آموزش درست کردن شیرینی نسکافه ای حرفه ای به روش قنادی

طرز تهیه شیرینی نسکافه ای با روکش شکلات

نحوه درست کردن شیرینی نسکافه ای به روش قنادی

شیرینی نسکافه ای همونطور که از اسمش پیداست، با طعم لذیذ نسکافه درست می‌شه و برای علاقه‌مندان به این طعم، یکی از بهترین شیرینی‌های ماندگار و خوشمزه‌اس به شدت ازش استقبال میشه و از طعم خاصی که داره نمیشه گذشت.

طرز تهیه شیرینی نسکافه ای خیلی راحته، و فقط کافیه تا مواد اولیه مورد نیاز رو تهیه کنید و طبق دستور گفته شده پیش برید تا هم خمیر به بهترین نحو به عمل بیاد، و هم این که طعم اصلی این شیریی حفظ بشه و ماندگاری بالایی داشته باشه.

پختن این شیرینی خوشمزه باعث میشه که خونه با عطر و بوی نسکافه پر بشه و باعث میشه که همه برای خوردن این شیرینی انتظار بکشن. در ادامه با بخش آشپزی مجله قرمز همراه باشید تا نحوه درست کردن شیرینی نسکافه ای مخصوص رو به شما همراهان گرامی آموزش بدیم.

مواد لازم برای تهیه شیرینی نسکافه ای خوشمزه

مواد لازم
آرد۱۳۰ گرم
پودر قند۵۰ گرم
کره۹۰ گرم
پودر کاکائو۱۰ گرم
پودر نسکافه۶ گرم
زرده تخم مرغ۱ عدد
نمک۱/۳ قاشق چای خوری
وانیلنوک قاشق چای خوری
شکلاتبه مقدار لازم

طرز تهیه شیرینی نسکافه ای مجلسی


مرحله اول (به دمای محیط رسیدن کره)

طرز تهیه شیرینی نسکافه رو با بیرون گذاشتن کره قبل از شروع پخت شیرینی شروع کنید. به این منظور که برای به دست آوردن خمیر این شیرینی به بهترین نحوه، بهتره دمای مواد مورد استفاده با هم همانگ بشه.


مرحله دوم (مخلوط کردن کره و پودر قند)

در ادامه یه کاسه مناسب انتخاب کنید و کره و پودر قند رو داخل کاسه بریزید و به خوبی با استفاده از هم زن برقی مخلوط کنید، تا یه مایه یکدست و پوک به دست بیاد. زرده تخم مرغ رو هم جدا کنید و داخل کاسه ریخته و وانیل رو هم اضافه کنید.


مرحله سوم (مخلوط کردن مواد)

روند آماده سازی مواد اولیه شیرینی نسکافه ای رو با هم زدن مواد داخل کاسه ادامه بدید و به مدت ۱ دقیقه با هم زن، مواد رو با هم ترکیب کنید تا یکدست بشن. یادتون باشه که بعد از هربار همزدن مواد، با یه قاشق مواد داخل کاسه رو دورگیری کنید تا زرده تخم مرغ به خوبی ترکیب بشه.


مرحله چهارم (اضافه کردن پودر کاکائو و نسکافه)

این مرحله وقتشه که پودر کاکائو و نسکافه رو هم به مواد داخل کاسه اضافه کرده و به خوبی هم بزنید تا رنگ مواد عوض بشه. سپس آرد رو داخل الک بریزید و ۳ بار آرد رو داخل یه کاسه الک کنید تا نرم و لطیف بشه.


مرحله پنجم (الک کردن و اضافه کردن آرد)

حالا وقتشه که آرد و نمک رو دوباره داخل الک ریخته، و سپس داخل کاسه حاوی مواد شیرینی الک کنید و با استفاده از لیسک، به آرامی مواد رو هم بزنید و هربار یه مقدار آرد بریزید و دوباره مواد رو مخلوط کنید تا یه خمیر منسجم به دست بیاد.


مرحله ششم (روشن کردن فر)

برای درست کردن شیرینی نسکافه ای مخصوص، بهتره فر رو با دمای ۱۷۰ درجه روشن کنید تا به خوبی گرم بشه. یادتون باشه که خمیر این شیرینی نباید به دست بچسبه. در ادامه خمیر رو داخل نایلون فریزر قرار بدید.


مرحله هفتم (استراحت دادن به خمیر)

خمیر رو داخل نایلون به آرومی پهن کنید و سپس اون رو به مدت ۴۰ دقیقه داخل یخچال بزارید تا بافت خمیر خودش رو بهتر بگیره و خنک بشه. در ادامه بعد از گذشت مدت زمان گفته شده، خمیر رو از یخچال بیرون بیارید.


مرحله هشتم (قالب زدن خمیر شیرینی)

خمیر استراحت کرده رو بین دونایلون فریزر یا کاغذ روغنی قرار بدید و با استفاده از وردنه، به ضخامت ۲ میلی متر اون رو باز کنید و سپس با استفاده از کاتر، به شکل دلخواه قالب بزنید. نصف خمیرهای قالب زده شده رو با خودکار سوراخ کنید.


مرحله نهم (پختن شیرینی)

برای پختن شیرینی ها، سینی فر رو با کاغذ روغنی بپوشونید و خمیرهای شیرینی نسکافه ای رو با فاصله، روی سینی بچینید و سپس سینی رو داخل طبقه وسط فر از قبل گرم شده بزارید و حدود ۱۵ دقیقه زمان بدید تا پخته بشن.


مرحله دهم (آب کردن شکلات)

تا زمانی که شیرینی ها دارن آماده مشین، بهتره که شکلانت رو به روش بن ماری (بخار آب) ذوب کنید و کنار بزارید. در ادامه بعد از پختن، سینی رو از فر بیرون بیارید و تا زمان خنک شدن، به شیرینی ها دست نزنید.


مرحله یازدهم (آماده شدن شیرینی نسکافه ای)

شیرینی نسکافه ای شما آماده شد، بهتره که قبل از استفاده، روی شیرینی ها رو با شکلات آب شده بپوشونید، و سپس و سمت شیرینی ها سوراخ شده رو، بر روی قسمت ساده قرار بدید و به همراه چایی نوش جان کنید.


نکات لازم برای تهیه شیرینی نسکافه ای

  • کره رو قبل از استفاده، بزارید تا دمای محیط برسه.
  • آرد رو حتما الک کنید، و کم کم با مواد مخلوط کنید، تا از گلوله شدن ارد جلوگیری بشه.
  • تا زمان درست شدن خمیر، هر بار کاسه رو دور گیری کنید تا زرده تخم مرغ به خوبی مخلوط بشه.
  • برای درست کردن این شیرینی بهتره که کاغذ روغنی تو خونه داشته باشید.
  • حتما اجازه بدید تا خمیر شیرینی به مدت نیم ساعت یا بیشتر تو یخچال استراحت کنه.

سخن آخر

شیرینی نسکافه ای یکی از شیرینی‌های خوشمزه‌اس و همنونطور که مشاهده کردید، برای پخت این شیرینی باید با استفاده از مواد اولیه، یه خمیر نرم و لطیف با بافت منسجم به دست بیارید. برای رسیدن به این مرحله باید طبق اصول پخت پیش برید.

در صورتی که برای بار اول شیرینی می‌پزید، بهتره نگران نباشید و با انجام کار، و دیدن نتیجه پختتون، تجربه لازم رو برای به دست آوردن خمیر شیرینی مرغوب به دست بیارید. ممنون از این که ما رو همراهی می‌کنید.

آخرین بروز رسانی در: 3 مارس 2023| نویسنده: پوریا زنگیشه