به تازگی نیروهای پلیس شهر دبی، واقع در کشور امارات متحده عربی، به نوعی وسیله‌ نقلیه پروازی به نام‌ موتورهای پرنده یا هاور بایک (Hoverbike) مجهز شده‌اند. وسیله‌ نقلیه‌ جالبی که به کمک آن‌ می‌توان مجرمان فراری را از فراز آسمان زیر نظر گرفت و آن‌ها را مثل عقاب تحت تعقیب قرار داد. برای آشنایی بیشتر با موتورهای پرنده جدید پلیس شهر دبی و مهم‌ترین قابلیت‌هایی که از وجود آن‌ها بهره می‌برند، می‌توانید در ادامه‌ی مطلب پیش رو با مجله قرمز همراه باشید.

پلیس شهر دبی به تازگی از وسایل نقلیه‌ی پرنده‌ جدیدی که به زودی در ناوگان خود مورد استفاده قرار خواهد داد، رونمایی کرده است. ابزارهای پروازی جالب توجهی که مدل‌های جدید از موتورهای پرنده سری هاورسرف اسکورپیون را شامل می‌شود. به این ترتیب علاقه‌مندان به وسایل نقلیه پروازی موفق به آشنایی با جدیدترین مدل از موتورهای پرنده روسی یعنی مدل Scorpion-3 هاورسرف شده‌اند. وسیله‌ نقلیه پرنده‌ی جالبی که قرار است به زودی توسط نیروهای پلیس شهر دبی مورد استفاده قرار گیرد.

مهم‌ترین قابلیت‌های موتورهای پرنده Scorpion-3

موتورهای پرنده Scorpion-3 گرچه در ظاهر امر وسایل نقلیه پرنده‌ی ساده‌ای جلوه می‌کنند، اما برای راندن آن‌ها به برخورداری از مهارت‌های ویژه‌ای نیاز خواهد بود. در مجموع این موتورهای پرنده جدید از این امکان برخوردار هستند که با سرعتی در حدود ۷۰ کیلومتر در ساعت بر فراز آسمان به پرواز در بیایند و تا فاصله‌ی ۱۰ متری سطح زمین بالا بروند. هر چند که شاید موتورهای پرنده اسکورپیون در نگاه نخست وسایل نقلیه پرنده‌‌ی ظریفی جلوه کنند، اما این پرندگان سبک‌بال آهنی قادر به حمل وزنی معادل ۲۷۰ کیلوگرم خواهند بود. به این ترتیب و با توجه به قدرت باتری موتورهای پرنده Scorpion-3 حتی دو مامور پلیس تنومند و خوش قد و قامت شهر دبی نیز همراه با مقداری بار اضافه قادر به سوار شدن بر این موتورهای پرنده و راندن آن‌ها به مدت نیم ساعت (به شکل مداوم و بی وقفه) بر فراز آسمان خواهند بود.

موتور پرنده

البته این برای نخستین بار نیست که پلیس شهر دبی از ابزارهای جالب و آینده گرایانه به عنوان بخشی از ناوگان اختصاصی خود استفاده می‌کند. چرا که پیش از این نیز شاهد بهره‌گیری این ارگان نظامی از ربات‌های اختصاصی پلیس بودیم. علاوه بر آن ناوگان تاکسیرانی دبی نیز قرار است به زودی از وجود پهپادهای پرنده‌ی چینی EHang بهره بگیرد و از آن‌ها برای حمل و نقل مسافران به گوشه و کنار این شهر استفاده کند. پهپادهای جدید و جالبی که قابلیت جابه جایی ۱۸۴ مسافر را به شکل هم‌زمان خواهند داشت و می‌توانند جایگزین بسیار مناسبی برای اتوبوس‌ها باشند.

با وجود رونمایی از این موتورهای پرنده جدید توسط پلیس شهر دبی، هیچ اشاره‌ای توسط مقامات مسئول به قیمت آن‌‌ها صورت نگرفته است. با این حال گفته می‌شود که این وسایل نقلیه پرنده از قیمت بالایی برخوردار هستند و به لحاظ ارزش کلی خود با ماشین‌های رده بالای لوکس یا هایپرکارها برابری می‌کنند. به هر حال مجرمان شهر دبی باید به این نکته توجه داشته باشند که از این پس علاوه بر زمین از آسمان نیز زیر نظر خواهند بود.

منبع: تی تری (همراه با ترجمه، تالیف و ویرایش اختصاصی نویسندگان و مترجمان مجله قرمز)

در صورت تمایل می‌توانید با نظرات خود در بخش کامنت، ما را در بهبود کیفیت مطالب بخش خودروی مجله قرمز یاری کنید.