آموزش درست کردن کاپ کیک شکلاتی

کاپ کیک توت فرنگی شکلاتی

کاپ کیک شکلاتی با تزئین توت فرنگی بدون هیچ شکی بهترین کاپ کیکی است که من تاکنون خورده‌ام. شما یک کاپ کیک پر از شکلات را می‌خورید که به طور طبیعی با خامه توت فرنگی و شکلات تازه مزه دار شده و با تزئین زیبای توت فرنگی، با همدیگر یک کاپ کیک فراموش ناشدنی را می‌سازند.

من قبلا به شما کاپ کیک کدو تنبل را آموزش دادم که امیدوارم از آن لذت برده باشید اگر هم آن را درست نکنید توصیه می‌کنم که این یکی را حتما امتحان کنید به خصوص اگر شما خانم هستید.

شما می‌دانید که زنها به خصوص زنان جوان عاشق شیرینی و شکلات هستند و وقتی که شکلات می‌بینند، چشمان آنها برق زیبایی می‌زند، شاید به همین دلیل است که پای ثابت هدیه‌های والنتاین شکلات است. شما در هر مرتبه گاز زدن به این کاپ کیک شکلاتی، طعم فوق العاده شکلات را احساس خواهید کرد.

کاپ کیک شکلاتی

این مدل کاپ کیک شکلاتی همانند آنهایی که در قنادی‌ها می‌بینید نیستند یعنی همانند آنها سبک و دارای منافذ زیاد نیستند. آنها متراکم هستند و کاملا نرم و مرطوب هستند.

آنها فقط مقدار مناسب طعم شکلات را دارند (که هم از شکلات واقعی و هم پودر کاکائو به دست می‌آید). تراکم شکلاتی آنها چیزی بین شکلات شیری و شکلات سیاه است.

و اما در مورد آن رویه خامه‌ای! وای من نمی‌دانم چگونه آن را وصف کنم. این رویه خامه‌ای هم با خود توت فرنگی و هم توت فرنگی خشک شده درست شده است.

کاپ کیک شکلاتی

چرا من از توت فرنگی خشک استفاده می‌کنم. خب هر کدام از آنها، به اندازه کافی طعم توت فرنگی ندارند تا در برابر طعم شکلات، عرض اندام کنند. پس توت فرنگی خشک و توت فرنگی تازه بهترین رویه خامه‌ای دنیا را درست می‌کنند.

رویه‌ خامه‌ای که طعم توت فرنگی زیادی داشته باشد، مناسب نیست. مثل این است که دارید یک توت فرنگی می‌خورید که تبدیل به کرم شده است.

بله درست کردن کاپ کیک شکلاتی با باترکرم توت فرنگی در چندین مرحله مختلف کار می‌برد و زمان می‌گیرد اما ارزش آن را دارد.

تزئین زیبای کاپ کیک شکلاتی را فراموش نکنیم. تزئین کاپ کیک شکلاتی با توت فرنگی تازه ای ست که در شکلات مایع فرو رفته و یک لایه قهوه‌ای میان دو رنگ صورتی متفاوت ایجاد می‌کند. البته شاید شما بتوانید تزئینات دیگری روی آن ایجاد کنید که آن را زیباتر کند، من آن را در همین حد انجام دادم و به نظرم خوب بود. اگر شما توت فرنگی با پوشش شکلاتی را دوست دارید می‌توانید آن را به سبک ما تزئین کنید.

کاپ کیک شکلاتی

کاپ کیک شکلاتی با تزئین توت فرنگی

مواد لازم

  • ۵۶ گرم شکلات شیرین نشده، خرد شده
  • ۱ پیمانه (۱۳۰گرم) آرد همه کاره (با قاشق در پیمانه ریخته شود و سرصاف باشد)
  • ۱/۴ پیمانه (۲۱ گرم) پودر کاکائو شیرین نشده
  • ۱/۲ قاشق چایخوری جوش شیرین
  • ۱/۴ قاشق چایخوری نمک
  • ۱ پیمانه (۲۰۰ گرم) شکر دانه درشت
  • ۱/۴ پیمانه کره بدون نمک
  • ۱ عدد تخم مرغ بزرگ
  • ۱ عدد زرده تخم مرغ
  • ۱ و ۱/۲ قاشق چایخوری اسانس وانیل
  • ۱/۲ پیمانه (۱۲۰ گرم) خامه ترش
  • ۱/۲ پیمانه (۱۲۰ میلی لیتر) آب جوش

خامه توت فرنگی

  • ۱ پیمانه (۱۷ گرم) توت فرنگی خشک شده
  • ۱ پیمانه (۲۳۰ گرم) پوره توت فرنگی تازه (آنها را در غذاساز پوره کنید)
  • ۳/۴ پیمانه کره بدون نمک نزدیک به دمای اتاق
  • ۳ و ۱/۴ پیمانه (۳۹۰ گرم) شکر پودر شده
  • ۱ قاشق چایخوری آب لیموی تازه
  • ۱/۴ قاشق چایخوری اسانس وانیل
  • چند قطره رنگ غذای قرمز (اختیاری)

تزئین توت فرنگی با روکش شکلات

  • ۱۲ توت فرنگی تازه کوچک
  • ۱۱۳ گرم شکلات نیمه شیرین

طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی با خامه توت فرنگی

کاپ کیک شکلاتی

فر را تا دمای ۳۰۰ درجه فارنهایت (۱۷۵ درجه سانتی‌گراد) از قبل گرم کنید. یک قالب مافین ۱۲ تایی را کاغذ مافین بگذارید. شکلات را در یک کاسه در مایکروفر در قدرت ۵۰% در زمان ۲۰ ثانیه گرم کنید، بهم بزنید باید حالتی میان آب شدن و نرم شدن باشد، آن را کنار بگذارید تا کمی خنک شود.

در یک کاسه آرد، پودر کاکائو، جوش شیرین و نمک را به مدت ۲۰ ثانیه با همزن دستی، بهم بزنید سپس کنار بگذارید.

در یک کاسه بزرگ با استفاده از همزن برقی، شکر و کره را هم بزنید تا زمانی که ترکیب شوند (لازم نیست کاملا یکدست شود اما تا زمانی که قطعات کره حالت کرمی پیدا کنند، بهم بزنید).

تخم مرغ، زرده تخم مرغ و اسانس وانیل را با هم مخلوط کنید. آنها را در شکلات ذوب شده سپس در خامه ترش مخلوط کنید.

نیمی از مخلوط آرد را اضافه کنید و روی سرعت پایین بهم بزنید تا زمانی که مخلوط شود، سپس نیمه باقیمانده را اضافه کنید، سپس مخلوط کنید تا ترکیب شوند.

۱/۵ آب جوش را در یک لحظه اضافه کنید، بعد از هر بار اضافه کردن آب جوش، آن را بهم بزنید. وقتی همه آب با خمیر مخلوط شد روی سرعت پایین همزن به مدت ۱ دقیقه بهم بزنید.

خمیر را در به نسبت مساوی در قالبهای مافین بریزید، هر کدام را تا ارتفاع ۳/۴ قالب پر کنید. در فر بگذارید و اجازه دهید پخته شود تا زمانی که وقتی یک خلال دندان را در آن فرو می‌کنید، به هنگام خارج شدن تمیز باشد، حدود ۱۷ تا ۲۰ دقیقه.

آنها را از فر بردارید، به مدت ۱۰ دقیقه روی توری آشپزی بگذارید تا خنک شوند، سپس آنها به ظرفی دردار انتقال دهید (ظرف باید در حدی ارتفاع داشته باشد که روی کاپ کیکها با در تماس نداشته باشد) آنها را در یخچال بگذارید و اجازه دهید که تا قبل از ریختن خامه، به طور کامل خنک شوند.

کاپ کیک شکلاتی

وقتی خنک شدند روی آنها را با استفاده از قیف باتر کرم توت فرنگی زده و روی باتر کرم را یک توت فرنگی با روکش شکلات بگذارید. آنها را در ظرفی در دار در یخچال بگذارید (برای به دست آوردن بهترین نتایج، موقع سرو بگذارید تا به دمای اتاق برسند.

طرز تهیه باتر کرم توت فرنگی

توت فرنگی‌های خشک شده را در یک کیسه زیپ لاک بگذارید، کیسه را هواگیری کنید و یک وردنه را روی کیسه بکشید تا توت فرنگی خشک شده پودر شود. آنها را در یک الک ریز ریخته و درون یک کاسه، الک کنید تا دانه‌های آن خارج شود، پودر را کنار بگذارید.

پوره توت فرنگی را در الک ریز بریزید و تا ۳/۴ پیمانه از آن را اندازه بگیرید، سپس در یک ماهیتابه سس کوچک ریخته و روی حرارت متوسط به پایین بگذارید.

پوره را گرم کنید، به طور مرتب بهم بزنید تا زمانی که تا حدود دو سوم تا ۱/۴ پیمانه کاهش یابد، حدود ۱۰ تا ۱۴ دقیقه (آن را اندازه بگیرید اگر دقیقا ۱/۴ پیمانه نشد، پوره را برگردانده و به گرم کردن ادامه دهید اگر تا اندازه صحیح کم نشود، خامه شما شل خواهد شد).

باتر کرم توت فرنگی

پوره غلیظ شده را در یک کاسه کوچک بریزید، سپس در فریزر یا یخچال بگذارید، تا زمانی که کاملا خنک شود، مرتبا بهم بزنید.

در یک کاسه همزن برقی که قطعه خمیر زن روی آن قرار گرفته، کره را هم بزنید تا زمانی که کاملا یکدست و لطیف شود.

با پودر شکر، پوره توت فرنگی، پودر توت فرنگی، آب لیمو و وانیل خوب هم بزنید و مخلوط کنید تا زمانی که باتر کرم توت فرنگی یکدست و لطیف شود. در صورت دلخواه رنگ خوراکی قرمز را به آن اضافه کنید.

باتر کرم توت فرنگی

توت فرنگی با روکش شکلات

شکلات را در کاسه‌ای در مایکروفر روی قدرت ۵۰% در زمان ۳۰ ثانیه بگذارید تا زمانی که ذوب شده و صاف و یکدست شود.

توت فرنگی را در شکلات ذوب شده، فرو ببرید، بگذارید شکلات اضافی خارج شود سپس هر یک از آنها را روی یک کاپ کیک بگذارید.

کاپ کیک شکلاتی

ترجمه و تالیف اختصاصی توسط مجله قرمز

منبع: cookingclassy

آخرین بروز رسانی در: 11 جولای 2022| نویسنده: هالث