آموزش درست کردن شیرینی توت مرحله به مرحله

طرز تهیه شیرینی توت

نحوه درست کردن شیرینی توت بادامی با طعم بی نظیر

شیرینی توت یکی از ساده‌ترین شیرینی‌هاییه که درست کردنش هیچ دردسری نداره و خیلی راحت تهیه میشه. این شیرینی طعم به شدت خوبی داره و بافت نرم خودش رو از پودر بادام و پودر قند به دست میاره که همین باعث شده در کنار خوشمزه بودن، سالم و مقوی هم باشه.

طرز تهیه شیرینی توت یکی از ساده‌ترین دستورهای پخت شیرینیه که می‌تونید تو خونه درست کنید. این نوع شیرینی خانگی نیاز به پخت نداره و با استفاده از غذاساز یا میکسر به خوبی درست میشه و به راحتی می‌تونید با رنگ‌های خوراکی و شکل‌های میوه‌ای این شیرینی رو درست کنید.

این شیرینی یکی از بهترین گزینه‌ها برای بچه‌ها محسوب میشه، چون هم ظاهری فانتزی داره و هم این که خیلی مقویه و به راحتی می‌تونید به انواع شکل‌های مختلف درستش کنید. در ادامه با بخش آشپزی مجله قرمز همراه باشید تا نحوه درست کردن شیرینی توت مخصوص رو به شما عزیزان آموزش بدیم.

مواد لازم برای تهیه شیرین توت مجلسی

مواد لازم شیرینی توت
پودر قند۱۰۰ گرم
بادام۲۰۰ گرم
گلاب۳ قاشق غذا خوری
رنگ خوراکی (اختیاری)به میزان لازم
هل سفید½ قاشق چای خوری
خلال پستهبه میزان دلخواه
شکربه مقدار لازم

طرز تهیه شیرینی توت خوشمزه


مرحله اول (خیساندن بادام)

طرز تهیه شیرینی توت مجلسی رو با پودر کردن بادام شروع کنید. در صورتی که پودر بادام تو خونه ندارید، بهتره یه مقدار آب جوش داخل یه کاسه مکناسب ریخته و به مقدار گفته شده، بادام ها رو داخل کاسه آب جوش بریزید و حدود ۱ ساعت صبر کنید.


مرحله دوم (جدا کردن پوست بادام)

در ادامه بادام‌های خیس خورده رو از آب بیرون بیارید و به خوبی پوستشون رو جدا کرده و سپس درون آبکش قرار بدید تا کاملا آب اضافی اون‌ها گرفته بشه. در ادامه برا خشک کردن بادام، اون‌ها رو بر روی یه پارچه تمیز بچینید و بزارید تا کاملا خشک بشن.


مرحله سوم (آسیاب کردن بادام و پودر قند)

در این مرحله با استفاده از غذا ساز بادام‌ها رو پودر کنید. البته برای جلوگیری از روغن انداختن بادام، بهتره که بعد از اضافه کردن بادام به غذاساز، پودر قند رو به خوبی الک کرده و داخل غذاساز بریزید.


مرحله چهارم (اضافه کردن گلاب)

با استفاده از دور تند دستگاه غذاساز، مخلوط بادام و پودر قند رو به خوبی پودر کرده و سپس برای به دست آورن خمیر، گلاب رو هم به صورت کم کم اضافه کنید و با پالس‌های کوتاه میکس کنید تا یه خمیر مناسب به دست بیاد.


مرحله پنجم (اضافه کردن پودر هل سفید)

روند آماده سازی مواد اولیه شیرینی توت رو با ریختن هل سفید داخل هاون ادامه بدید. به خوبی هل رو پودر کرده و سپس روی خمیر شیرینی بریزید و با دور تند به خوبی مواد رو هم بزنید تا یکست بشن.


مرحله ششم (تقسیم کردن خمیر)

خمیر شیرینی توت رو به دو قسمت تقسیم کرده و در صورت تمایل و برای تزیین بیشتر، یه مقدار رنگ خوراکی سیز یا قرمز بریزید و به خوبی با خمیر مخلوط کنید و باقی مانده خمیر رو به رنگ خودش بزارید.


مرحله هفتم (تزیین شیرینی توت با شکر و پسته)

برای شکل دادن به خمیرها، ابتدا یه کاسه مناسب کنار دستتون بزارید و داخلش یه مقدار شکر بریزید تا کف کاسه رو پوشش بده و در ادامه، به اندازه مناسب از خمیر بردارید و با دست به شکل توت در بیارید.


مرحله هشتم (آماده شدن شیرینی توت)

خمیرهای شکل داده شده رو درون کاسه شکر قرار بدید و با دست اون‌ها رو تکون بدید تا شکر به شیرینی توت بچسبه و در آخر، به مقدار لازم خلال پسته داخل شیرینی فرو کنید و به همراه چایی نوش جان کنید.


نکات مهم شیرینی توت

  • در صورت تمایل می‌تونید به جای بادام از بادام زمینی برای درست کردن این شیرین استفاده کنید.
  • به جای استفاده از رنگ‌های خوراکی، به راحتی می‌تونید شیرینی توت رو با زعفران درست کنید.
  • تا جایی خمیر رو ورز بدید که وقتی اون رو گلوله می‌کنید، ترک و خوردگی نداشته باشه.
  • اگه طعم وانیل رو دوست دارید، به همراه پودر هل سفید یه مقدار وانیل هم اضافه کنید.

سخن آخر

همونطور که مشاهده کردید، شیرینی توت به پخت نیاز نداره و فقط با استفاده از ترکیب کردن پودر بادام، پودر قند، گلاب و هل به خمیر تبدیل میشه و فقط کافیه این خمیر رو شکل بدید و سپس نوش جان کنید.

این شیرینی خیلی سالمه و ارزش غذایی بالایی داره و زمانی که تو خونه درستش کنید، به راحتی و تو کمترین زمان برای خوردن آماده میشه. می‌تونید این شیرینی رو با طعم‌ها و شکل‌های رنگارنگ و جذاب درست کنید.

در صورتی که تجربه درست کردن شیرینی توت رو دارید، خوشحال میشیم که با ما و دیگر کابران در بخش کامنت‌ها به اشتراک بزارید.

آخرین بروز رسانی در: 3 مارس 2023| نویسنده: پوریا زنگیشه