شرکت فورد به تازگی از خودروی F-450 خود رونمایی کرده است. یکی از مدل‌های جدید و ۲۰۱۸ مجموعه‌ی F-Series Super Duty Limited که می‌توان آن را در ردیف گران قیمت‌ترین وانت‌های باربری جهان طبقه بندی کرد. برای آشنایی بیشتر با خودروی F-450 و سایر مدل‌های هم خانواده‌ با آن می‌توانید مجله قرمز را در ادامه‌ی مطلب پیش رو همراهی کنید.

معمولا وانت‌های باربری محصولات لوکس و گران قیمتی به شمار نمی‌روند و وسایل نقلیه‌ی زمخت و سخت جانی محسوب می‌شوند. از سوی دیگر می‌توان بهترین و کارآمدترین مدل‌های این وسایل نقلیه‌ی کاری و قدرتمند را با قیمتی کمتر از ۵۰ هزار دلار در اختیار گرفت. حتی نمونه‌های لوکس و پر زرق و برق وانت‌های باربری که اخیرا شاهد تولید آن‌ها هستیم نیز کم و بیش از قیمتی در همین حول و حوش برخوردار هستند. به عنوان مثال می‌توان به وانت باربری کلاس X مرسدس بنز اشاره کرد که چندی پیش در قالب این مطلب به آن پرداخته بودیم.

با این حال شرکت فورد اقدام به تولید نمونه‌های جدیدی از وانت‌های باربری اختصاصی و تجملی خود کرده است که به طور متوسط از قیمتی دو برابر وانت لوکس مرسدس بنز برخوردارند. در واقع همان گونه که به آن اشاره شد، می‌توان خودروی F-450 و سایر مدل‌های هم خانواده‌ با آن را جزو لوکس‌ترین و گران قیمت‌ترین وانت‌های باربری جهان به حساب آورد.

وانت جدید

قیمت خودروی F-450 و سایر مدل‌های هم خانواده

قیمت کلی خودروی F-450 و سایر مدل‌های موجود در خانواده‌ی F-Series Super Duty Limited فورد از حول و حوش رقم ۸۰ هزار دلار آغاز می‌شود. به گونه‌ای که مدل محدود F-250 این خانواده از قیمتی معادل ۸۰ هزار و ۸۳۵ دلار برخوردار است. در واقع مدل یاد شده ارزان قیمت ترین مدل موجود در خانواده‌ی F-Series Super Duty Limited محسوب می‌شود و پس از این مدل، قیمت سایر مدل‌های موجود در این خانواده‌ به شکل پلکانی افزایش می‌یابد. به عنوان مثال مدل F-350 این خانواده حدود ۸۲ هزار دلار قیمت دارد و قیمت پایه خودروی F-450 نیز از رقم ۸۷ هزار و صد دلار آغاز می‌شود.

در این میان آن دسته از خریدارانی که قصد دارند از تمام امکانات و ویژگی‌های جانبی در نظر گرفته شده برای خودروی F-450 استفاده کنند، برای دریافت مدلی از این خودرو که از تمامی امکانات مذکور برخوردار باشد، باید رقمی در حدود ۹۴ هزار و ۴۵۵ دلار بپردازند. رقمی که با احتساب مالیات و سایر هزینه‌های مربوط به در اختیار داشتن این خودرو شاید حتی به ۱۰۰ هزار دلار نیز افزایش یابد.

البته شرکت شلبی (که در زمینه‌ی تولید و شخصی‌سازی خودروهای لوکس و پر زرق و برق فعالیت می‌کند) اقدام به معرفی نسخه‌ای اختصاصی از وانت باربری شرکت فورد کرده است که به خودی خود ۱۰۰ هزار دلار قیمت دارد. در واقع نسخه‌ی ویژه و اختصاصی خودروی F-150 فورد یعنی نسخه‌ی سوپر اسنیک این محصول، با بهره‌مندی از موتور قدرتمند ۷۵۰ اسب بخاری خود، از رقمی معادل ۱۰۰ هزار دلار برخوردار است.

خودروی فورد

مشخصات فنی خودروی F-450

در طراحی خودروی F-450، و سایر مدل‌های خانواده‌ی F-Series Super Duty Limited، از وجود موتور ۶.۷ لیتری دیزلی V8 استفاده شده است. موتوری که به این خودروی پر زرق و برق اما بسیار قدرتمند این اجازه را می‌دهد که بتواند باری به وزن ۱۳۶۰۸ کیلوگرم را یدک بکشد. در واقع خودروی F-450 از این توانایی برخوردار است که یک هواپیمای نظامی مدل F-35 را به دنبال خود یدک بکشد.

در کنار قدرت بالا، خودروی F-450 به لحاظ بهره‌مندی از تکنولوژی‌های نوین صنعت خودروسازی نیز هیچ کم و کسری خاصی ندارد. به طور کل در طراحی خودروی F-450 از وجود تکنولوژی‌هایی استفاده شده است که در سایر وانت‌های باربری مشابه و خودروهایی که برای انجام کارهای سنگین ساخته شده‌اند، کمتر مشاهده می‌شود. به عنوان مثال می‌توان به قابلیت‌هایی نظیر سیستم کنترل کروز و سیستم هشدار برخورد اشاره کرد که از جمله تکنولوژی‌های قابل توجه به کار رفته در این خودرو محسوب می‌شود.

علاوه بر آن خودروی F-450 از وجود نسخه‌ی جدید و بهینه سازی شده‌ی سیستم اینفوتینمنت مدل Sync 3 نیز بهره می‌برد. سیستمی که در سایر خودرو‌های پیشرفته و رده بالا‌ی شرکت فورد هم شاهد به کار رفتن آن هستیم. افزون بر آن بهره‌مندی خودروی F-450 از دوربین ۳۶۰ درجه‌ای عقب نیز یکی از ویژگی‌های قابل توجه این خودرو محسوب می‌شود. قابلیتی که نمای کاملی از بخش پشتی این وانت باربری دو کابین را در اختیار راننده‌ی آن قرار می‌دهد و فعالیت‌هایی نظیر پار کردن این خودرو را به کار بسیار ساده‌ای تبدیل می‌کند.

وانت پیکاپ

مشخصات ظاهری خودروی F-450

در کنار مشخصات فنی خودروی F-450، بد نیست مختصر اشاره‌ای هم به مشخصات ظاهری این خودرو صورت گیرد. در بیرون خودروی F-450 چراغ‌های جلوی این محصول پر زرق و برق که از جنس LED طراحی شده‌اند، جلوه‌ی دو چندانی به ظاهر این خودروی گران قیمت بخشیده‌اند و ابهت آن را تکمیل می‌کنند. در فضای داخلی این وانت باربری دو کابین هم بیش از هر چیز تودوزی‌های دست ساز با ظرافت و چرم مرغوب خاکستری رنگی که در طراحی صندلی‌ها و حتی فرمان این خودرو به کار رفته است جلب توجه می‌کند.

در مجموع تحمل وزن یک هواپیمای بزرگ و سنگین قابلیت بسیار مهمی برای خودروی F-450 محسوب می‌شود. چرا که به احتمال فراوان مشتریان اصلی این وانت باربری گران قیمت را ثروتمندانی تشکیل خواهند داد که قصد دارند برای حمل و نقل هواپیماهای شخصی یا قایق‌های تفریحی خود از این خودرو استفاده کنند.

منبع: سی نت (همراه با ترجمه، تالیف و ویرایش اختصاصی نویسندگان و مترجمان مجله قرمز)

در صورت تمایل می‌توانید با نظرات خود در بخش کامنت، ما را در بهبود کیفیت مطالب بخش خودروی مجله قرمز یاری کنید.