنید، این کار به خرد شدن استخوان سینه و صاف شدن مرغ کمک می‌کند. زیر مرغ را با ۱/۲ قاشق چایخوری نمک و کمی فلفل سیاه بزنید.
    روش خرد کردن مرغ
  2. مرغ را به سمت سینه برگردانید و روی یک سینی فر که کاغذ مخصوص فر در آن قرار گرفته، بگذارید. از کف دست‌تان استفاده کنید و به آرامی روی قفسه سینه فشار دهید در اینصورت مرغ به صورت کامل روی سینی صاف و پهن می‌شود. شما می‌خواهید مرغ به صورت مسطح پهن شود بنابراین همه بخشهای مرغ به صورت یکسان خواهد پخت. پوست را از قسمت سینه، ران و قسمتهای دیگر از گوشت جدا کنید.
  3. در یک کاسه، کره، جعفری، سیر، پوست لیمو، آب لیمو، نمک و فلفل را بریزید و آنها را با هم له کنید تا کاملا با هم ترکیب شوند برای اینکار از یک چنگال استفاده کنید و چند دقیقه خوب آنها را به هم فشار دهید تا زمانی که همه مواد و به خصوص آب لیمو کاملا با کره ترکیب شوند.
    طرز تهیه مرغ کبابی در فر
  4. ۲/۳ طعم دهنده کره را در زیر پوست مرغ بگذارید و بقیه را روی کل مرغ بمالید.
    طرز تهیه مرغ کبابی در فر
  5. همه سبزیجات آماده کرده را اطراف مرغ بچینید سپس روی همه روغن زیتون بپاشید و مقداری نمک و فلفل سیاه برای طعم دهی روی آنها بپاشید.
    طرز تهیه مرغ کبابی در فر
  6. مرغ را بدون اینکه روی آن را بپوشانید در فر با دمای ۲۲۰ درجه (۴۲۵ درجه فارنهایت) به مدت ۴۵ یا تا زمانی که دمای دماسنج آشپزی به هنگام فرو رفتن در نازکترین بخش سینه مرغ دمای ۷۱ درجه سانتی گراد (۱۶۰ درجه فارنهایت) را نشان دهد، بگذارید. زیاد آن را نپزید چون مرغ خشک خواهد شد. بخاطر داشته باشید که دما پس از بیرون آوردن از فر ۵ درجه فارنهایت بیشتر خواهد شد. آن را از فر درآورید و ده دقیقه آن را روی تخته برش بگذارید بعد برش بزنید.
    طرز تهیه مرغ کبابی در فر
همچنین بخوانید: طرز تهیه ران مرغ کبابی

ترجمه اختصاصی توسط مجله قرمز

منبع: natashakitchen

آخرین بروز رسانی در: 11 آگوست 2022| نویسنده: هالث