آموزش درست کردن ماهی سوخاری تصویری مرحله به مرحله

طرز تهیه ساندویچ ماهی سوخاری رستورانی

ساندویچ ماهی سوخاری

ساندویچ ماهی سوخاری با یک سس تارتار خانگی خامه‌ای خوشمزه تزئین شده است.

گرچه سس تارتار به یک عامل اصلی غذاهای آمریکایی تبدیل شده است، ریشه‌های آن برمی‌گردد به آشپزی فرانسه که در قرن نوزدهم پایه گذاری شده است. این سس به نام تارتارهای استپ اوراسیا نامگذاری شده است هر چند هیچ ارتباطی با منطقه ندارد و در آنجا به وجود نیامده است.


مواد لازم برای ساندویچ ماهی سوخاری

  • ۲ عدد فیله ماهی
  • ۲ عدد نان برگر سیب زمینی کوچک با رویه تخم کرفس و نمک درشت
  • ½ پیمانه مایونز سبک
  • نیم کیلو کلم سبز
  • ۱ شاخه بزرگ جعفری
  • ۱ قاشق غذاخوری سرکه سفید طبیعی
  • ۱ قاشق غذاخوری کیپر (کبر یا لگجی)
  • ۱ عدد موسیر
  • ۱ قاشق غذاخوری شکر
  • ۱ عدد سس مینی تاباسکو
  • ½ پیمانه خرده نان
  • ¼ پیمانه سس خردل

طرز تهیه ساندویچ ماهی سوخاری

در عصر غذاهای عالی در فرانسه، سرآشپزها اغلب نامهای خارجی را انتخاب می‌کردند تا تخیلات مشتریان خود را تحریک کنند. و هر چند سس تارتار در واقع فرانسوی است اما هنوز هم فوق العاده خوشمزه است.

آماده کردن مواد تشکیل دهنده

ساندویچ ماهی سوخاری

مواد غذایی تازه را بشویید. موسیر را پوست بکنید و ریز کنید. در یک کاسه کوچک نیمی از موسیر ریز شده، سرکه و شکر را ترکیب کنید. در یک کاسه متوسط، خردل و ۱/۴ پیمانه آب را تا زمانی که لطیف شوند بهم بزنید. کلم را برش بزنید و وسط آن را دور بریزید، برگها را به صورت نوارهای نازک برش بزنید.

کلم را در یک کاسه ریخته و ۱ قاشق غذاخوری نمک روی آن بریزید و بهم بزنید. برگهای جعفری را از ساقه جدا کرده، ساقه‌ها را جدا کرده و برگها را خیلی ریز خرد کنید. کبر را به صورت قطعات خیلی ریز خرد کنید. نانها را دو نیم کنید. فیله‌ها را به صورت افقی به دو قسمت تقسیم کنید.

مواد همراه ساندویچ را درست کنید

ساندویچ ماهی سوخاری

به کاسه کلم نمک زده، ترکیب موسیر و سرکه، نیمی از جعفری، ۱ قاشق غذاخوری مخلوط آب و خردل، ۱ قاشق غذاخوری مایونز و مقداری سس تاباسکو به اندازه‌ای که دوست دارید تند باشد، بریزید. روی آن را نمک و فلفل بپاشید، بهم بزنید تا ترکیب شود.

درست کردن سس تارتار

ساندویچ ماهی سوخاری

در یک کاسه متوسط، کبر، ۱ قاشق چایخوری مخلوط آب و سس خردل و باقیمانده مایونز، موسیر رنده شده و جعفری را به آن اضافه کنید. نمک و فلفل را به آن اضافه کنید تا مزه دار شود. مخلوط کنید تا زمانی که کاملا ترکیب شود.

زدن مواد سوخاری به ماهی

ساندویچ ماهی سوخاری

هر دو سمت تکه‌های ماهی را نمک و فلفل بزنید. خرده‌های نان را در یک کاسه بریزید. تکه‌های ماهی را درون باقیمانده آب و سس خردل بزنید (بگذارید مقدار اضافی دیپ را بگذارید خارج شود)، سپس به طور کامل با خرده نان بپوشانید (تکان دهید تا خرده نان اضافی بریزد). در یک بشقاب بگذارید. این کار با تکه باقیمانده ماهی تکرار کنید.

سرخ کردن ماهی

ساندویچ ماهی سوخاری

در یک ماهیتابه متوسط (ماهیتابه نچسب در صورت امکان)، یک لایه نازک از روغن را روی حرارت متوسط به بالا گرم کنید تا زمانی که داغ شود. ماهی آرد زده را در ماهیتابه بگذارید و هر طرف را ۳ تا ۴ دقیقه سرخ کنید تا زمانی که قهوه‌ای طلایی شده و کاملا بپزد. قطعات سرخ شده ماهی را به یک بشقاب با حوله کاغذی انتقال دهید. مقداری با نمک و فلفل مزه دار کنید. با دقت روغن ماهیتابه را دور ریخته و آن را با حوله کاغذی پاک کنید.

تست کردن نان و اتمام کار غذا

ساندویچ ماهی سوخاری

در همان ماهیتابه که برای سرخ کردن ماهی استفاده کردیم، ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون را روی حرارت متوسط به بالا گرم کنید. نانها را به ماهیتابه اضافه کنید، قسمت برش خورده داخلی نان را به مدت ۱ تا ۲ دقیقه در ماهیتابه تست کنید تا طلایی قهوه‌ای شود، آنها را در یک سینی بگذارید. روی برشهای نان تست شده را سس تارتار بمالید.

دو قطعه ماهی سرخ شده را روی نانها بگذارید. مقداری از سالاد کلم را روی ماهی بریزید. با سس تارتار، سالاد کلم اضافه و مقداری سس تاباسکو باقیمانده در سینی سرو کنید. از ساندویچ ماهی سوخاری خود لذت ببرید.

ترجمه اختصاصی توسط مجله قرمز

منبع: blueapron

آخرین بروز رسانی در: 11 جولای 2022| نویسنده: هالث