آموزش درست کردن خوراک قارچ مرغ مجلسی دو نفره بدون فر

طرز تهیه خوراک قارچ مرغ

نحوه درست کردن خوراک قارچ و مرغ مجلسی در خانه

خوراک قارچ و مرغ با ترکیب ادویه و چاشنی های مختلفی که باهاش درست میشه، تبدیل به یکی از خوشمزه ترین روش های درست کردن مرغ و قارچ میشه که هم طرفدار های زیادی داره وهم اینکه تو همه ی دنیا این خوراک به شیوهای گوناگون پخته میشه و بسیار شناخته شده اس.

تنوع دستوری این غذا میتونه در حدی بالا باشه که اگه بخواید این خوراک رو تو برنامه غذایی هفتگیتون داشته باشید، میتونید هر بار با یه طعم جدید درستش کنید و همین یعنی هیچوقت تکراری نمیشه و یکی از سالم ترین و مقوی ترین غذاهاییه که میتونید ازش ساندویچ های خانگی سالم تهیه کنید.

خوراک ها به دلیل اینکه از مواد اولیه گوناگون تهیه میشن به طرز غیر قابل باوری فضا رو از عطر و بوی مطبوع خودشون پر میکنن و همین قضیه باعث میشه که وقتی دارید این خوراک میپزید، به شدت گشنتون میشه و همش منتظرید که غذا آماده بشه، البته اگه به غذا ناخونک نزده باشید.

با وجود مزه خاص و خواص زیادی که این غذا داره شدیدا باعث باز شدن اشتها میشه و بهتره که حواستون باشه، چون من همین الان هم که بهش فکر میکنم داره گشنم میشه. اگه قصد درست کردن این خوراک رو دارید، با ما همراه باشید تا در ادامه طرز تهیه خوراک قارچ و مرغ خوشمزه و مجلسی رو به شما همراهان گرامی آموزش بدیم.

مواد لازم برای تهیه خوراک قارچ و مرغ

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ۴۰۰ گرم
قارچ۲۵۰ گرم
فلفل دلمه ای۲ عدد
پیاز متوسط۲ عدد
سیر ۲ حبه
گوجه فرنگی متوسط۳ عدد
آویشن۱ قاشق چای خوری
نمکبه مقدار دلخواه
فلفل سیاهنصف قاشق چای خوری
فلفل قرمزنوک قاشق چای خوری
روغنبه مقدار لازم

طرز تهیه خوراک قارچ و مرغ مجلسی


مرحله اول

طرز تهیه خوراک قارچ ومرغ رو با شستن سینه مرغ و خورد کردنش به صورت نواری شروع کرده و کنار بزارید. در ادامه قارچ رو هم به خوبی شسته و داخل آبکش بریزید تا به خوبی آبش گرفته بشه و سپس به صورت حلقه ای خورد کنید.


مرحله دوم

این مرحله رو با شستن و خورد کردن فلفل دلمه ای ها ادامه داده و به صورت نازک و ترجیحا نگینی ریز خورد کرده و به سراغ پیاز و سیر رفته و بعد از اینکه پوستشون رو جدا کردید، به شکل نگینی ریز خورد کنید و کنار بزارید.


مرحله سوم

برای اینکه بوی زهم مرغ گرفته بشه، بهتره که قبل از سرخ کردن، با یه مقدار آب و پیاز و یه قاشق چای خوری زرد چوبه، سینه مرغ رو بزارید که بپزه و به خوبی کف روی آب رو بگیرید که بوی بد مرغ از بین بره.


مرحله چهارم

نحوه پخت خوراک قارچ و مرغ خوشمزه رو با گذاشتن یه تابه روی حرارت ملایم ادامه بدید و یه مقدار روغن مایع داخلش بریزید و اجازه بدید که روغن داغ بشه و سپس گوشت سینه مرغ پخته شده رو داخلش بریزید و با حرارت کم هم بزنید.


مرحله پنجم

زمانی که گوشت مرغ تغییر رنگ داد، پیازهای نگینی شده رو بهش اضافه کرده و به خوبی هم بزنید تا به خوبی پیاز سبک بشه و روبه طلایی شدن بره. حالا وقتشه که سیرهای خورد شده رو داخل تابه بریزید تا بوی سیر آزاد و پخش بشه و به هم زدن ادامه بدید.

نکته: یادتون باشه که تمام روند سرخ کردن رو با حرارت ملایم انجام بدید تا گوشت مرغ خشک نشه.


مرحله ششم

ادامه طرز پخت خوراک قارچ و مرغ رو با اضافه کردن قارچ های اسلایس شده به مخلوط مرغ و پیاز و سیر ادامه داده و به خوبی مخلوط کنید و زمانی که قارچ شروع به آب انداختن کرد، فلفل دلمه‌ای ها رو به بقیه مواد اضافه کنید.


مرحله هفتم

تفت دادن خوراک مرغ خوشمزه رو ادامه بدید تا زمانی که آب قارچ تبخیر بشه و به خوبی روبه پخته شدن بره. در ادامه بعد از گذشت ۵ دقیقه، نمک، فلفل سیاه، آویشن، فلفل قرمز و آویشن رو روی مواد غذایی بریزید و به خوبی هم بزنید تا یکدست بشن.


مرحله هشتم

پخت خوراک قارچ و مرغ رو با تفت دادن ادامه بدید که خامی ادویه‌ها از بین بره و کم کم بوی مطبوع خوراک پخش بشه. حالا گوجه فرنگی ها رو بشویید و به صورت دلخواه اما نازک، خورد کرده و به قارچ و مرغ اضافه کنید و گوجه ها رو سرخ کنید.


مرحله نهم

خوراک مرغ و قارچ خوشمزه ای که پختید، بعد از سرخ شدن گوجه ها آماده شده و میتونید داخل ظرف سرو کشیده و به همراه خیار شور، ترشی و گوجه فرنگی نوش جان کنید.


سخن آخر اینه که درست کردن قارچ و مرغ نیاز به مهارت آشپزی نداره و بهترین مزیتش هم اینه که میتونید با سلیقه خودتون از ادویه ها و مواد اولیه ای که دوست دارید استفاده کرده و این خوراک مقوی و خوش عطر طعم رو تهیه کنید. امیدوارم که از این مطلب خوشتون اومده باشه و اگه پیشنهادی برای بهتر درست کردن این غذای خوشمزه رو دارید، حتما با ما در میون بزارید.

آخرین بروز رسانی در: 10 سپتامبر 2022| نویسنده: پوریا زنگیشه