آموزش درست کردن هویج پلو مجلسی اصفهانی خوشمزه بدون گوشت در خانه

طرز تهیه هویج پلو ساده با قارچ

نحوه درست کردن هویج پلو ساده بدون گوشت و مرغ

هویج پلو یه غذای کم کالری و کاملا گیاهیه که واسه افرادی با رژیم‌های خاص یا کسایی که به هر دلیلی گوشت و مرغ مصرف نمی‌کنن و مخصوصا واسه گیاهخواران کاربرد داره و همین ترکیب طعم شیرین هویج سرخ شده با پلو و ادویه‌های دلخواه هست به شدت دلبری می‌کنه که این غذا طرفدار زیادی داشته باشه.

طرز تهیه هویج پلو به شدت راحته و برای درست کردنش نیاز به مهارت آشپزی ندارید و بهترین مزیتش هم اینه که میتونید بنا به سلیقه خودتون مواد اولیه دلخواه به این غذا اضافه یا کم کنید و در نهایت این غذا بعد از طبخ کردن و چشیدن به یکی از بهترین پلوهایی تبدیل میشه که تا خالا خوردید.

برای درست کردن یه پلو متفاوت که با هویج درست میشه شما نیازی به مواد اولیه خاصی ندارید و بهتره بدونید این غذا به راحتی آماده میشه و وقتتون رو نمی‌گیره. اگه قصد دارید که این غذای کم گالری و خوش طعم رو درست کنید، ما برای شما همراهان گرامی مجله قرمز طرز تهیه هویج پلو با قارچ رو آماده کردیم که امیدوارم خوشتون بیاد.

مواد لازم برای تهیه هویج پلو با قارچ

مواد لازم برای ۴ نفر
برنح۲ پیمانه
هویج۴ عدد
پیاز۱ عدد
قارچ۱۰ عدد
رعفران (اختیاری)۲ قاشق غذا خوری
نمکبه مقدار لازم
آبلیمو۱ قاشق غذا خوری
دارچین (اختیاری)نصف قاشق چای خوری
فلفل سیاهنوک قاشق چای خوری
زردچوبه مصف قاشق چای خوری
نمکبه مقدار دلخواه

طرز تهیه هویج پلو ساده بدون گوشت


مرحله اول

طرز تهیه هویج پلو خوشمزه رو با خیاسندن برنج بسته به نوعی که داره با یه قاشق نمک و یه مقدار آب ولرم شروع کرده و بزارید تا حدود ۱ الی ۳ ساعت خیس بخوره و سپس هویج ها رو به صورت نگینی ریز خورد یا رنده کنید.


مرحله دوم

قارچ ها رو بشویید و به صورت حلقه‌ای خورد کرده و سپس پیاز رو هم پوست بگیرید و به صورت نگینی ریز خورد کنید و در ادامه یه تابه مناسب روی حرارت ملایم بزارید و بهش روغن اضافه کنید.


مرحله سوم

برای آماده سازی مواد هویج پلو پیاز نگینی شده رو داخل تابه بریزید و هم بزنید تا سبک و شیشه‌ای بشه و در ادامه قارچ‌های خورد شده رو اضافه کنید و با حرارت ملایم هم بزنید تا قارچ آب بندازه.


مرحله چهارم

در این مرحله به تابه حاوی قارچ و پیاز، زرد چوبه و فلفل سیاه و یه مقدار نمک اضافه کنید و به خوبی مواد رو با هم مخلوط کنید که کاملا یکدست بشن و سپس یک قاشق آبلیمو روی قارچ بریزید که از سیاه شدنش جلوگیری کنه.


مرحله پنجم

نحوه پخت هویج پلو ساده رو با تفت دادن قارچ ادامه بدید تا زمانی که آب قارچ گرفته بشه و سپس تابه رو از روی حرارت بردارید. یه تابه دیگه روی حرارت ملایم بزارید و هویج رو داخلش بریزید و یه مقدار هم بزنید.


مرحله ششم

اجازه بدید هویج آب بندازه و یه مقدار روغن به تابه اضافه کنید و شروع کنید به تفت دادن و در ادامه یه مقدار دارچین روی هویج بریزید و به خوبی مواد رو با هم تفت بدید تا هویج به خوبی نرم و سرخ بشه و حالا به داخل تابه حاوی قارچ اضافه کرده و مخلوط کنید.


مرحله هفتم

درست کردن پلو رو با آبکش کردن برنج خیس خورده ادامه بدید و یه قابلمه مناسب روی گاز گذاشته و تا نیمه با آب پر کنید و، اجازه بدید به جوش بیاد. در ادامه برنج رو به همراه یک قاشق نمک و روغن داخل آب جوش بریزید که بپزه.


مرحله نهم

اجازه بدید که برنج در حدود ۷ الی ۱۰ دقیقه به خوبی پخته بشه و زمانی که داخل برنج سفت و بیرونش نرم شد، اون رو آبکش کرده و آب سرد روی برنج بریزید تا حرارتش پایین بیاد و از خمیر شدنش جلوگیری کنه.


مرحله دهم

دم کشیندن هویج پلو به این صورته که یه قابلمه مناسب روی حرارت ملایم بزارید و ۲ قاشق روغن اضافه کنید و در صورتی که تمایل داشتید، نان کف قابلمه بزارید که ته دیگ بشه و سپس یه مقدار برنج اضافه کنید.


مرحله یازهم

پختن هویج پلو به این صورت ادامه پیدا می‌کنه که یه مقدار از مخلوط قارچ و هویج روی برنج بریزید و به همین صورت لایه لایه قابلمه رو با مواد پر کنید اما یادتون باشه که لایه آخر رو برنج بریزید.


مرحله دوازدهم

زعفران دم کرده رو در آخر روی برنج پخش کنید و درب قابلمه رو با دمی بزارید و ابتدا حرارت رو در حدود ۳ دقیقه زیاد کنید و در ادامه حرارت رو پایین آورده و ملایم کنید تا در زمان ۴۵ دقیقه تا ۱ ساعت هویج پلو دم بکشه.


مرحله سیزدهم

هویج پلو وقتی که دم کشید، درب قابلمه رو باز کنید تا بخار و حرارت اضافی خارج بشه و سپس برنج و مخلوط هویج و قارچ رو با همدیگه مخلوط کرده و داخل ظرف مناسب بکشید و نوش جان کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک هویج خانگی

سخن آخر هم این که با توجه به مواد اولیه مورد نیاز واسه تهیه هویج پلو به این نتیجه میشه رسید که این غذای کم کالری به شدت اقتصادی و مقرون به صرفه‌اس و مخصوصا برای قرار دادنش تو یه رژیم غذایی هفتگی واسه همه به درد میخوره و بهتره فراموش نکنیم که گاهی اوقات بهتره شبها غذاهای سبک بخوریم تا بدنمون به راحتی هضمش کنه و خب این کار به سلامتی کمک میکنه.

ما تو این مقاله نحوه پخت هویج پلو با قارچ و ادویه رو توضیح دادیم که هویج به صورت جداگانه تفت می‌خوره و سپس با مخلوط سرخ شده‌ی قارچ و پیاز ترکیب میشه و در آخر با برنج دم می‌کشهو امیدوارم که از این پلو سالم و خوشمزه خوشتون اومده باشه و در صورتی که پیشنهادی برای بهتر درست کردن این غذا دارید با ما در میون بزارید.

آخرین بروز رسانی در: 21 سپتامبر 2022| نویسنده: پوریا زنگیشه