علاقه‌مندان به خودروهای SUV به زودی قادر به ملاقات با مدل ۲۰۱۸ خودروی Nissan Armada خواهند بود. محصولی مبتنی بر مدل‌های مشابه که با نام کامل Nissan Armada Platinum وNissan Armada Platinum Reserve شناخته می‌شود و قرار است به خودروی محبوب اعضای خانواده تبدیل شود. برای آشنایی بیشتر با مدل ۲۰۱۸ خودروی Nissan Armada می‌توانید مجله قرمز را در ادامه‌ی مطلب پیش رو همراهی کنید.

هرچند که علاقه‌مندان به خودروی نیسان آرمادا اندکی قبل با مدل ۲۰۱۷ این خودرو آشنا شده بودند، اما شرکت نیسان قصد دارد مدل ۲۰۱۸ خودروی Nissan Armada را نیز به زودی به بازار عرضه کند. محصولی که به موجب برخورداری از برخی تغییرات، تا حدی با صلابت‌تر از مدل سال گذشته جلوه می‌کند و نام خود را به عنوان بهترین و خوش منظرترین مدل نیسان آرمادا که تا کنون ساخته شده مطرح کرده است.

خودروی جدید

مهم‌ترین مشخصات فنی و ظاهری مدل ۲۰۱۸ خودروی Nissan Armada

مدل ۲۰۱۸ خودروی Nissan Armada از وجود یک موتور ۵.۶ لیتری V8 بهره می‌برد که از توانی معادل ۳۹۰ اسب بخار برخوردار بوده و گشتاور آن نیز حول و حوش رقم ۵۳۴ نیوتن متر قرار گرفته است. عضو جدید خانواده‌ی نیسان آرمادا در قالب دو مدل متفاوت به بازار عرضه می‌شود که یکی از آن‌ها مبتنی بر قابلیت راندن دو چرخ عقب بوده و دیگری نیز از حالت راندن هر چهار چرخ پشتیبانی می‌کند. فارغ از وجود این دو قابلیت، وزن کلی تمام نسخه‌های ساخته شده از مدل ۲۰۱۸ خودروی Nissan Armada چیزی در حدود ۳۸۵۵ کیلوگرم خواهد بود و این مدل‌ها به لحاظ وزن تفاوت قابل توجهی با یکدیگر نخواهند داشت.

البته بر خلاف وزن، قیمت نسخه‌های مختلف از مدل ۲۰۱۸ خودروی Nissan Armada با یکدیگر متفاوت است. به گونه‌ای که مدل مبتنی بر چرخ‌های محرک عقب این خودرو حدود ۶۱ هزار دلار قیمت دارد و قیمت مدل مبتنی بر چهار چرخ محرک این خودرو نیز حول و حوش رقم ۶۴ هزار دلار قرار گرفته است.

نمای داخل

بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که شرکت نیسان برای نخستین بار در خانواده‌ی آرمادا از وجود آینه عقب هوشمند استفاده کرده است. این آینه در مدل ۲۰۱۸ خودروی Nissan Armada از یک دوربین بسیار با کیفیت تشکیل شده است که در بخش پشتی این خودرو تعبیه شده و در مواقع لزوم تصاویری از سمت عقب این اتومبیل را به صفحه نمایش LCD مربوط به سیستم آینه عقب هوشمند آن ارسال می‌کند.

افزون بر مورد فوق مدل ۲۰۱۸ خودروی Nissan Armada از وجود سیستم اتصال کارآمدی بهره‌مند است که مبتنی بر یک صفحه نمایش هشت اینچی لمسی بوده و از قابلیت کنترل رادیوی اچ دی و سیستم اتصال حرکت SiriusXM پشتیبانی می‌کند. در کنار این قابلیت‌ها، مدل ۲۰۱۸ خودروی Nissan Armada از وجود درگاه‌های اضافه‌ی یو اس بی نیز بهره می‌برد و سیستم شناسایی صوتی اختصاصی آن هم تا حد قابل توجهی توسط مهندسان شرکت نیسان بهینه سازی شده است.

نیسان آرمادا

سوای امکانات موجود در درون این خودرو و تکنولوژی‌های نوین به کار رفته برای تسهیل کار راننده و سرنشینان آن، مدل ۲۰۱۸ خودروی Nissan Armada به لحاظ سر و شکل ظاهری نیز قادر است گلیم خود را به طور کامل از آب بیرون بکشد. به گونه‌ای که نوع رنگ‌بندی بدنه‌ی این خودرو همگونی خاصی با رنگ گلگیرها، دستگیره‌های در، آینه‌های کناری و سایر موارد مشابه دارد و صلابت ویژه‌ای به مدل جدید نیسان آرمادا بخشیده است.

در مجموع می‌توان گفت که مدل ۲۰۱۸ خودروی Nissan Armada به موجب قابلیت‌های متعددی که از آن برخوردار است و همچنین با توجه به سر و شکل ظاهری خود به طور حتم مورد توجه بسیاری از علاقه مندان به خودروهای SUV قرار خواهد گرفت.

خودروی آرمادا

بر طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته توسط سران شرکت نیسان قرار است مدل ۲۰۱۸ خودروی Nissan Armada از پایان همین ماه یعنی آخرین روزهای ماه مهر در اختیار علاقه‌مندان به خودروهای SUV قرار گیرد و برای فروش وارد بازارهای جهانی شود.

منبع: سی نت (همراه با ترجمه، تالیف و ویرایش اختصاصی نویسندگان و مترجمان مجله قرمز)

در صورت تمایل می‌توانید با نظرات خود در بخش کامنت، ما را در بهبود کیفیت مطالب بخش خودروی مجله قرمز یاری کنید.