آموزش درست کردن نان تاکو خانگی

طرز تهیه نان تاکوی هویجی کم کربوهیدرات و رژیمی

طرز تهیه نان تاکوی هویجی کم کربوهیدرات و رژیمی

من اخیرا به شدت به دنبال طرز تهیه انواع نان پرفیبر و کم کربوهیدرات هستم. نان تاکوی هویج هم یکی از آنها است نانی که بدون آرد و مواد پر کربوهیدرات درست می شود. این نان بخصوص برای من و افرادی مثل من که در معرض دیابت نوع دو قرار دارند، بسیار مناسب است.

اگر چه با وجود سبک زندگی نادرست اغلب ما، هیچ کس نمی‌تواند ادعا کند که از تیررس دیابت نوع دو به دور است. اما با این حال همه ما حق داریم ساندویچ بخوریم آن هم از نوع رنگارنگ و خوشمزه. این کار تنها با چند ترفند کوچک و امکان پذیر جایگزین کردن انواع سبزیجات خوشمزه و رنگارنگ و انواع غذاهای بخارپز و سالم انجام می‌شود.

اگر شما هم مثل من عاشق غذاهای خوشمزه و سریع به خصوص از نوع ساندویچ با نان تاکو هستید، این تاکوی هویج به شما تقدیم می‌شود.


تاکوی هویج : تاکو شل نرم و هویجی در فر

حتما می‌خواهید از من بپرسید دستور نان تاکوی هویچ پیچیده است. هرگز! راستش من آنقدر وقت ندارم که بخواهم به دستورات پیچیده برای یک نان تاکو بپردازم. من ترجیح می‌دهم همه چیز ساده و آسان باشد تا شما نیز از لذت آشپزی آسان همراه من لذت ببرید.

یکی از شعارهای من برای آشپزی این است که همه چیز باید سالم + ساده + خوشمزه و البته جالب باشد. بنابراین همه چیزهایی که برای این تاکوی هویج لازم است تهیه کنید، شامل ۴ ماده است (یا ۵ ماده اگر نمک اضافه کنید). من از ترکیبی از هویج رنده شده استفاده کردم که به مدت ۵ دقیقه در مایکروفر به همراه آب پخته شد تا نرم و لطیف شود. هشدار! این خیلی مهم است که قبل از ترکیب با پنیر رنده شده و آرد جو دوسر آب هویج را از آن جدا کنید. من به سادگی با استفاده از یک کاغذ جاذب برای خشک کردن هویج پخته رنده شده استفاده می‌کنم اما یک حوله آشپزخانه کاغذی نیز خوب است.

احتمالا بعد از این هم از من خواهید پرسید که من چکار کنم که سبوس جو دو سر ندارم و یا این که من دچار بیماری سلیاک یا حساسیت به گلوتن هستم و نمی‌توانم گلوتن مصرف کنم؟ خب هیچ مشکلی نیست. این دستور غذا با آردهای بدون گلوتن دیگر هم درست می‌شود. من به شما آرد نارگیل را یاد دادم. بعدا به شما آرد بادام و سایر آردهای بدون گلوتن دیگر را نیز آموزش خواهم داد. برای اینکه آنها دقیقا به شکل تاکو شل یا تاکوی صدفی در بیایند و هنگام پر کردن بامواد تا بخورند بهتر است از روش فرانسوی خنک کردن استفاده کنید. موقع خنک کردن آنها را دور یک بطری نوشیدنی خنک بگذارید تا هم به شکل صدفی دربیایند و هم هم خیلی بهتر خنک شوند.

شما می‌توانید در این تاکوی هویج صدفی هر چه که می‌خواهید بریزید اما من طبق معمول توصیه به غذاهای سالم دارم. اینجا در بخش آشپزی چند دستور خوب وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاد کنید. مثل سالاد تن ماهی با سس کره بادام زمینی و کاسه مرغ و برنج قهوه‌ای که غذای مورد علاقه من است.

طرز تهیه تاکوی هویج صدفی یا تاکو شل هویج

تاکوی هویج

مواد تشکیل دهنده

  • ۱و ½ پیمانه هویج رنده شده، (۲۰۰ گرم حالت رنده نشده) + ½ پیمانه آب برای پختن
  • ½ پیمانه پنیر رنده شده من از پنیر چدار استفاده کردم.
  • ۳ قاشق چایخوری آرد جو دو سر بدون گلوتن
  • ¼ قاشق چایخوری نمک در صورت دلخواه
  • ۱/۸ قاشق چایخوری فلفل در صورت دلخواه

مراحل تهیه نان تاکوی هویجی

  1. هویج‌ها را بشویید، پوست بکنید و رنده کنید.
  2. آنها را درون کاسه قرار داده و ½ پیمانه آب روی آن بریزید. به مدت ۵ دقیقه در مایکروفر قرار دهید.
  3. آب هویج را جدا کنید و هویج‌های رنده شده را روی کاغذ جاذب آب تمیز قرار دهید.
  4. به آرامی فشار دهید تا آب اضافی آن خارج شود تا زمانی که هویج هیچ آب اضافی نداشته باشد. شما همچنین می‌توانید هویج رنده شده پخته را بین دو کاغذ جاذب قرار دهید تا رطوبت آن به طور کامل گرفته شود. این مرحله خیلی مهم است. اگر هویج آبدار باشد، تاکوی ما از هم باز می‌شود.
  5. مخلوط را در یک کاسه قرار داده و پنیر رنده شده، تخم مرغ، آرد جو، نمک و فلفل را اضافه کنید. آنها را خوب با هم مخلوط کنید تا یک خمیر تشکیل شود.
  6. یک سینی فر را کاغذ گرفته، کنار بگذارید.
  7. یک توپ کوچک از مخلوط هویج را روی سینی فر بگذارید. من از یک اسکوپ ۵ سانتی‌متری بستنی استفاده کردم تا مقدار مواد یکسان باشد و کل خمیر را در ۴ قسمت تقسیم کردم.خمیر تاکوی هویج
  8. با انگشتان خود هویج را فشار دهید تا پهن شود و به شکل یک دایره مسطح در بیاید.نان تاکوی هویج نان کم کربوهیدرات
  9. در دمای ۳۹۰ درجه فارنهایت (۲۰۰ درجه سانتی‌گراد) به مدت ۱۵ دقیقه یا تا زمانی که لبه‌های آن ترد شود، قرار دهید.
  10. تاکوی هویج را با بلند کردن لبه‌ها با استفاده از انگشت و به آرامی از روی کاغذ فر بردارید.
  11. آن را با مواد انتخابی خود بصورت گرم میل کنید.
  12. اگر شما می‌خواهید یک شکل صدفی و تا خورده به آن بدهید. تاکو را روی بطری خنک کنید. من از یک بطری کوچک آب ۵۰۰ میلی‌لیتری استفاده کردم اما هر بطری کوچک دیگر نیز همان گونه خوب خواهد بود.

نکات آشپزی تاکوی هویج صدفی

گزینه‌های پنیر: شما می‌توانید از هر پنیر رنده شده سفتی در این دستور استفاده کنید. پنیر کم چرب یا پر چرب. پنیر مورد علاقه من پنیر ادام (پنیر هلندی)، موزارلا یا چدار است.

پخت هویج بدون مایکروفر: خیلی راحت ½ پیمانه آب را جوش بیاورید و هویجهای رنده شده را به آن اضافه کنید. به مدت ۳ دقیقه اجازه بدهید پخته شود. آب را خالی کرده و قبل از اضافه کردن به خمیر روی کاغذ جاذب خشک قرار دهید.

نمونه بدون گلوتن: آرد بادام را جایگزین آرد جو دو سر کنید.

نحوه نگهداری: تاکوهای هویج صدفی را در یک بشقاب قرار داده روی آن را با پلاستیک بپوشانید تا از خشک شدن آنها جلوگیری شود. آنها پس از خنک شدن نرم خواهند شد.

فریز کردن: تاکوهای هویج پخته شده را در یک کیسه پلاستیکی بدون هوا یا یک ظرف نگهدارنده قرار دهید. شما می‌توانید یک لایه کاغذ روغنی (کاغذ فر) بین نانها بگذارید تا از چسبیدن آنها به یکدیگر جلوگیری کنید. به هنگام استفاده آنها را به مدت ۳ دقیقه در فر گرم کنید تا یخ آنها ذوب شده و سپس گرم شوند.

میزان کالری و نوع مواد مغذی

مقدار در هر نان

  • کالری: ۱۰۷
  • کل چربی: ۶/۷ گرم ۱۰ درصد
  • کل کربوهیدرات: ۳/۸ گرم ۱ درصد
  • فیبر لبنی : ۰/۳ گرم ۱ درصد
  • قندها: ۳/۰ گرم
  • پروتئین: ۷/۶ گرم ۱۵ درصد
  • ویتامین آ ۸ درصد

اگر این نان تاکوی کم کربوهیدرات را پسندیدید، توصیه می کنم سایر دستورات پخت و پز ما را در بخش آشپزی دنبال کنید.

ترجمه و تالیف اختصاصی توسط مجله قرمز

منبع : sweetashoney.co

آخرین بروز رسانی در: 11 جولای 2022| نویسنده: هالث