آموزش درست کردن ترافل مخصوص ولنتاین

طرز تهیه ترافل قلبی رنگی

ترافل ولنتاین

ترافل ولنتاین جزو یکی از شیرینیهای مشهور روز عشاق یا ولنتاین است. این شیرینی نرم و خوشمزه با ذوب شدن در دهان موجب حسی خوشایند و شاد می‌شود.

شکلات خودش به تنهایی یک هدیه خوشمزه است و در اینجا هم به شما گفتیم که احتمالا دلیل حضور آن به عنوان هدیه‌ای برای روز عشق چنین است. شکلات ماده‌ای خوشمزه و پر طرفدار است و اگر شما بتوانید کسی را در دنیا پیدا کنید که از شکلات بدش بیاید یقینا عجیبترین آدم دنیا را یافته‌اید.

شکلات دارای ماده‌ای شبه مخدر است که در عده‌ای باعث ایجاد حسی خوشایند و حسی بلندپروازانه می‌شود. شکلات همانند افسونی خیال انگیز است که برای روز عشاق که روز بی خیال شدن همه دنیاست عالیست.

من تا بحال جشن ولنتاین نداشته‌ام و حس خاصی نسبت به این جشن ندارم اما افراد بسیاری هستند که این روز برایشان مهم است و هر سال آن را با عشقشان برگزار می‌کند به همین دلیل من هم امروز چند نمونه ترافل ولنتاین را برای دوستان مجله قرمز ارائه می‌کنم تا هر کدام را که دوست داشتید برای عشقتان درست کنید. این موضوع شامل آقایان هم می‌شود نه فقط خانمها!

ترافل ولنتاین نارگیلی

ترافل ولنتاین

این ترافل خوشمزه که بخش زیادی آن از نارگیل درست شده با روکش شکلات ظاهری زیبا و جذاب دارد که پس از نصف کردن درون زیبای آن پیدا می‌شود همانند قلب زیبای عشق شما که ظاهرا خونسرد و کم حرارت است اما درونی پرحرارت دارد.

مواد لازم

  • ۲ پیمانه نارگیل شیرین رنده شده
  • ۳۰۰ گرم کارامل نرم (از فروشگاه خریداری کنید)
  • ۲ قاشق غذاخوری شیر
  • کمی نمک
  • ۲۸۰ گرم شکلات ذوب شده

طرز تهیه

  1. یک ماهیتابه بزرگ را روی حرارت زیاد گاز قرار دهید سپس نارگیل را به آن اضافه کنید. به مدت ۵ تا ۷ دقیقه یا تا زمانی که نارگیل طلایی قهوه‌ای شود یکسره به بزنید. آن را از ماهیتابه بردارید و بگذارید خنک شود.
  2. در یک قابلمه کوچک را ۳ تا ۵ سانت آب بریزید.،و آن را به جوش آورید. کارامل، شیر و نمک را در یک کاسه شیشه‌ای یا فلزی بریزید و کاسه را در بالای قابلمه قرار دهید بنابراین با آب تماس پیدا نخواهد کرد. مواد را بهم بزنید تا زمانی که کارامل یکدست و ذوب شود.. آن را روی نارگیل برشته بریزید (۱/۴ پیمانه نارگیل را کنار بگذارید) و مخلوط کنید تا زمانی که کاملا ترکیب شود. مخلوط واقعا غلیظ خواهد بود.
  3. یک سینی فر (سینی کلوچه) را کاغذ گرفته و مواد را به صورت یک لایه مساوی روی آن پهن کنید. به مدت چند دقیقه بگذارید بماند تا به حدی خنک شود که بتوان آن را در دست گرفت. مخلوط کاراملی را به اندازه توپهایی در حد قاشق چایخوری رول کنید.
    ترافل ولنتاین
  4. نیمی از شکلات را با توجه به دستورالعمل روی پاکت ذوب کنید. هر کدام از ترافلهای ولنتاین را در شکلات حسابی بغلتانید تا کاملا شکلاتی شود و کمی تکان دهید تا شکلات اضافی درظرف بریزد. آنها را در یک سینی کاغذ گرفته دیگر به آرامی انتقال دهید تا خشک شوند.
  5. وقتی همه توپهای کاراملی آغشته به شکلات شدند، باقیمانده شکلات را گرم کنید و همه توپها را دوباره در شکلات بزنید. در این موقع نارگیل باقیمانده را قبل از خشک شدن شکلات روی آن بپاشید. بگذارید خشک شود و از این تراقل ولنتاین شکلاتی نارگیلی لذت ببرید. [۱]

ترافل ولنتاین شکری

ترافل ولنتاین

ترافل ولنتاین شکری برای کسانی خوب است که عاشق شیرینی‌ها و کوکی‌های شکری زیبا هستند. درست کردن این ترافل ولنتاین خیلی بهتر از خرید هدیه‌های گران ولنتاین است چون به جای اینکه پول زیادی را صرف هدیه‌هایی کنید که کار چندانی روی آنها نشده می‌توانید با کمی تلاش و صرف زمان چیزی بسازید که مطمئن هستید عشقتان از آن استقبال خواهد کرد و در شیرینی و لذت بردن از آن با شما شریک خواهد شد.

مواد لازم

  • ۲/۳ پیمانه خامه غلیظ
  • ۱۷۰ گرم شکلات نیمه شیرین خرد شده (۶۰% کاکائو)
  • ۲۵۰ گرم بیسکویت ساده خرد شده
  • شکر صورتی یا آجیل
  1. در یک ماهیتابه کوچک گود خامه غلیظ را به جوش آورید، گاهی بهم بزنید.
  2. شکلات خرد شده را به آن اضافه کنید. با یک قاشق بهم بزنید تا زمانی که یکدست شود. آن را کنار بگذارید تا به دمای اتاق برسد.
  3. در همین حین بیسکویت را در غذاساز آسیاب کنید تا یک آرد بیسکویت داشته باشید.
  4. آن را به یک کاسه بزرگ منتقل کنید و مخلوط شکلاتی ذوب شده را روی آن بریزید. آن را با یک قاشق پهن، مخلوط کنید و به مدت ۲۰ دقیقه در یخچال خنک کنید.
  5. دستهایتان را مرطوب کنید و با مخلوط توپهای کوچکی درست کنید و در شکرهای صورتی یا آجیل بغلتانید. اگر دستانتان خیس باشد، خمیر به دست نمی‌چسبد.
  6. آنها را روی یک بشقاب بزرگ و به صورت یک لایه بچینید.
  7. آنها را با یک لایه پلاستیک بپوشانید و آنها را به مدت ۴ ساعت بگذارید خنک شود. ۳۰ دقیقه در یخچال بگذارید تا خنک شود. [۲]

ترافل ولنتاین شکلات تلخ با چیلی

ترافل ولنتاین

اگر اهل شکلات هستید حتما زیاد از ما در مورد نوع شکلاتی که مصرف می‌کنید توصیه شنیده‌اید. خب این توصیه‌ها برای این است که علاوه بر خوشحالی از شادی شما، شادی قلبتان هم برای ما مهم است. شکلات تلخ همیشه انتخابی خوب است اگر چه ظاهرا تلخ اما شیرین کننده قلب و تقویت کننده مغز شما نیز هست. پس چرا این همه خوبی را با عشقتان شریک نشوید؟!

مواد لازم

  • ۵۰۰ گرم شکلات تلخ
  • ۸۰ میلی لیتر خامه
  • ۱ قاشق چایخوری پودر چیلی برای مزه دار کردن
  • ۴۰ گرم کره بدون نمک

طرز تهیه

  1. در یک قابلمه کوچک خامه را ریخته، پودر چیلی را به آن افزوده و به جوش آورید. ۲/۳ شکلات را اضافه کرده و حین ذوب کردن بهم بزنید تا مخلوط یکدست شود. کره را افزوده و دوباره بهم بزنید.
  2. مخلوط را داخل ظرف مستطیلی فر که با کره آغشته شده، بریزید، آن را چند ساعت بگذارید بماند (حدود ۶ ساعت).
  3. شکلات را از ظرف بردارید و به شکل مربعهای کوچکتر برش بزنید. آنها را به آرامی بین کف دستان رول کنید تا ترافل گرد شما شکل بگیرد.
  4. شکلات تلخ باقیمانده را ذوب کنید و بگذارید تا دوباره خنک شود. شکلات رول شده را با شکلات ذوب شده پوشش دهید و بگذارید کنار تا سفت شود. [۳]

ترافل ولنتاین خرده کیک

ترافل ولنتاین

ترافل ولنتاین با خرده کیک با رنگ سفید و تزئین قندهای رنگی برای کسانی خوب است که عاشق رنگهای روشن و در عین حال تزئینات رنگی روی ترافل هستند. این ترافلهای دانه برفی برای روزهای سرد زمستان هم خوب هستند و همچون یک دانه برف زیبا در دهانتان ذوب می‌شود و شادی زمستانی را همانند یک کلوچه بادامی گلوله برفی به شما و عشق جان هدیه می‌دهد. برای خرده کیک از خرده کیک ساده استفاده کنید.

ترافل ولنتاین با شکلات سفید و خرده کیک

مواد لازم

  • ۲۸۰ گرم شکلات سفید
  • ۱/۳ پیمانه خامه غلیظ
  • ۲ قاشق غذاخوری مخلوط خرده کیک
  • قندهای ترافل رنگی

طرز تهیه

  1. در کاسه مخصوص مایکروفر، شکلات چیپسی و خامه را ترکیب کنید. مایکروویو را روی زمان یک دقیقه و در قدرت ۵۰ درصد روشن کنید، بین این زمانها بهم بزنید تا زمانی که یکدست و کاملا مخلوط شود. مراقب باشید تا زیاد در مایکروفر نماند. اگر آن را بیرون آورید تقریبا ترکیب شده بنابراین فقط بهم بزنید. اگر هم مایکروفر ندارید همانند دستورهای قبل از گاز استفاده کنید.
  2. آن را با خرده کیک، مخلوط کنید.
  3. روی آن را بپوشانید و یک شب تا صبح در یخچال بگذارید تا خنک شود.
  4. با استفاده از یک قاشق کوچک، بخشهایی از آن بردارید و به شکل توپهای کوچک گرد کنید سپس در قند ترافل رنگی بغلطانید. حواستان باشد که قندهای رنگی را به داخل ترافل فشار دهید تا از افتادن آنها جلوگیری کنید. ترافلها را در ظرفی در دار در یخچال به مدت ۳ روز نگهداری کنید. [۴]

ترافل ولنتاین لیمویی با شکلات سفید

ترافل ولنتاین

شکلات سفید، کره، اسانس لیمو و خامه غلیظ، خب به نظر شما با این مواد چه باید کرد؟ مسلما نیازی به زیاد فکر کردن ندارید چون در حال خواندن داستان ترافل ولنتاین در مجله قرمز هستید و می‌دانید که این مواد دست به دست هم می‌دهند تا یک ترافل سفید رنگ لیمویی را به شما هدیه بدهند. خب من این ترافل ولنتاین با طعم لیمو را انتخاب کردم چون می‌دانم بسیاری از شما طعم و تازگی لیمو را خیلی دوست دارید و مسلما شما را یاد خاطرات و روزهای خوب مدرسه و آبنباتهای لیمویی قدیمی می‌اندازد شاید همان روزها، روزهایی بود که اولین بار عشق را تجربه کردید و با یادآوری آن خاطرات، لبخند شیرینی به لبتان می‌آید. خب حالا که شیطنتان گل کرده و خاطرات زنده شده با این ترافل ولنتاین لیمویی تجدید خاطراتی با عشق قدیمی و امروزی داشته باشید و البته این ترافل برای آدمهای تنهایی هم که اهل خاطره بازی هستند خیلی خوب است.

مواد لازم

  • ۲۲۰ گرم شکلات سفید خرد شده
  • ۵ قاشق غذاخوری کره بدون نمک
  • ۳ قاشق غذاخوری خامه غلیظ زده شده
  • کمی نمک
  • ۱ قاشق چایخوری عصاره لیمو
  • شکر پودری

طرز تهیه

  1. روی یک ظرف حمام آب گرم (ظرفی که در ظرف آب داغ گذاشته شده) شکلات خرده شده، کره و خامه را بریزید، بهم بزنید تا زمانی که یکدست شود.
  2. نمک و اسانس لیمو را به آن اضافه کنید و بهم بزنید.
  3. کمی خنک کنید، روی آن را با پلاستیک بپوشانید و در یخچال به مدت ۲ ساعت قرار دهید (یا تا زمانی که به حد کافی برای رول شدن خنک شود).
  4. با یک قاشق کوچک یا یک قاشق اسکوپ هندوانه، مقداری از مخلوط را بردارید و به شکل یک توپ با قطر ۱ اینچ گرد کنید (اگر خیلی چسبناک است مقدارکمی از مخلوط شکلات سفید را با شکر پودری مخلوط کنید به این ترتیب رول کردن آن آسان می‌شود سپس زمانی که توپ تشکیل شد، دوباره آن را در پودر شکر بزنید).
  5. هر کدام از ترافلها را داخل پودر شکر بغلتانید تا همه آنها به خوبی با شکر پودری پوشش داده شوند.
  6. آنها را در ظرفی دردار داخل یخچال به مدت ۱ هفته و یا فریزر به مدت طولانی‌تر نگه دارید. [۵]

ترافل ولنتاین شکلات تلخ و قهوه

ترافل ولنتاین

خب بهتر است باز هم سری به بخش تلخ و تاریک ولنتاین بزنیم جایی که شکلاتهای تلخ و تیره قرار است دل و ذهن شما را روشن و شیرین کنند. این ترافلها طعم عالی دارند و آنقدر شکلات در آنها ریخته شده که حسابی برای طرفدارانش دلربایی می‌کند و به قول مولوی شاعر پارسی گوی نامدار، شربت اندر شربت است. این مدل در کاغذهای تارت یا همان کاغذهای مینی مافینی ریخته شده اما شما می‌توانید آنها را رول کنید و دردسر کاغذ هم نداشته باشید اما با کاغذ حالتی کلاسیکتر پیدا کرده و برای بسته بندی در جعبه‌های خوشگلتان خیلی خوب هستند.

مواد لازم

  • ۲۸۰ گرم شکلات تلخ (ریز شده)
  • ۱ پیمانه خامه غلیظ
  • ۲ قاشق چایخوری پودر قهوه اسپرسوی فوری (یا قهوه فوری دانه‌ای)
  • ۱/۲ قاشق چایخوری نمک
  • ۱ قاشق غذاخوری شربت ذرت روشن (دمای اتاق)
  • ۲ قاشق غذاخوری کره بدون نمک (دمای اتاق)
  • ۱/۴ پیمانه پودر کاکائو شیرین شده (برای پاشیدن روی آن)
  • ۲ پیمانه قند رنگی

طرز تهیه

  1. مواد را روی میز بگذارید.
  2. شکلات خرد شده را در یک کاسه متوسط بگذارید. خامه غلیظ، پودر اسپرسو، نمک و شربت ذرت را در یک ماهیتابه گود کوچک بریزید و روی حرارت متوسط گاز بگذارید تا خامه به قل بیفتد.
  3. وقتی حبابهای کوچکی روی کل ماهیتابه نمایان شد، آن را داخل شکلات خرد شده در کاسه بریزید. بگذاری خامه داغ شکلات را به مدت یک دقیقه نرم کنید، سپس به آرامی به هم بزنید تا زمانی که تمامی شکلات ذوب شده و گاناش صاف و براق شود.
  4. کره را افزوده و درون گاناش هم بزنید تا زمانی که مخلوط شود. یک لایه سلفون را روی بالای ظرف بکشید و بگذارید تا به دمای اتاق برسد. وقتی به دمای اتاق رسید، آن را در یخچال بگذارید تا زمانی که به اندازه شکل دادن نرم شود.
  5. یک سینی فر را کاغذ بگیرید. از یک قاشق آبنتابت یا قاشق معمولی برای شکل دادن گاناش به صورت توپهای ۱ اینچی استفاده کنید.
  6. اگر لازم شد دستهایتان را با پودر کاکائو آغشته کنید و توپها را در کف دست رول کنید.
  7. قندهای رنگی را داخل کاسه بریزید و ترافل را در آنها بغلتانید تا کل آن را قند رنگی بپوشاند. ترافل پوشیده با قند را بین کف دست رول کنید تا قندهای رنگی درون سطح شکلاتی فرو رود.
  8. وقتی همه ترافلها داخل قند رنگی زده شدند، آماده سرو هستند. [۶]

نکته

  • اگر بلافاصله آنها را سرو نمی‌کنید آنها را در یک ظرف در بسته در یخچال به مدت حداکثر ۲ هفته نگه دارید و قبل از سرو کردن آنها را کنار بگذارید تا به دمای اتاق برسند.

ترافل ولنتاین شکلات لیمویی

ترافل ولنتاین

ترافل شکلات لیمویی با زست لیمو و طعم شکلات سفید، یک شکلات لیمویی واقعی است چون در این نوع ترافل از زست لیمو استفاده شده که عطر و بوی فوق العاده لیمو را دارد. یقینا اگر جزو طرفداران لیمو باشید طعم این نوع ترافل شکلاتی را حتما می‌پسندید. لیمو بخصوص برای کسانی که حالت تهوع دارند، خیلی خوب است چون بوی خوش آن همانند یک درمان طبیعی برای تهوع خواهد بود.

مواد لازم

  • ۳/۴ پیمانه (۱۸۰ میلی لیتر) خامه سنگین
  • زست ۲ عدد لیمو
  • ۳۹۵ گرم شکلات سفید، درشت خرد شده
  • ۱ قاشق غذاخوری (۱۵ میلی لیتر) آب لیموی تازه
  • ۲ قاشق غذاخوری (۳۰ گرم) کره بدون نمک، نرم شده در دمای اتاق و ۴ قسمت شده

مواد رویه

  • ۵۰۰ گرم شکلات نیمه شیرین درشت رنده شده
  • اختیاری: ۱۱۰ گرم شکلات سفید درشت خرد شده
  • اختیاری: کمی شکلات چیپسی سبز رنگ

طرز تهیه

  1. کرم و رنده پوست لیمو (زست) را در یک ماهیتابه کوچک گود روی حرارت متوسط گرم کنید. بهم بزنید تا زمانی که خوب مخلوط بخواهد به جوش برسد. آن را از روی گاز بردارید و بگذارید تا طعم لیمو به مدت ۳۰ دقیقه در آن کاملا نفوذ کند.
    ترافل ولنتاین
  2. در همین حین، شکلات سفید را در یک کاسه متوسط مقاوم به حرارت بگذارید. آب لیمو و کره را به آن اضافه کنید. آن را بدون اینکه بهم بزنید کنار بگذارید.
    ترافل ولنتاین
  3. بعد از ۳۰ دقیقه، خامه لیمویی را روی حرارت بگذارید تا نزدیک به قل زدن برسد. از روی حرارت بردارید و از یک یک الک یا آبکش توری ریز استفاده کنید و خامه را از آن رد کنید تا تا پوست لیمو از آن جدا شود. آن را به شکلات سفید افزوده و به آرامی شروع به هم زدن مخلوط شکلات سفید با یک قاشق پلاستیکی به یک سمت کنید. به آرامی و بدون استفاده از زور با حرکات چرخشی آن را بهم بزنید. وقتی همه شکلات سفید یکدست شد، روی آن را با سلفون که روی بالای گاناش میانی فشرده شده، بپوشانید. بگذارید به مدت یک ساعت به دمای اتاق برسد سپس به مدت ۵ تا ۶ ساعت یا یک شب تا صبح در یخچال بگذارید بماند.
  4. بعد از خنک شدن، گاناش میانی باید حالت صاف و کمی نرم داشته باشد اما هنوز قابل انعطاف توسط دست باشد.
  5. دو سینی فر را کاغذ گرفته یا از لایه سیلیکونی استفاده کنید. آن را کنار بگذارید. مطمئن شوید که فضای کافی برای سینی داخل یخچال وجود دارد چون ترافلها پس از رول شدن باید در مرحله بعد خنک شوند.
  6. ۱ قاشق چایخوری گاناش میانی را اندازه گیری کرده و بین دستانتان به شکل توپ گرد کنید. آن را روی سینی کاغذ گرفته بگذارید. بهتر است بین هر بار گرد کردن ترافلها، دستانتان را با حوله آشپزخانه تمیز کنید تا گرد کردن شیرینی‌ها راحت‌تر باشد. تمام ترافلها را گرد کنید. ترافلها را در یخچال بگذارید.
    ترافل ولنتاین
  7. شکلات نیمه شیرین را در یک کاسه مقاوت به حرارت بگذارید. من از پیمانه اندازه گیری مایعات شیشه‌ای استفاده می‌کنم چون عمیق بودن آن کار شکلات زدن به ترافلها را راحت‌تر می‌کند. به مدت ۳۰ ثانیه شکلات را در مایکروویو ذوب کنید، بعد از هر دور گرم کردن بهم بزنید تا زمانی که ذوب و یکدست شود. شکلات گرم را به مدت ۵ دقیقه کنار بگذارید تا قبل از شکلات زدن به ترافلها، کمی خنک شود.
  8. ترافلها را از یخچال درآورید و شروع کنید به غلطاندن آن در شکلات با استفاده از ابزار مخصوص به خود کنید. البته شما می‌توانید از قاشق، چنگال، خلال دندان و غیره استفاده کنید. ابزار مخصوص مسلما کار شما را راحت‌تر می‌کند و ترافلها خیلی خوب در شکلات غلطانده می‌شوند. ترافلهای شکلات اندود را داخل سینی شیرینی پزی بگذارید. شکلات سفید را ذوب کنید و به همان روشی که در مرحله قبلی در مورد شکلات گفته شد، ذوب کنید. با استفاده از یک چنگال یا یک کیسه پلاستیکی یا بطری مخصوص تزئین شکلات، این تزئین را روی ترافلهای شکلات بریزید. بگذارید ترافلها حداقل یک ساعت در دمای اتاق بمانند.
    ترافل ولنتاینترافل ولنتاین
  9. ترافلهای باقیمانده را در یخچال به مدت یک هفته نگهداری کنید. نگه داشتن آن در دمای اتاق در ماه‌های سرد سال مشکلی ندارد اما شکلات ممکن است کمی نرم شود. [۷]

نکات لازم

  • خامه غلیظ، خامه زده شده و خامه دوبل همگی خوب هستند. چربی شیر برای خامه بین ۳۲ تا ۴۸ درصد باشد، خوب است.
  • تصاویر شکلات خرد شده را ببینید. کاسه کوچکتر، بهتر است و ترکیب آن با خامه گرم بهتر است.
  • شکلات چیپسی (نوع ریز) سبز رنگ برای رنگ سبز استفاده می‌شود. من چند تا را با شکلات سفید مخلوط کردم تا کمی رنگ سبز لیمو را به ترکیب بدهد. شما می‌توانید کمی شکلات سفید را با رنگ غذای سبز مخلوط کنید و کنار بگذارید. یا با شکلات سفید با همدیگر روی مخلوط بریزید تا دو رنگ متفاوت داشته باشید.

ترافل ولنتاین انواع متنوعی دارد و هر کدام دارای ویژگی خاص خود و با اندکی تفاوت نسبت به سایرین است من سعی کردم نمونه‌هایی را که برای شما راحت‌تر و مواد آن در دسترس است، به شما آموزش دهم. یقینا شما نیز تجربه‌هایی دارید و ایده‌هایی که می‌تواند شکلهای زیباتر و مزه خاصتری به آنها بدهد. خوب است این ایده‌های زیبایتان را با ما به اشتراک بگذارید. خوشحال می‌شوم کامنتهای جالب شما را ببینم.

تالیف اختصاصی توسط مجله قرمز

آخرین بروز رسانی در: 11 جولای 2022| نویسنده: هالث