آموزش درست کردن کوکوی مرغ خانگی

کوکوی مرغ بدون سیب زمینی

کوکو یکی از آن غذاهای مشهور است که بخاطر راحتی تهیه و سرعت در پخت حسابی پرطرفدار است. این غذا از لحاظ تعداد دستورالعمل نیز بسیار متنوع است. شما می‌توانید با انواع مواد غذایی به تنهایی و یا به صورت ترکیبی این غذا را درست کنید. کوکوی مرغ با پنیر یکی از انواع کوکوی خوشمزه است که هر کسی که یکبار آن را بخورد، عاشق آن خواهد شد. تهیه کردن آن بسیار راحت است و طعمی مطبوع نیز دارد. در خمیر این کوکو از پنیر موزارلا استفاده می‌شود و به هنگام سرخ شدن یک لایه ترد و خوشمزه در لبه کوکوی مرغ درست می‌کند که گاز زدن به آن بسیار لذت بخش است. مریناد کردن یا مزه دار کردن مرغ با مواد همراه، طعم ترد و آبداری به آن می‌دهد.

شما می‌توانید مریناد کردن را در عرض ۲ ساعت یا یک شب تا صبح انجام دهید، بنابراین انتخاب با شماست. موقع سرو کردن نیز می‌توانید آن را با انواع دیپ خانگی و خوشمزه سرو کنید، من از دیپ  سیر و لیمو استفاده کردم که بسیار ساده است اما بسیار خوشمزه و خوش طعم است البته این کوکوی مرغ بدون دیپ هم طعم فوق العاده‌ای دارد.

طرز تهیه کوکوی مرغ

در این دستورالعمل مقداری آرد وجود دارد که اگر شما مبتلا به سلیاک و یا مجبور به اجتناب از گلوتن باشید می‌توانید از انواع آرد بدون گلوتن استفاده کنید. ما در اینجا از آرد ذرت استفاده کردیم که طعم کوکوی مرغ با آن تفاوت چندانی با آرد گندم نخواهد داشت.

طرز تهیه کوکوی مرغ

مواد لازم برای کوکوی مرغ پنیری

  • ۷۰۰ گرم سینه مرغ (۳ عدد بزرگ)
  • ۲ عدد تخم مرغ بزرگ
  • ۵ قاشق غذا خوری (حدود ۱/۳ پیمانه) مایونز
  • ۱/۳ پیمانه آرد همه کاره (یا نشاسته ذرت یا نشاسته سیب زمینی برای نوع بدون گلوتن)
  • ۱ و ۱/۳ پیمانه پنیر رنده شده موزارلا
  • ۱ و ۱/۲ قاشق غذاخوری شوید تازه ریز شده
  • ۱/۲ قاشق چایخوری نمک و ۱/۸ قاشق چایخوری فلفل سیاه
  • روغن زیتون فوق سبک یا هر نوع روغن زیتونی برای سرخ کردن

طرز تهیه کوکوی مرغ

دستورالعمل تهیه کوکوی مرغ با پنیر

  1. از یک چاقوی تیز استفاده کنید و سینه‌های مرغ را به قطعات ضخیم ۱/۳ تا ۱/۲ اینچی در بیاورید و کنار بگذارید.
    طرز تهیه کوکوی مرغ
  2. در یک کاسه متوسط مواد خمیر را با هم ترکیب کنید: ۲ عدد تخم مرغ، ۵ قاشق غذاخوری سس مایونز، ۱/۳ پیمانه آرد، ۱ و ۱/۳ پیمانه پنیر موزارلا، ۱ و ۱/۲ قاشق غذاخوری شوید ریز شده و ۱/۸ قاشق چایخوری فلفل سیاه. مواد را بهم بزنید تا خوب ترکیب شوند. مرغ خرد شده را به آن اضافه کرده و مخلوط کنید. روی آن را با پلاستیک بپوشانید و در یخچال برای حداقل ۲ ساعت یا یک شب تا صبح نگه دارید.
    طرز تهیه کوکوی مرغ
  3. یک ماهیتابه نچسب را روی حرارت متوسط بگذارید. ۲ قاشق غذاخوری روغن را به ماهیتابه اضافه کنید و وقتی روغن داغ شد، مخلوط مرغ را با یک قاشق غذاخوری بزرگ به یکباره در ماهیتابه بریزید. (می‌توانید از یک اسکوپ بستنی برای سایز یکدست استفاده کنید).
    طرز تهیه کوکوی مرغ
  4. با پشت قاشق روی کوکوها بکشید تا کمی صاف شوند. حدود ۳ تا ۴ دقیقه یک طرف آنها را سرخ کنید سپس آن را برگردانده و ۳ دقیقه دیگر سمت دیگر را سرخ کنید تا طلایی قهوه‌ای شده و همه قسمتهای آن بطور کامل پخته شود. این کار را با باقیمانده کوکوها تکرار کنید. کوکوی مرغ سرخ شده را از ماهیتابه برداشته و روی حوله آشپزخانه بگذارید.
    طرز تهیه کوکوی مرغ

نکات آشپزی کوکوی مرغ

شما می‌توانید سبزیجات مورد علاقه خود را رنده و یا ریز کرده و به مرغ اضافه کنید.

می‌توانید کوکوی مرغ را با سس مایونز و هر سسی که دوست دارید سرو کنید.


ترجمه و تالیف اختصاصی توسط مجله قرمز

منبع: natashakitchen

آخرین بروز رسانی در: 31 دسامبر 2022| نویسنده: هالث