آموش درست کردن کال کباب خوشمزه شمالی در خانه با کمترین مواد اولیه

طرز تهیه کال کباب

نحوه درست کردن کال کباب مخصوص به روش رستورانی

کال کباب یه غذای ساده و سنتی مخصوص شمال ایرانه که با کمترین مواد اولیه لازم و موجود تو خونه میتونید اون رو درست کنید و از طعم مخصوص و بی‌نظیری که داره لذت ببرید.

طرز تهیه کال کباب ساده شمالی خیلی راحته و وقت شما رو نمی‌گیره، و فقط کافیه برای رسیدن به طعم اصیل این غذا بتونید بادمجان‌ها رو کبابی کرده و در ادامه طبق دستور گفته شده با دیگر مواد مخلوط کرده و به همین راحتی این غذا آماده میشه.

در ادامه این مطلب اگه دلتون یه غذای ساده و گیاهی می‌خواد که با طعم خاص خودش نتونید هیچوقت اون رو فراموش کنید؛ با بخش آشپزی مجله قرمز همراه باشید تا طرز تهیه کال کباب خوشمزه و ساده رو به شما آموزش بدیم.

مواد لازم برای تهیه کال کباب ساده

مواد لازم برای ۴ نفر
بادمجان۴ عدد
گردو۸۰ گرم
سبزی معطر۱ قاشق غذا خوری
سیرنصف بوته
آب انارنصف پیمانه
نمکبه مقدار لازم
فلفل سیاهنصف قاشق چای خوری

طرز تهیه کال کباب ساده و خوشمزه شمالی


مرحله اول (خرد کردن گردو با هاون)

طرز تهیه کال کباب ساده شمالی رو با جدا کردن مغز گردوها شروع کنید. برای این که طعم اصیل این غذا رو به دست بیارید، بهتره گردوها رو درون هاون قرار بدید و خردشون کنید تا به خوبی روغن پس بدن.


مرحله دوم (له گردن سیر با هاون)

در ادامه هاون رو از گردوی خرد شده خالی کنید و سپس، پوست سیرها بگیرید و داخل هاون قرار بدید. به خوبی سیرها رو با هاون بکوبید تا یه حالت پوره مانند پیدا کنن و بعد گردوی خرد شده رو با سیر مخلوط کنید.


مرحله سوم (مخلوط کردن سیر و گردو)

روند طبخ کال کباب مخصوص شمالی رو با کوبیدن گردو و سیر ادامه بدید که به خوبی با هم مخلوط بشن و بعد اون‌ها کنار بزارید. برای کباب کردن بادمجان‌ها؛ بهتره به سراغ روشن کردن زغال رفته و اون‌ها رو روشن کنید.


مرحله چهارم (کباب کردن بادمجان)

حالا برای مغز پخت شدن بادمجان‌ها با استفاده از چاقو، روی اون‌ها شیار ایجاد کنید و سپس، روی زغال قرار بدید. اجازه بدید بادمجان به خوبی هم کباب و هم نرم بشن تا به طعم اصیل این غذا برسید.


مرحله پنجم (نحوه پوست گرفتن بادمجان فوری)

در ادامه بهتره یه ظرف آب کنار دستتون بزارید و بادمجان‌ها رو بعد از کباب شدن داخل آب قرار بدید و بزارید تا به مدت ۱۰ دقیقه استراحت کنن تا پوستشون به راحتی جدا بشه و شما رو به زحمت نندازه.


مرحله ششم (خرد کردن بادمجان)

برای پختن کال کباب خوشمزه و ساده بهتره بادمجان‌های کبابی رو روی تخته آشپزخانه قرار بدید و ابتدا سر و دم اون‌ها و سپس، پوستشون رو جدا کرده و به صورت ساطوری ریز خرد کنید و کنار بزارید.


مرحله هفتم (مخلوط کردن مواد)

این مرحله بهتره بادمجان خرد شده رو با مخلوط سیر و گردو ترکیب کرده کنار بزارید. حالا وقتشه سبزی‌های معطر شامل: نعناع و جعفری رو به خوبی بشویید و درون آبکش قرار بدید تا آب اضافیشون کاملا خارج بشه.


مرحله هشتم (اضافه کردن سبزی معطر، نعناع، فلفل سیاه و آب انار)

برای مزه‌دار کردن کال کباب سنتی بهتره سبزی‌های معطر رو بر روی تخته آشپزخانه به اندازه ساطوری ریز خرد کنید و داخل مخلوط بادمجان بریزید و به مقدار لازم نمک، فلفل سیاه و آب انار اضافه کنید.


مرحله نهم (آماده شدن غذا)

مواد غذایی رو به خوبی ترکیب کنید و برای این که طعم مواد به خورد هم بره، روی ظرف رو با سلفون بپوشونید و به مدت ۳۰ دقیقه داخل یخپال بزارید و به همراه نان و سبزی نوش جان کنید.


نکات لازم برای تهیه کال کباب مخصوص شمالی

  • برای رسیدن به طعم اصیل کال کباب گردو رو با هاون خرد کنید.
  • سیر رو هم با هاون له کنید تا عطر بوی خوبش به خوبی با دیگر مواد غذایی ترکیب بشه.
  • برای کباب شدن بادمجان ها اون‌ها رو با چاقو برش بزنید.
  • بای این که طعم مواد به خورد هم بره، غذا رو بعد از درست شدن داخل یخجال قرار بدید و سپس نوش جان کنید.

سخن آخر

اینم از طرز تهیه کال کباب مخصوص و خیلی خوشمزه. بهتره بدونید برای درست کردن این غذا نیاز به مهارت آشپزی ندارید و تنها کافیه طبق دستور پخت گفته شده پیش برید تا بتونید به طعم اصیل کال کباب برسید. اگه به غذاهای گیاهی علاقه مند هستید، بهتره به سراغ این غذای خوشمزه که بهتون معرفی کردیم برید، چون هم خیلی خوشمزه‌اس و به خاطر داشتن مواد اولیه مختلف به خوبی نیازهای محتلف بدن رو تامین می‌کنه و هم میتونید هربار که دلتون خواست به راحتی اون رو درست کنید و از خوردنش لذت ببرید.

آخرین بروز رسانی در: 25 می 2023| نویسنده: پوریا زنگیشه