جدید ترین عناوین خبری امروز
Registering new users is currently not allowed.
  • هالث
  • ۱۶ تیر ۱۳۹۶
  • ۰۸:۳۰
  • 9,489
غذای مرطوب کننده که با مصرف آنها از خرید کرم بی نیاز خواهید شد

۹ غذای مرطوب کننده که با مصرف آنها از خرید کرم بی‌نیاز خواهید شد

بعضی از غذاها به دلیل رطوبت رسانی به بدن و تامین نیاز بدن به آب، تحت عنوان غذای مرطوب کننده شناخته می‌شوند و در صورت استفاده از این مواد غذایی بخش زیادی از مشکلات پوستی شما حل خواهد شد. من اعتراف می‌کنم که هر وقت از این غذاها به رژیم غذایی روزانه خودم اضافه می‌کنم، تاثیر فوق العاده آنها را بر پوست مشاهده می‌کنم، بطوری که حتی اطرافیان هم متوجه این موضوع می‌شوند. آیا شما هم دوست دارید با یک مجموعه غذای مرطوب کننده عالی آشنا شوید؟ پس با ما همراه باشید.

سیب زمینی شیرین؛ بهترین دوست مرطوب کنندهسیب زمینی شیرین غذای مرطوب کننده

این غده‌های خوراکی نه تنها خوشمزه هستند بلکه فوق العاده سالم هستند و برای پوست خشک مناسب هستند. الکس راجر، پزشک سن دیه گو می‌گوید « این گیاه رژیمی دوزهای بالایی از مواد مغذی حفاظت کننده پوست را در خود دارد، از جمله ویتامین A و  بتاکاروتن، البته فراموش نکنید که آن را با پوست مصرف کنید». چگونه این کار را انجام می‌دهد : ویتامین A به ترمیم پوست کمک می‌کند، در عین حال که بتاکاروتن سد حفاظتی پوست را تقویت می‌کند و به حفظ رطوبت پوست و شادابی آن کمک می‌کند.

آووکادو را دریابیدآووکادو غذای مرطوب کننده

کمی هم گواکامول بخورید. به نظر می‌رسد که آووکادو برای افراد مبتلا به خشکی پوست عالی است، شاید به همین دلیل است که آووکادو یک عنصر کلیدی در ماسک‌های طبیعی پوست است. این میوه همچنین برای ناخن و مو نیز عالی است. چگونگی اثر گذاری : جانودایز، متخصص پوست در بورلی هیلز کالیفرنیا می‌گوید : «آووکادو حاوی مقادیر فراوانی از ویتامین E و چربی‌های غیر اشباع، به ویژه چربی‌های امگا ۶ است که پوست را مرطوب و از پیری زودرس جلوگیری می‌کند».

خیار آشناترین غذای مرطوب کننده غذای مرطوب کننده

اگر تابحال برشهای خیار را برای کاهش پف در اطراف چشمان خود قرار داده باشید، یا اگر ورقه‌های خیار را در لیوان آب‌تان گذاشته باشید، احتمالا می‌توانید حدس بزنید که حتما دلیلی وجود دارد که چرا این سبزیجات حاوی ویتامین C و آنتی اکسیدان همیشه در هر سالادی حضور دارند و به عنوان تزئین، بر روی آن قرار می‌گیرند . نحوه اثر گذاری : ویتامین ث موجود در خیارها، که علاوه بر زیبایی باغ، به درمان التهاب پوست کمک می‌کند و سیلیس موجود در پوست خیار، پوست را تغذیه، مرطوب و نرم می‌کند.

نارنگیغذای مرطوب کننده

همچون بسیاری از مرکبات ، نارنگی‌ها حاوی ویتامین A، ویتامین C و بتاکاروتن هستند که به حفظ رطوبت پوست شما کمک می‌کنند و حتی ممکن است از شما در مقابل دیابت نوع ۲ محافظت کند. نحوه تاثیر نارنگی : ویتامین‌های نارنگی به ویژه ویتامین C، به بهبود کلاژن در پوست برای کاهش چین و چروک آن کمک می‌کند، همچنین پوست را سفت کرده و سرعت بازسازی آن را افزایش می‌دهد. ابی شارپ متخصص تغذیه در تورنتو می‌گوید :« ویتامین C، به کاهش آسیب‌های ناشی از خورشید و آلودگی کمک می‌کند».

روغن نارگیلغذای مرطوب کننده

این ماده غذایی محبوب، فقط برای پخت و پز مناسب نیست، بلکه یک مرطوب کننده عالی نیز هست و دارای چندین کاربرد برای مو و ناخن است. جورج اسکاندامیس، متخصص پوست در کلمبوس اوهایو می‌گوید: «شما می توانید آن را به طور مستقیم مصرف کنید و یا آن را به عنوان یک جایگزین برای کره یا روغن گیاهی استفاده کنید». نحوه اثر گذاری به عنوان غذای مرطوب کننده : بخاطر وجود آنتی اکسیدانها، در بسیاری از تحقیقات نشان داده شده که روغن نارگیل به درمان بیماری پوستی درماتیت آتوپیک کمک می‌کند. شارپ می‌گوید «برخلاف بسیاری از غذاها، می‌توان آن را  به صورت موضعی مستقیما بر روی پوست گذاشت تا به تنظیم رطوبت پوست کمک کند».

هیدراته نگهداشتن بدن با بطری آبغذای مرطوب کننده

هیدراته نگهداشتن پوست برای مبارزه با خشکی خیلی مهم است. شارپ می‌گوید : «وقتی که بدن شما کم آب می شود، پوست شما شروع  به خشک شدن، ترک خوردن و خشن شدن می‌کند، بنابراین خطوط ریز پوست نمایان تر می‌شود». چگونگی اثر آب : پوست شما یکی از بزرگترین اندامهای شماست که مرتب در حال پاکسازی خود است و نیازمند آبرسانی دائم به آن است. شارپ همچنین گفت : « شما نیازی نیست که یک آب میوه را برای پاکسازی بدن‌تان از سموم، مصرف کنید، اما شما باید مطمئن شوید که بدنتان هیدراته شده چون اینگونه پوست شما می‌تواند کار خود را به عنوان یک سد باکتریایی انجام دهد و سموم را از روی پوست شما بردارد». حالا که هوا گرم است، هندوانه را به عنوان یک غذای مرطوب کننده مناسب همراه آب بکار ببرید.

ماهی قزل آلا غذای مرطوب کننده با اسیدهای چرب عالیغذای مرطوب کننده

کری کلیفورد می‌گوید: «ماهی‌های چرب مثل ماهی آزاد، ماهی قزل آلا و ماهی تن اسیدهای چرب امگا ۳ زیادی دارند. هدف شما خوردن حداقل ۱۵۰ گرم ماهی دو بار در هفته است». نحوه تاثیر ماهی به عنوان یک غذای مرطوب کننده : بنا برا اظهارات محققین : اسیدهای چرب در ماهی باعث کاهش التهاب ناشی از اشعه ماورا بنفش می‌شوند و ممکن است به کاهش خطر مشکلات پوستی التهابی مثل پسوریازیس، درماتیت و خشکی پوست کند.

آجیل‌ها و دانه‌های روغنیغذای مرطوب کننده

آجیلها و دانه‌های روغنی، سرشار از فیبر و با داشتن محتوای غنی از ویتامین E و اسیدهای چرب امگا ۳ یک میان وعده عالی برای پوست شما است و یک لیست بلند بالا از غذای مرطوب کننده را برای شما به ارمغان می‌آورند. کلیفورد می‌گوید : «گردوها  و تخم کتان بخصوص سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند». چگونگی اثر آجیل به عنوان غذای مرطوب کننده : با توجه به میزان بالای ویتامین E در آجیل‌ها و دانه‌های روغنی، بویژه بادام، تخم کدو و تخم آفتابگردان، استفاده از آنها به حفاظت پوست از صدمه آفتاب و التهاب، کمک می‌کند، همچنین به عنوان یک درمان طبیعی خشکی پوست عمل می‌کند

مارچوبهغذای مرطوب کننده

چه شما این غذای مرطوب کننده را همراه با روغن زیتون بکر دوست داشته باشید یا اینکه ترجیح می‌دهید آن را با غذاهای دیگر مثل کرفس و پروتئین مرغ، ترکیب کنید، دستورالعمل‌هایی وجود دارد که شما بتوانید با آن این سبزیجات فوق العاده را طبخ کنید و همزمان به پوست‌تان کمک کنید. نحوه اثر گذاری مارچوبه : ویتامین E موجود در مارچوبه کمک می‌کند تا پوست را در مقابل آسیب های خورشید حفاظت کند. کلیفورد می گوید : «مارچوبه هم به بهبود پوست کمک می‌کند و هم از چروک پوست جلوگیری می‌کند».

ترجمه اختصاصی توسط مجله قرمز آیا پوست شما نیز خشک است؟ اگر به دنبال توصیه های مناسب برای پوست خود هستید، مقالات ما را در بخش زیبایی مطالعه کنید منبع : ریدرز دایجست

دیدگاه ها 1
Subscribe
اعلام کردن به
1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی
Inline Feedbacks
View all comments

چقدر خوب و شکر که اکثرشون در دسترسن 🙂

مقالات زیبایی

ضرورت و اهمیت استفاده از کرم مرطوب کننده برای تمام انواع پوست
نقش کلیدی مرطوب کننده ها در روتین مراقبت پوستی
1,095
روغن نارگیل
آیا روغن نارگیل برای پوست و بیماری‌های پوستی مفید است؟
1,543
روغن میوه نسترن
روغن میوه نسترن (رزهیپ) چه فوایدی دارد، روشهای استفاده از آن چیست؟
5,323
سبک جدید کانتور
با سبک جدید کانتور کردن در سال ۲۰۱۹ آشنا شوید
3,448
ترفندهای آرایش چشم
ترفندهای آرایش چشم برای خانم‌هایی که چشمان گود دارند
4,987
براش های آرایشی خود را به این روش تمیز کنید و بشویید
براش های آرایشی خود را به این روش تمیز کنید و بشویید
1,792

مقالات سلامت

اندومتریوز
اندومتریوز ؛ علائم، علتها، تشخیص و درمانهای طبی و سنتی
9
آب آلو
آب آلو و معرفی ۱۱ مورد از فواید شگفت انگیز این نوشیدنی
67
شیوه صحیح پوشیدن ماسک
پوشیدن ماسک به شیوه صحیح و بررسی ۱۱ اشتباه در این مورد
44
رنگ ادرار
رنگ ادرار چگونه از وجود مشکلات سلامتی در بدن خبر می‌دهد
62
معرفی داروی سوتالول
داروی سوتالول و بررسی جامع ویژگی های کارکردی این دارو
75
آسپیراسیون و نمونه برداری مغز استخوان
آسپیراسیون و نمونه برداری مغز استخوان ؛ مقاصد، روشها و خطرات
55

مقالات آشپزی

پنیر موزارلا
طرز تهیه پنیر موزارلا تازه و خانگی برای انواع غذاها با همه نکات لازم
71
خواص و طرز تهیه آب استخوان
خواص آب استخوان یا آب قلم و طرز تهیه آن در خانه به بهترین روش
152
نان سفید خانگی
نان سفید خانگی به روشی آسان برای تهیه انواع ساندویچ و اسنک
206
طرز تهیه بامیه در فر
طرز تهیه شیرینی بامیه در فر با چند طعم مختلف و بدون نیاز به سرخ کردن
3,809
بهترین کیک هویج
بهترین کیک هویج که می‌توانید با موادی ساده در خانه درست کنید
606
نان تورتیلا خانگی
نان تورتیلا خانگی با آرد گندم، بدون نیاز به فر و مخمر
1,580

مقالات تغذیه

آب آلو
آب آلو و معرفی ۱۱ مورد از فواید شگفت انگیز این نوشیدنی
67
درمان بیماری خروسک
بیماری خروسک و هشت اسانس برای درمان سرفه های شدید ناشی از این بیماری
148
خواص و طرز تهیه آب استخوان
خواص آب استخوان یا آب قلم و طرز تهیه آن در خانه به بهترین روش
152
آب سیب زمینی
آب سیب زمینی و نگاهی به چندین مورد از خواص این ماده غذایی
134
مقاله اسید فسفریک
اسید فسفریک چیست؟ نگاهی به ویژگی ها و نکات مهم در مواجهه با این ماده
143
تغذیه در سفر
آنچه باید درباره تغذیه در سفر بدانیم
171