آموزش درست کردن کیک کدو خانگی

طرز تهیه کیک کدو ساده تصویری

کیک کدو یک بخش اساسی پاییز هر سال است. من فکر می کنم یکی از بهترین روشهای فرو رفتن در فضای پاییزی درست کردن کیک کدو و خوردن آن با چای در یک عصر پاییزی است.

کیک کدو ساده همراه با ادویه‌های مخصوص شیرینی و نانهای پاییزی کیکی نرم، مرطوب و خوشمزه است. این کیک از رنگ زیبای کدو و طعم آن بهره می‌گیرد و با تزئین خامه‌ای یک دوگانه رنگی زیبا ایجاد می‌کند.

کیک کدو

طرز تهیه کیک کدو

این موقع از سال همه دنبال غذاهای رنگارنگ و بخصوص با رنگهای نارنجی و زرد و قرمز است. من قبلا به شما نان کدو و پنکیک کدو تنبل را یاد داده‌ام اما کیک کدو دست کمی از آن ندارد و با تزئین خامه‌ای زیباتر شده است.

علاوه بر اینکه یکی از بهترین دستورات تهیه کیک است که بسیار ساده و آسان است و درست کردن وقت چندانی از شما نمی‌گیرد چون زمان پخت آن هم کوتاه است. مواد تشکیل دهنده کیک همان موادی ست که در اکثر کیکهای ساده و اسفنجی موجود است. از این جهت این یکی از کیکهای رویایی من است. شما حتی می‌توانید از آن به عنوان کیک مهمانی استفاده کنید چون ظاهر ساده و دوست داشتنی آن مهمانهان شما را خوشحال خواهد کرد.

مواد لازم برای کیک کدو

طرز تهیه کیک کدو

  • ۱ و ۳/۴ پیمانه (۲۲۵ گرم) آرد (با قاشق در پیمانه ریخته و سطح آن را صاف کنید)
  • ۳ قاشق چایخوری ادویه کیک کدو (یک قاشق از هر یک از ادویه‌های دارچین، زنجبیل، جوز، میخک)
  • ۱ قاشق چایخوری بیکینگ پودر و ۱ قاشق چایخوری جوش شیرین
  • ۱ قاشق چایخوری نمک
  • ۳/۴ پیمانه شکر سفید و ۳/۴ پیمانه شکر قهوه‌ای روشن
  • ۱ پیمانه روغن گیاهی
  • ۴ عدد تخم مرغ بزرگ
  • ۴۲۵ گرم پوره کدو یا ۱ و ۳/۴ پیمانه
  • ۱ قاشق چایخوری اسانس وانیل

مواد لازم برای تزئین پنیر خامه‌ای

  • ۲۲۰ گرم پنیر خامه‌ای در دمای اتاق
  • ۱ پیمانه کره نزدیک به دمای اتاق
  • ۳ و ۱/۲ پیمانه شکر پودر شده
  • ۱/۲ قاشق چایخوری اسانس وانیل

طرز تهیه کیک کدو

فر را تا دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت (۱۷۵ درجه سلسیوس) گرم کنید. یک ظرف فر ۱۳ در ۹ اینچ را با اسپری آشپزی یا کره چرب کنید.

در یک کاسه متوسط مواد خشک یعنی آرد، ادویه پای کدو، بیکینگ پودر، جوش شیرین و نمک را با هم مخلوط کنید.

طرز تهیه کیک کدو

شکر سفید، شکر قهوه‌ای، روغن گیاهی، پوره کدو و وانیل را با هم در یک کاسه بزرگ مخلوط کنید.

طرز تهیه کیک کدو

هم بزنید تا زمانی که بخوبی مخلوط شوند با استفاده از یک همزن برقی آنها را بخوبی با هم مخلوط کنید

طرز تهیه کیک کدو

مواد خشک را به مواد مرطوب اضافه کنید. کل ترکیب آرد را به مخلوط کدو اضافه کنید.

طرز تهیه کیک کدو

مخلوط کنید تا ترکیب شوند. بعد از مخلوط کردن مواد تر و خشک با همزن بهم برقی بزنید تا اینکه فقط مخلوط شوند نیازی به زیاد هم زدن نیست.

طرز تهیه کیک کدو

مواد را داخل ظرف چرب شده بریزید. مواد مخلوط را داخل ظرف چرب شده بریزید. پهن کنید تا زمانی که به طور یکسان در ظرف پخش شود و سطح آن صاف باشد. لبه‌های ظرف را پاک کنید.

طرز تهیه کیک کدو

پختن کیک. ظرف را در فر از پیش گرم شده بریزید بگذارید تا کاملا پخته شود به این صورت که وقتی خلال دندان را در آن فرو می‌برید تمیز بیرون بیاید. به طور متوسط حدود ۳۰ تا ۳۵ دقیقه. بعد از فر خارج کرده بگذارید روی توری خنک کننده تا به طور کامل خنک شود.

طرز تهیه کیک کدو

درست کردن تزئین خامه‌ای کیک کدو

در یک کاسه بزرگ کره، پنیر خامه‌ای و شکر پودر شده را بریزید و ترکیب کنید.

طرز تهیه کیک کدو

مواد را با همزن بزنید تا لطیف شود. مواد داخل کاسه را با همزن برقی بزنید (میله‌های همزن باید کاملا تمیز باشد) تا زمانی که کاملا لطیف، یکدست و پف شود. روی سرعت پایین شروع کنید سپس سرعت را افزایش دهید تا وقتی که کاملا مخلوط شوند. این کار حدود ۳ یا ۴ دقیقه روی سرعت بالا زمان می‌برد تا کاملا لطیف شود.

طرز تهیه کیک کدو

تزئین کیک با خامه

خامه را روی کیک کدو خنک شده پخش کنید. آن را برش بزنید و میل کنید یا آن را در یخچال نگهداری کنید. به هنگامی که آن را در یخچال می‌گذارید برای سرو کردن چند دقیقه بگذارید در دمای اتاق بماند.

طرز تهیه کیک کدو

آیا همزن برقی لازم است؟

این خمیر مخلوط کردنش خیلی راحت است و شما می‌توانید به راحتی آن را انجام دهید. حتی برای تزئین خامه‌ای هم می‌توانید بدون استفاده از همزن برقی و تنها بادست این کار را انجام دهید. می‌توانید از ویسک دستی برای مخلوط کردن مواد خمیر و یک قاشق پلاستیکی برای مخلوط کردن خامه آن استفاده کنید در اینصورت باید مواد هم دمای اتاق باشند (نه نزدیک به دمای اتاق که در بخش مواد لازم گفته شد).

ادویه پای کدو را چگونه درست کنم؟

شما می‌توانید از مخلوط دلخواه خودتان به عنوان ادویه پای کدو استفاده کنید. می‌توانید ترکیب اختیاری خودتان را داشته باشید. استفاده از ۱ و ۳/۴ قاشق چایخوری دارچین، ۱/۲ قاشق جایخوری جوز، ۱/۲ قاشق چایخوری زنجبیل و ۱/۴ قاشق چایخوری میخک.

می‌توان از سس سیب به جای روغن استفاده کرد؟

۱/۲ پیمانه سس سیب را می‌توان به جای ۱/۲ پیمانه روغن استفاده کرد تا چربی آن کمتر شود. بنابراین می توانید از ترکیب ۱/۲ پیمانه روغن و ۱/۲ پیمانه سس سیب در عوض یک پیمانه روغن گفته شده استفاده کرد.


پوره کدو را چگونه درست کنم؟

طرز تهیه کیک کدو

من در بخش نان کدو طرز تهیه پوره کدو را به شما گفته‌ام آن هم به چندین روش. بهتر است از نوعی استفاده کنید که داخل آن آب نریخته باشند و به حد کافی غلیظ باشد.

می‌توان کیک را به صورت لایه‌ای درست کرد؟

خب بله شما می‌توانید آن را در دو ظرف درست کنید و به صورت لایه‌ای روهم بگذارید. کیک کدو کره‌ای به صورت لایه‌ای درست می‌شود که اگر مایل باشید بعدا آن را به شما یاد خواهم داد.

کیک کدو چه مزه‌ای است؟

خب من می‌دانم که خیلی از شماها این ماده غذایی نارنجی رنگ را دوست ندارید و آن را بی مزه می‌دانید اما من به شما قول می‌دهم با خوردن این کیک تمام افکار منفی شما نسبت به کدوهای زیبا از بین می‌رود ضمن اینکه مقداری آنتی اکسیدان را هم به بدنتان هدیه می‌دهید.

از این جهت امتحان کردنش حتی برای یکبار ارزش دارد. مزه کدو در این کیک اصلا مشخص نیست و شما احساس می‌کنید یک کیک کدو دارید با مزه کیک اسفنجی.


ترجمه و تالیف اختصاصی توسط مجله قرمز

منبع: cookingclassy

آخرین بروز رسانی در: 11 جولای 2022| نویسنده: هالث