آموزش درست کردن کباب تابه ای مجلسی و علت جم شدن کباب تابه ای

طرز تهیه کباب تابه ای آبدار و خوشمزه

نحوه درست کردن کباب تابه ای ساده با گوشت چرخ کرده

کباب تابه ای یه غذای خیلی کامله که ارزش غذایی بالای خودش رو وقتی نشون میده که، واسه درست کردن یه وعده مقوی و پر خاصیت وقت زیادی نداشته باشی.

طرز تهیه کباب تابه ای واسه اکثر افراد خیلی مهمه چون، کیه که دلش نمیخواد یه وعده کبابی رو، که زود آماده میشه و دردسرهای آتیش درست کردن و زغال رو نداره داشته باشه.

این غذای خوشمزه رو تقریبا همه‌ی ایرانی‌ها میشناسن و نیاز به معرفی زیادی نداره. دونستن این نکته کافیه که پختن کباب تابه ای نیاز به مهارت آشپزی نداره.

کباب تابه ای رو چه با گوشت گوساله یا گوسفندی بپزید، در هر صورت تا زمانی که درست میشه بوی مطبوعش، تاثیر زیادی روی گشنه کردن و جا باز کردن معده داره، مخصوصا موقع ناهار.

در ادامه دستور پخت کباب تابه ای ساده رو به دو روش، با روغن و بدون روغن به همراه نکات مهم رو برای شما عزیزان آماده کردم و امیدوارم که خوشتون بیاد.


دستور اول

طرز تهیه کباب تابه ای ساده و خوشمزه

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۳۵۰ گرم
پیاز۱ عدد
گوجه فرنگی۳ عدد
نمکیک قاشق چای خوری
زردچوبهنوک قاشق چای خوری
فلفل سیاهنصف قاشق چای خوری

۱- طرز تهیه کباب تابه ای ابدار رو با رنده کردن پیاز شروع کنید و بعد آب پیاز رو بگیرید و داخل یه کاسه جدا بریزید که، گوشت رو بهش اظافه کنیم.

۲- گوشت چرخ کرده رو به پیاز رنده شده اظافه کنید و نمک و فلفل سیاه رو هم روش بریزید و با دست به خوبی مواد رو ورز بدید که یکدست شده و گوشت یه حالت چسبناک پیدا کنه.

نکته: حدود ۵ دقیقه ورز بدید ودر صورتی که وقت داشتید مواد رو تا ۱ ساعت توی یخچال بزارید.

۳- درست کردن کباب تابه ای خانگی رو، بهتره با شکل دادن مواد گوشت ادامه بدید که برای سرخ کردنش راحت باشید و هم اینکه، اینطوری کباب تابه ای بهتر سرخ میشه.

نکته: ممکنه با پهن کردن مواد، گوشت از هم بپاشه.

۴- نحوه پخت کباب تابه ای رو با انتخاب یه تابه مناسب ادامه بدید و اون رو روی حرارت ملایم گذاشته و به اندازه کافی بهش روغن اظافه کنید.

۵- در ادامه به اندازه مناسب از گوشت بردارید و با کف دستتون صافش کنید و اون رو توی روغن بزارید و به همین شکل همه‌ی گوشت رو قبل از گذاشتن تو روغن شکل بدید. میتونید شبیه به شکل کتلت این کار رو انجام بدید.

نکته: در غیر این صورت مواد رو به صورت کامل کف تابه پهن کرده و بعد از یکم سرخ شدن، با کفگیر برش بدید.

۶- حالا که کباب تابه ای داره سرخ میشه، اجازه بدید که اول گوشت آب بندازه و قسمت زیر کباب‌ها سرخ بشه و خودش رو بگیره و بعد، اون‌ها رو برگردونید که طرف دیگه‌ی کباب تابه ای سرخ بشه.

نکته: هرچی قطر اندازه کباب تابه ای کمتر باشه، کمتر نیاز به سرخ کردن داره و گوشت سفت نمیشه.

۷- گوجه‌ها رو از وسط نصف کنید و بعد از سرخ شدن کباب تابه ای، اون‌ها رو از تابه بیرون بزارید و شروع کنید به سرخ کردن گوجه‌ها که نرم و خوشمزه بشن.

اینم از طرز تهیه کباب تابه ای ساده و آبدار. نوش جان.


دستور دوم

طرز تهیه کباب تابه ای بخارپز و بدون روغن

کباب تابه ای به عنوان یه کباب چندتا مزیت داره، اونم اینکه دردرسر کباب روی منقل و آتیش رو نداره و اینکه میتونید حتی بدون روغن هم اون رو آماده کنید.

افرادی که رژیم غذایی دارن و یا ورزشکاران که از روغن استفاده نمیکنن، میتونن با درست کردن کباب تابه ای بدون روغن، این وعده سرشار از پروتئین رو تو رژیم غذاییشون قرار بدن.

مواد لازم برای کباب تابه ای بدون روغن
گوشت چرخ کرده۴۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
نمکبه اندازه دلخواه
فلفل سیاهنصف قاشق چای خوری
زردچوبهنصف قاشق مربا خوری
زعفران۱ قاشق غذا خوری

دستور پخت کباب تابه ای آبدار

مرحله اول

طرز تهیه کباب تابه ای بدون روغن رو با پوست گرفتن و بعد شستن پیاز شروع کنید. حالا رنده رو بیارید و پیاز رو با رنده ریز، رنده کرده و با دست آبش رو بگیرید.

مرحله دوم

کاسه بزرگ و مناسبی رو انتخاب کنید و پیاز رو با گوشت چرخ کرده داخلش بریزید و یه مقدار ورز بدید و در ادامه نمک و فلفل سیاه و اگه دوسش داشتید، زعفران هم اظافه کنید.

مرحله سوم

روند آماده سازی مواد کباب تابه ای بدون روغن رو با ورز دادن و یکدست کردن مواد ادامه بدید، اما به این نکته توجه کنید که نه زیاد، و نه کم گوشت رو ورز بدید که در آخر بافت کباب سفت نشه. حدود ۵ دقیقه.

مرحله چهارم

حالا یه تابه در دار انتخاب کنید و اون رو روی حرارت ملایم بزارید. با دست یه مقدار از گوشت رو برداشته و به شکل کتلت دربیارید و کف تابه بزارید و به همین ترتیب تا جایی که تابه جا داره این کار رو انجام بدید.

مرحله پنجم

پختن کباب تابه‌ای با آب انداختن کباب‌ها خودش راه میوفته و فقط کافیه که درب تابه رو ببندید و، وقتی که گوشت خودش رو گرفت، اون‌ها رو برعکس کنید و دوباره درب تابه رو ببندید.

مرحله ششم

بعد از اینکه آب داخل تابه نصف شد، گوجه‌ها رو حلقه‌ای خورد کنید و در کنار کباب تابه ای‌ها بچینید، درب تابه رو نصفه بزارید و اجازه بدید که کباب به خوبی مغز پخت بشه.


فوت و فن مهم برای پختن کباب تابه ای آبدار خوشمزه

  • واسه آبدار شدن کباب تابه ای حتما با حرارت ملایم این غذا رو بپزید.
  • آب پیاز رو بگیرید و بعد با گوشت قاطی کنید که کباب تابه ای ترد بشه.
  • به خوبی گوشت و پیاز و ادویه رو با هم ورز بدید و چنگ بزنید که کباب بافتش موقع پختن وا نره.
  • اگه یه طعم مجلسی میخواید، زعفران رو با کره قاطی کنید و بعد از سرخ شدن روی کباب بمالید.
  • در صورت امکان واسه کباب تابه ای بدون روغن از تابه نچسب یا گریل استفاه کنید.
  • مخلوط گوشت گوسفندی با گوساله یه ترکیب عالی و آبدار و خوشمزه واسه کباب تابه‌ایه.
  • به ضخامت گوشت توجه داشته باشید که اگه زیاد باشه ممکنه مغز پخت نشه یا زیادی پخته و خشک بشه.

اینم از طرز تهیه کباب تابه ای ساده که بهتره بدونید این غذا فقط دستور پختنش نیاز به نکات مهم داره و شما با سلیقه خودتون، میتونید از مواد اولیه دلخواه و گوشت دلخواه مثل: گوشت گوساله، گوسفند، مرغ، شتر استفاده کنید. مزیت مهم کباب تابه ای اینه که اگه تو برنامه‎ی هفتگی غذاییتون جا داره، میتونید هردفعه این غذا رو با یه طعم جدید بپزید. نظر خودتون رو در رابطه با نکات و نحوه پختن این وعده غذایی ساده و خوشمزه با ما به اشتراک بزارید.
پایان.

آخرین بروز رسانی در: 23 جولای 2022| نویسنده: پوریا زنگیشه