آموزش درست کردن مرغ تندوری مخصوص هندی برای 4 نفر

طرز تهیه مرغ تندوری هندی

طرز تهیه مرغ تندوری هندی

مرغ تندوری یه روش هندی برای درست کردن یه نوع مرغ خوشمزه‌اس که تو جهان خیلی مشهوره و به خاطر مزه تند خاص و لذیذ و رنگ قرمز این غذا، طرفدارهای زیادی داره و با یه بار امتحان کردنش عاشقش میشید.

طرز تهیه مرغ تندوری خیلی راحته و نیاز به مهارت آشپزی نداره و به راحتی میتونید این غذا رو برای مهمونی‌ها از قبل آماده کنید و روز آشپزی فقط کافیه تا مرغ رو بپزید، به همین راحتی کلی وقت اضافی برای طبخ این غذا دارید.

با پختن این نوع مرغ تو خونه؛ نه تنها خودتون، بلکه همه گشنشون میشه و تحمل عطر و بوی مخصوص این غذا با گشنگی خیلی مشکله، پس بهتره مواد اولیه رو تهیه کنید و با بخش آشپزی مجله قرمز همراه باشید تا شما رو با طرز تهیه مرغ تندوری خوشمزه و متفاوت آشنا کنیم.


مواد لازم برای تهیه مرغ تندوری مخصوص

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه و ران مرغ۴ تکه
روغن مایع۱/۵ قاشق غذا خوری
ماست پکیده غلیظ۱ پیمانه
آب لیمو ترش۲ قاشق غذا خوری
زنجبیل رنده شده۱ قاشق چای خوری
سیر رنده شده۲ قاشق چای خوری
زردچوبهنصف قاشق چای خوری
فلفل کشمیری (اختیاری)نصف قاشق چای خوری
پودر زیره۱ قاشق چای خوری
پودر تخم گشنیز۱ قاشق چای خوری
فلفل قرمز½ قاشق چای خوری
فلفل سیاهنصف قاشق چای خوری
دارچیننصف قاشق چای خوری
پاپریکانصف قاشق چای خوری
جوز هندی۱ قاشق چای خوری
پودر هل۱ قاشق چای خوری
رازیانه½ قاشق چای خوری

طرز تهیه مرغ تندوری خوشمزه هندی


مرحله اول (شستن مرغ)

طرز تهیه مرغ تندوری رو با شستن مرغ‌ها شروع کنید. یادتون باشه برای اینکه مرغ موقع پختن خشک نشه، پوستش رو جدا نکنید و روی بافت گوشت مرغ، با چاقو برش ایجاد کنید تا سس به خوبی به خورد گوشت بره.


مرحله دوم (ترکیب کردن ادویه ها)

برای مزه دار کردن مرغ به روش تندوری، ابتدای کار یه کاسه جادار مناسب انتخاب کرده و سپس همه‌ی ادویه‌ها رو داخل کاسه بریزید و به خوبی با هم مخلوط کنید تا یکدست بشن.

نکته: میتونید ادویه ها رو حدود ۳۰ ثانیه با حرارت ملایم تفت بدید.


مرحله سوم (چگونگی استفاده از ماست)

یکی از مواد اولیه مخوص برای تهیه مرغ تندوری استفاده از ماست هست که بهتره از ماست چکیده با بافت غلیظ استفاه کنید، چون در غیر این صورت ماست شل، حالت دون دون پیدا میکنه و روی طعم و ظاهر غذا تاثیر منفی داره.


مرحله چهارم (مخلوط کردن ماست و ادویه.)

حالا وقتشه که همه ادویه ها رو به همراه روغن مایع و آب لیموترش، با ماست مخلوط کرده و به خوبی هم بزنید تا یکدست بشن و یادتون باشه که به خاطر این که ممکنه ادویه ها داخل ماست، گلوله بشن، مواد رو به خوبی هم بزنید


مرحله پنجم (ماساژ دادن مواد بر روی مرغ)

سس تهیه شده برای مرغ تندوری لذیذ رو روی سینه و ران مرغ بریزید و با دست، به خوبی مواد رو، روی گوشت مرغ ماساژ بدید تا طعم مواد به خورد مرغ بره و مزه دار بشه و تا جای ممکنه این کار رو با حوصله انجام بدید.


مرحله ششم (استراحتدادن به مرغ)

روند پخت مرغ تندوری رو با پوشاندن کاسه با یه سلفون ادامه بدید و سپس درون یخچال بزارید تا مرغ مزه دار شده به خوبی استراحت کنه. بهترین روش پخت این نوع مرغ هندی اینه که مواد رو از شب قبل داخل یخچال بزارید.


مرحله هفتم (شروع پخت مرغ با فر)

برای پخت مرغ تندوری، ابتدا فر رو روی دمای ۱۸۰ تنظیم کنید و بزارید تا گرم بشه و سپس مرغ ها رو از یخچال بیرون بیارید و داخل ظرف فر بچینید و بعد از گرم شدن فر، ظرف مخصوص رو داخل فر قرار بدید و نصف لیوان آبجوش داخل ظرف بریزید.

نکته: مهمه که زیر مرغ ها با آب مرطوب بشه و روی اونها خشک باشه.

مرحله هشتم (نحوه پخت مرغ تندوری با فر)

روند پخت مرغ تندوری در فر به ۱ ساعت زمان نیاز داره، به این صورت که هر ۱۵ دقیقه ۱ بار باید درب فر رو باز کرده و با استفاده از قلم مو، از سسی که درست کردید روی مرغ ها بکشید تا از خشک شدنشون جلوگیری کنه.


مرحله نهم (روشن کردن گریل)

در آخرین مرحله از طبخ این غذا، یعنی بعد از کشیده شدن آب مرغ، گریل رو روشن کنید تا روی مرغ ها به خوبی طلایی بشه و این کار کمک می‌کنه تا بافت گوشت مرغ به خوبی ترد بشه.


مرحله دهم (آماده شدن غذا)

مرغ تندوری خوشمزه و لذیذی که پختید آماده شده، سینی فر رو بیرون بیارید، اجازه بدید تا مرغ ها خنک بشن و سپس داخل ظرف سرو بکشید و با برنج یا نان نوش جان کنید.


نکات لازم برای تهیه مرغ تندوری

  • مرغ مرینیت شده رو به مدت ۲۴ ساعت داخل یخچال بزارید تا بهترین نتیجه رو بگیرید.
  • یادتون باشه که حتما روی بافت مرغ ها شیار ایجاد کنید تا سس به خورد اون‌ها بره.
  • در آخر میتونید مخلوط کره و زعفران روی مرغ ها بریزید که خوشرنگ بشن.
  • قبل از شروع آشپزی فر رو حتما گرم کنید.
  • به مقدار خیلی کم داخل سینی فر آب جوش بریزید تا از خشک شدن کامل مرغ جلوگیری کنه.

سخن آخر

اینم از تهیه مرغ تندوری هندی که امیدوارم خوشتون اومده باشه. بهتره بدونید که به راحتی میتونید ادویه‌های مرغ تندوری رو تهیه کرده و برای مزه‌دار کردن گوشت مرغ ازش استفاده کنید.

در صورتی که روش دیگه‌ای برای درست کردن مرغ تندوری در اختیار دارید خوشحال میشیم با ما و دیگر کاربران به اشتراک بزارید. ممنون از همراهی شما.

آخرین بروز رسانی در: 14 ژانویه 2023| نویسنده: پوریا زنگیشه