آموزش درست کردن کتلت قارچ و سیب زمینی ساده و خانگی

کتلت قارچ و سیب زمینی

طرز تهیه کتلت قارچ و سیب زمینی

کتلت قارچ و سیب زمینی یه وعده غذایی پر خاصیت و بسیار مفیده که واسه افرادی با رژیم گیاه خواری و کلا کسایی که در حال پرهیز هستن خیلی مناسبه.

طرز تهیه کتلت قارچ و سیب زمینی خیلی راحته و در عین حال به سرعت آماده میشه و بهترین مزیتش اینه که با کمترین هزینه و تنها با مواد اولیه‌ای که تو خونه دارید میتونید این غذا رو بپزید.

برای درست کردن این کتلت خوشمزه و ترکیبی میتونید از سلیقه خودتون هم استفاده کنید و مواد اولیه‌ای که دوس دارید رو بهش اضافه کرده یا کم کنید.

این کتلت بسیار خوشمزه واسه تمام سنینن از کوچیک تا بزرگ توصیه میشه و یه غذای بسیار سالم و یه جایگزین مناسب برای غذا های فست فودی و پر کالری به حساب میاد.

ساندویچ خوشمزه ای که با کتلت قارچ و سیب زمینی و گوجه و خیار شور پر شده، به شدت وسوسه کننده‌اس و بوی مطبوعش باعث میشه که گشنت بشه.

اگه قصد درست کردن این کتلت رو دارید با ما همراه باشید که در ادامه طرز تهیه کتلت سیب زمینی با قارچ رو با روش مخصوص براتون آماده کردیم.

مواد لازم برای تهیه کتلت سیب زمینی با قارچ

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی پخته۴ عدد
قارچ نگینی شده۲۵۰ گرم
تخم مرغ۳ عدد
جعفری خورد شده۳۰ الی ۵۰ گرم
آرد سفید(اختیاری)۱ قاشق غذا خوری
آبلیمو۱ قاشق غذا خوری
نمکنصف قاشق چای خوری
فلفل سیاهنوک قاشق چای خوری
روغن و زرد چوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه کتلت سیب زمینی با قارچ رستورانی در خانه


مرحله اول

طرز تهیه کتلت سیب زمینی با قارچ رو با خورد کردن قارچ‌ ها به صورت نگین شروع میکنیم و کنار میزاریم. در ادامه یه قابلمه مناسب رو روی گاز بزارید و سیب زمینی ها رو به همراه ۳ لیوان آب بزارید به مدت ۲۰ دقیقه پخته بشن.


مرحله دوم

سیب زمینی‌های خورد شده رو پوست بگیرید و با رنده متوسط، اون‌ها رو داخل یه کاسه بزرگ و نسبتا جا دار رنده کنید و کنار بزارید. یه تابه مناسب، روی حرارت بزارید و یه مقدار روغن به همراه قارچ‌های نگینی رو داخلش بریزید.


مرحله سوم

برای درست کردن کتلت سیب زمینی با ظاهر مناسب بهتره که یک قاشق آبلیمو به قارچ اضافه کرده که رنگ قارچ بعد از تفت دادن سیاه نشه. حالا به خوبی قارچ رو تفت بدید که آب بندازه و بعد، آب اون گرفته بشه.


مرحله چهارم

قارچ‌های آماده شده رو به ظرف حاوی سیب زمینی اضافه کنید. حالا یه ظرف دیگه رو آماده کرده و پیاز رو به صورت ریز رنده کنید و با دست به خوبی آب پیاز رو بگیرید و بعد به ظرف سیب زمینی و قارچ اضافه کنید و کنار بزارید.

نکته: بهتره که قبل از اضافه کردن تخم مرغ ، دمای سیب زمینی و قارچ به خوبی پایین بیاد.


مرحله پنجم

روند پخت کتلت سیب زمینی و قارچ رو با آماده کردن یه کاسه مناسب ادامه بدید و تخم مرغ رو به همراه آرد و یه مقدار نمک، زردچوبه و فلفل به ظرف اضافه کنید و به خوبی هم بزنید که مواد کاملا یکدست بشه و آرد گلوله نشه.


مرحله ششم

مخلوط تخم مرغ رو به ظرف حاوی قارچ و سیب زمینی اضافه کنید و در ادامه به سراغ جعفری برید و اون رو با روش ساطوری خورد کرده و به بقیه مواد اضافه کنید و شروع کنید به مخلوط کردن مواد تا خمیری و چسبنده بشن.


مرحله هفتم

طرز پخت کتلت قارچ خوشمزه رو گذاشتن یه تابه مناسب روی حرارت ادامه بدید و یه مقدار روغن کف تابه بریزید و تا زمان داغ شدن روغن، یه مقدار از مواد کتلت سیب زمینی رو داخل کف دست کذاشته و شبیه کتلت بهش شکل بدید.


مرحله هستم

روغن که داغ شد، کتلت‌ها رو کف تابه بچینید که به خوبی سرخ بشن و رنگشون که طلایی شد، اون‌ها رو برگردونید که طرف دیگشون هم سرخ بشه.

نکته: اگه کف تابه رو با مواد کتلت پر کنید، دمای تابه پایین میاد و باعث وا رفتن کتلت ها میشه. پس بهتره که صبور باشید و و هر بار چند عدد کتلت رو سرخ کنید و به همین ترتیب ادامه بدید.

اینم از طرز تهیه کتلت سیب زمینی خوشمزه و مجلسی با قارچ که امیدوارم خوشتون اومده باشه.


سخن آخر

بهتره بدونید که استفاده هر چه بیشتر از غذاهایی مانند کتلت به شدت مفیده و در عین حال این غذا خیلی زو هضمه و بهترین گزینه واسه لیست غذای هفتگیه و همونطور که مشاهده کردید این غذا محدود به دستور خاص نیست و میتونید بنا به سلیقه مواد اولیه متفاوت رو برای تنوع دان همیشگی به غذا استفاده کنید. ممنون که ما رو همراهی میکنید.

آخرین بروز رسانی در: 10 سپتامبر 2022| نویسنده: پوریا زنگیشه