خودروی McLaren BP23 جدیدترین ابرخودرو یا هایپرکار شرکت مک لارن به شمار می‌رود که قرار است در سال ۲۰۱۹ میلادی در اختیار عاشقان سرعت قرار بگیرد. گرچه در میان خودروهای مک لارن نمونه‌های سریع و قدرتمند فراوانی را می‌توان یافت، اما از خودروی McLaren BP23 به عنوان سریع‌ترین و قدرتمندترین خودروی جاده‌ای که این شرکت تاکنون اقدام به ساخت آن کرده است یاد می‌شود. اگر مایل به دانستن نکات بیشتری از این خودروی تند و تیز و گران قیمت هستید، می‌توانید مجله قرمز را در ادامه‌ی مطلب پیش رو همراهی کنید.

اکنون چیزی نزدیک به پنج سال از معرفی آخرین ابرخودرو یا هایپرکار شاخص مک لارن یعنی مدل P1 زمان می‌گذرد. از همین رو سران این شرکت تصمیم به معرفی محصول جدیدی با خصوصیات ویژه گرفته‌اند تا بتواند به جانشین شایسته‌ای برای نمونه‌های مشابه پیش از خود تبدیل شود. خودروی McLaren BP23 که از لحاظ ویژگی‌های فنی حتی از مدل P1 هم باکیفیت‌تر و هیجان انگیزتر جلوه می‌کند. البته باید به این نکته توجه داشت که BP23 نام اصلی محصول جدید و پرتوان مک لارن نخواهد و این نام تنها به عنوان اسم رمز و نام موقت این خودروی پرسرعت به کار می‌رود.

خودروی مک لارن

آن چه که از خودروی McLaren BP23 می‌دانیم

طراحان خودروی McLaren BP23 تا این لحظه اطلاعات چندان دقیقی را از مشخصات فنی این خودرو در اختیار خودرودوستان قرار نداده‌اند. در واقع با وجود ادعای طرحان خودروی McLaren BP23 مبنی بر آن که این محصول جدید سریع‌ترین و قدرتمندترین مدل جاده‌ای ساخته شده به دست آن‌ها محسوب می‌شود، هنوز هیچ جزئیات دقیقی از مشخصات موتور این خودرو و قابلیت‌های آن به شکل رسمی اعلام نشده است. با این حال خودرودوستان توانسته‌اند از طریق تصاویر رسمی منتشر شده از خودروی McLaren BP23 با مهم‌ترین مشخصات ظاهری آن از قبیل نوع طراحی بیرونی و شکل کابین این خودرو آشنا شوند.

در واقع اکنون تنها حدود یک ماه است که شکل و شمایل ظاهری خودروی McLaren BP23 توسط طراحان این محصول نهایی شده و مورد تایید مهندسان طراح مک لارن قرار گرفته است. بر این اساس نسخه‌ی نهایی خودروی McLaren BP23، که در سال ۲۰۱۹ میلادی در اختیار خودرودوستان قرار خواهد گرفت، کم و بیش از همان شکل و شمایلی برخوردار خواهد بود که در تصاویر این مطلب قابل مشاهده است.

گران قیمت

در این میان خودروی McLaren BP23 نیز همانند نخستین خودروی جاده‌ای مک لارن یعنی F1 از وجود تنها سه صندلی برای پذیرایی سرنشینان خود بهره می‌برد. به گونه‌ای که در قسمت جلوی این اتومبیل و در بخش وسط، تک صندلی راننده قرار دارد و دو صندلی دیگر که در دو سمت عقب صندلی راننده قرار گرفته‌اند نیز به سایر سرنشینان این خودرو اختصاص خواهند داشت.

هایپرکار جدید

در حال حاضر خودروی McLaren BP23 در مرحله‌ی آزمایش میزان راحتی (ارگونومیک بودن) اجزای مختلف خود قرار دارد. اجزایی که بنابر ادعای طراحان این محصول تکنولوژی‌های نوینی را شامل می‌شوند. با این حال هنوز به طور رسمی هیچ اشاره‌ای به نوع تکنولوژی‌های جدید به کار رفته در خودروی McLaren BP23 صورت نگرفته است. به طور کل می‌توان گفت که طراحان خودروی McLaren BP23 برای آزمایش میزان کارایی این خودرو از همان روش تست مدل ۷۲۰S استفاده خواهند نمود.

خودروی جدید

خودروی McLaren BP23 محصولی ساده و بی پیرایه

با وجود آن که خودروی McLaren BP23 از قیمتی حدود دو میلیون پاوند برخوردار است و در مجموع محصول بسیار لوکس و گران قیمتی محسوب می‌شود، اما در طراحی بخش داخلی این خودرو زرق و برق چندانی را نمی‌توان مشاهده کرد. به بیان دقیق‌تر اکثر جزئیات موجود در کابین این خودرو در نهایت سادگی طراحی شده‌اند. علاوه بر آن محیط چندان درهم و شلوغی را هم در درون کابین خودروی McLaren BP23 شاهد نیستیم.

در واقع به نظر می‌رسد که عمده تلاش طراحان این محصول جدید بر آن بوده تا از وجود حداقل دکمه‌ها و اهرم‌ها در کابین این خودرو، به خصوص در بخش داشبورد آن، بهره بگیرند. به عنوان مثال سیستم اینفوتینمنت خودروی McLaren BP23 چندان در معرض دید مستقیم راننده قرار ندارد و روی فرمان این خودرو نیز اثری از وجو دکمه‌ی خاصی مشاهده نمی‌شود. به این ترتیب کسانی که در پشت فرمان خودروی McLaren BP23 قرار می‌گیرند، بهانه‌های بسیار اندکی برای حواس پرتی در اختیار خواهند داشت و می‌توانند تمام تمرکز خود را معطوف رانندگی نمایند.

خودروی لوکس

همان گونه که به آن اشاره شد، خودروی McLaren BP23 از قیمتی حدود ۲ میلیون پاوند برخوردار خواهد بود و در سال ۲۰۱۹ میلادی در اختیار خودرودوستان قرار خواهد گرفت. با این حال قرار نیست که خودروی McLaren BP23 به شکل انبوه وارد خط تولید شود. در واقع تنها ۱۰۶ نمونه از این خودروی لوکس، گران قیمت و پرسرعت ساخته خواهد شد. نمونه‌هایی که تمام آن‌ها در حال حاضر به طور کامل پیش فروش شده‌اند. بنابراین دیگر فرد جدیدی قادر به خریداری خودروی McLaren BP23 نخواهد بود و در سال ۲۰۱۹ میلادی تنها همان افرادی که هم‌اکنون این خودرو را پیش خرید کرده‌اند، اتومبیل لوکس خود را تحویل خواهند گرفت.

منبع: سی نت (همراه با ترجمه، تالیف و ویرایش اختصاصی نویسندگان و مترجمان مجله قرمز)

در صورت تمایل می‌توانید با نظرات خود در بخش کامنت، ما را در بهبود کیفیت مطالب بخش خودروی مجله قرمز یاری کنید.