خودروی Mercedes-AMG Project One جدیدترین محصول بخش سطح بالای شرکت مرسدس بنز یعنی AMG محسوب می‌شود که به زودی عاشقان خودروهای لوکس و پر سرعت از شانس ملاقات با آن برخوردار خواهند گردید. این دسته از علاقه‌مندان به خودروهای لوکس و پر سرعت ظرف روزهای اخیر موفق به کسب اطلاعات تازه‌ای از محصول جدید و مورد انتظار مرسدس بنز شده‌اند. برای آگاهی از این اطلاعات و دانستن نکات بیشتر در رابطه با خودروی Mercedes-AMG Project One می‌توانید مجله قرمز را در ادامه‌ی مطلب پیش رو همراهی کنید.

گرچه رونمایی کامل و رسمی از خودروی Mercedes-AMG Project One به هفته‌ی آینده و تاریخ دوازدهم سپتامبر (مصادف با ۲۱ شهریر ماه امسال) موکول شده است، اما در حال حاضر بخشی از اطلاعات مهم این خودرو، که مربوط به مشخصات ظاهری و فنی آن می‌شود، در اختیار خودرودوستان قرار گرفته است. مشخصاتی که در دنباله‌ی این متن به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

مشخصات ظاهری خودروی Mercedes-AMG Project One

از آن‌جا که خودروی Mercedes-AMG Project One هنوز به طور رسمی به علاقه‌مندان معرفی نشده است، از شکل و شمایل ظاهری آن اطلاع چندانی در دست نیست. با توجه به تصویر نه چندان واضحی که به تازگی شرکت مرسدس بنز از این خودروی جدید منتشر کرده است (تصویر اصلی همین مطلب) می‌توان انتظار ملاقات با محصولی را داشت که از ظاهری شبیه به خودروهای جی تی برخوردار است. علاوه بر آن بسیاری از چشم‌انتظاران خودروی جدید و لوکس مرسدس بنز از این نکته هم آگاه هستند که خودروی Mercedes-AMG Project One یک خودروی دو سرنشین به شمار می‌رود که روی سقف خود از وجود یک دریچه هوا بهره می‌برد.

خودروی لوکس

به غیر از موارد یاد شده فعلا هیچ اطلاعات دیگری از مشخصات ظاهری خودروی Mercedes-AMG Project One در دست نیست. بنابراین برای مشاهده‌ی کامل شکل و شمایل این خودرو و آگاهی از جزئیات ریز مربوط به مشخصات ظاهری و باطنی آن باید تا زمان معرفی رسمی این محصول در روز ۲۱ شهریور منتظر باقی ماند.

مشخصات فنی خودروی Mercedes-AMG Project One

با توجه به اطلاعاتی که پیش‌ از این به بیرون درز کرده بود، خودروی Mercedes-AMG Project One یک خودروی هیبریدی محسوب می‌شود که از تکنولوژی جدید خودروهای فرمول یک بهره می‌گیرد. به عبارت بهتر محصول جدید شرکت مرسدس بنز خودرویی با قلب تپنده‌ی یک اتومبیل مسابقه‌ای است که به جای پیست مسابقه در خیابان‌های درون شهری و جاده‌های بین شهری جولان خواهد داد.

این محصول جدید از وجود یک موتور ۱.۶ لیتری V6 توربو، که بر اساس هسته‌ی اصلی موتور اتومبیل های فرمول یک طراحی شده است، بهره می‌گیرد که دو موتور الکتریکی نیز توانایی‌های آن را تکمیل می‌کند. یکی از این موتورها، نمونه‌ای با توان ۱۳۴ اسب بخار است و دیگری هم از توانی معادل ۱۰۷ اسب بخار بهره می‌برد. تلفیق توان موتورهای خودروی Mercedes-AMG Project One موجب می‌شود که تاخیر در حالت توربو به طرز محسوسی کاهش یابد و به حداقل میزان ممکن برسد. علاوه بر آن بهره‌مندی محصول جدید مرسدس بنز از مشخصاتی که به آن اشاره شد، دور موتور این خودرو را به رقم قابل توجه یازده هزار دور در دقیقه می‌رساند.

مرسدس بنز

مجموع مشخصات موتوری خودروی Mercedes-AMG Project One توان کلی این خودرو را به رقمی معادل هزار اسب بخار می‌رساند و امکان دست‌یابی به حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر در ساعت را در اختیار رانندگان آن قرار می‌دهد. علاوه بر آن، این خودرو قادر است در حالت راندن تمام الکتریکی مسافتی معادل ۲۵ کیلومتر را، بدون استفاده از توان غیر الکتریکی، بپیماید. البته شاید شباهت نوع سرویس خودروی Mercedes-AMG Project One به اتومبیل های مسابقه‌ای موجب شود که صاحبان این خودرو فکر ویراژ دادن تمام وقت در جاده و خیابان را از ذهن خود بیرون کنند. به عبارت بهتر صاحبان خودروی Mercedes-AMG Project One نیز درست همانند رانندگان اتومبیل‌های مسابقه‌ای پس از پیمودن مسافت خاصی ناگزیر از بازسازی موتور این خودرو خواهند بود. مسافت مذکور برای خودروی Mercedes-AMG Project One چیزی نزدیک به ۵۰ هزار کیلومتر اعلام شده است.

 قیمت و سایر نکات مهم مربوط به خودروی Mercedes-AMG Project One

با تمام این اوصاف می‌توان ادعا کرد که آن‌چه همه خوبان دارند را خودروی Mercedes-AMG Project One به شکل یک‌جا در دل خود جای داده است. همین موضوع موجب می‌شود که محصول جدید شرکت مرسدس بنز از آن‌چنان قیمتی برخوردار باشد که کمتر کسی بتواند به آن نزدیک شود. در این میان شنیده‌ها حکایت از آن دارد که خودروی Mercedes-AMG Project One از قیمتی حول و حوش دو و نیم میلیون دلار برخوردار خواهد بود.

سوای این موضوع باید به این نکته هم اشاره کرد که بنابر تایید بخش AMG از شرکت مرسدس بنز در مجموع تنها ۲۷۵ دستگاه از خودروی Mercedes-AMG Project One به تولید نهایی خواهد رسید. بنابراین تنها عده‌ی معدودی از خودرودوستان در نهایت از شانس نشستن پشت فرمان این خودرو برخوردار خواهند گردید. به هر حال خودرودوستان باید تا زمان رونمایی رسمی از خودروی Mercedes-AMG Project One منتظر باقی بمانند تا از این موضوع آگاه شوند که محصول جدید، لوکس و گران قیمت مرسدس بنز از چه ویژگی‌های برجسته دیگری برخوردار خواهد بود.

منبع: انگجت (همراه با ترجمه، تالیف و ویرایش اختصاصی نویسندگان و مترجمان مجله قرمز)

در صورت تمایل می‌توانید با نظرات خود در بخش کامنت، ما را در بهبود کیفیت مطالب بخش خودروی مجله قرمز یاری کنید.