شرکت خودروسازی پورشه به تازگی از قایق تفریحی ۱۲ میلیون یورویی خود رونمایی کرده است. محصول مجللی که نخستین قایق تفریحی ساخته شده توسط این شرکت خودروساز آلمانی محسوب می‌شود و در همین آغاز رونمایی چشم‌های فراوانی را به خود خیره ساخته است. برای آشنایی بیشتر با قایق تفریحی ۱۲ میلیون یورویی پورشه و آگاهی از مشخصات ظاهری و فنی آن می‌توانید در ادامه‌ی مطلب پیش رو با مجله قرمز همراه باشید.

از جمله خصوصیات جالب و منحصر به فردی که در قایق تفریحی ۱۲ میلیون یورویی پورشه مشاهده می‌شود، می‌توان به وجود یک استخر مجهز به اسپا در این قایق اشاره کرد. علاوه بر آن تمام مبلمان مجلل طراحی شده برای این قایق تفریحی نیز از جنس فیبر کربن ساخته شده ‌است. به این ترتیب تمام ۱۲ مسافری که قایق تفریحی ۱۲ میلیون یورویی پورشه قادر به حمل آن‌ها خواهد بود، قادرند در این وسیله‌ی نقلیه دریایی همانند خانه‌ی خود و حتی فراتر از آن احساس راحتی کنند.

مهم‌ترین ویژگی‌های ظاهری قایق تفریحی ۱۲ میلیون یورویی پورشه

مهندسان شرکت پورشه محصول مجلل دریاپیمای خود را تنها برای کلکسیون‌دارها طراحی کرده‌‌اند و با کمک شرکت قایق سازی داینامیک، واقع در شهر موناکوی فرانسه، اقدام به ساخت آن نموده‌اند. در واقع از این قایق تفریحی ۱۲ میلیون یورویی تنها ۷ مدل ساخته شده است. مدل‌های انگشت شماری که تنها تعداد معدودی از مردم جهان قادر به در اختیار گرفتن آن خواهند بود. بنابراین می‌توان انتظار داشت که نمونه‌های فعلی موجود از این قایق تفریحی ۱۲ میلیون یورویی چندین سال بعد با چندین برابر قیمت حال حاضر خود در حراجی‌های معتبر دنیا خرید و فروش شوند.

بد نیست به این نکته هم اشاره شود که بدنه‌ی محصول مجلل و آب‌نورد شرکت پورشه از آلومینیوم ساخته شده است و در طراحی زیر و بم آن از خودروهای جدید این شرکت آلمانی نظیر خودروی الکتریکی Porsche Mission E الگوبرداری شده است. البته مهندسان پورشه در طراحی فضای داخلی کابین‌های این قایق تفریحی، که هر کدام از وسعت قابل توجهی برخوردار بوده و بیش از دو متر ارتفاع دارند، از دیگر محصولات این شرکت خودروساز آلمانی نظیر خودروی ۹۱۱R الهام گرفته‌اند.

قایق پورشه

مهم‌ترین ویژگی‌های فنی قایق تفریحی ۱۲ میلیون یورویی پورشه

قایق تفریحی ۱۲ میلیون یورویی پورشه یک محصول هیبریدی به شمار می‌رود و به دلیل بهره مندی از این خصلت، بسیار بیشتر از سایر قایق‌های تفریحی موجود در بازار دوستدار طبیعت  محسوب می‌شود. قدرت محرک این قایق تفریحی از سه ژنراتور مجزا با سرعت متغیر تامین می‌شود که در مجموع با دو موتور الکتریکی ۲۰.۸ کیلو واتی و دو موتور دیزلی، که در تلفیق با یکدیگر از توانی معادل ۱۲۵۹۴ اسب بخار برخوردارند، ترکیب شده‌اند.

مشخصات فنی یاد شده به قایق تفریحی ۱۲ میلیون یورویی پورشه این اجازه را می‌دهد تا تنها در حالت استفاده از موتور دیزل به حداکثر سرعتی معادل ۳۸.۶ کیلومتر در ساعت دست یابد. همچنین این وسیله نقلیه‌ مجلل دریایی قادر به پیمودن حداکثر مسافتی معادل ۶۲۹۶.۸ کیلومتر در هر بار سوخت‌گیری خواهد بود.

جالب است بدانیم که قایق تفریحی ۱۲ میلیون یورویی پورشه با نام کامل Dynamiq GTT 115 Hybrid شناخته می‌شود. این قایق مجلل طی روزهای اخیر برای نخستین بار در کشور ایتالیا در معرض دید علاقه مندان قرار گرفت تا در روز پنجم مهر ماه امسال به شکل رسمی در جریان برگزاری نمایشگاه قایق‌های بخار شهر موناکو به عموم معرفی گردد. در هر حال همان گونه که به آن اشاره کردیم قیمت و تعداد محدود قایق تفریحی Dynamiq GTT 115 Hybrid پورشه موجب می‌شود که تنها تعداد اندکی از مردم جهان در طول زندگی خود شانس حضور روی عرشه‌ی این قایق تفریحی ۱۲ میلیون یورویی را بیابند.

منبع: اکسپرس (همراه با ترجمه، تالیف و ویرایش اختصاصی نویسندگان و مترجمان مجله قرمز)

در صورت تمایل می‌توانید با نظرات خود در بخش کامنت، ما را در بهبود کیفیت مطالب بخش خودروی مجله قرمز یاری کنید.