جدید ترین عناوین خبری امروز
Registering new users is currently not allowed.
خواص مرکبات

مرکبات و ۹ مزایای بهداشتی شگفت انگیز در مورد خواص درمانی این میوه ها

مرکبات از مفیدترین میوه ها برای بدن ما هستند. شما در حال حاضر می دانید که مرکبات (پرتقال، لیمو، نارنگی، لیمو و گریپ فروت) یک منبع عالی ازویتامین C هستند که سیستم ایمنی را تقویت می کند .به همین دلیل است که بسیاری از مردم از این میوه ها در طول فصل سرما و هنگام سرماخوردگی و آنفولانزا اسفاده می کنند. اما مرکبات بسیاری خواص درمانی قابل توجه دیگر هم دارند . این میوه های رنگارنگ آبدار سرشار از مواد مغذی خوب برای شما هستند و دیگر لازم به ذکر عطر و طعم نیست، آنها برای اضافه شدن به یک رژیم غذایی سالم عالی هستند . در اینجا، نه دلیل که چرا شما باید با بیشتر مرکبات را به رژیم غذایی خود اضافه کنید وجود دارد.

مرکبات منبع خوبی از فیبر هستند

دکتر وندی بازیلیان در این باره می گوید: زنان باید در حدود ۲۵ گرم فیبر در هر روز مصرف کنند ، و مرکبات می تواند به شما برای رسیدن به این هدف را کمک کند. پرتقال تا ۲٫۳ گرم فیبر دارد ، در حالی که یک نارنگی حاوی ۱٫۶ گرم فیبر است . علاوه بر این ، حدود دو سوم از فیبر موجود در مرکبات، فیبر محلول است که با کمک به کاهش کلسترول و تنظیم سطح قند خون در ارتباط است. فیبر های باقی مانده در مرکبات نامحلول است، که به حجم دستگاه گوارش ما می افزاید و به ما کمک می کند که دستگاه گوازش منظم باقی بماند، بازیلیان در این بارهاضافه می کند: غذاهای حغنی از فیبر مانند مرکبات به ما احساس سیری کامل و طولانی تر نسبت به غذاهایی با فیبر کمتر می دهد ، آنها یک میان وعده عالی برای کاهش وزن هستند.

آنها برای سلامت قلب خوب هستند

مرکبات شامل فلاونوئیدها، ترکیبات گیاهی است که ممکن است باعث بهبود سلامت قلب شوند. این را کری گانز، یک متخصص تغذیه در شهر نیویورک و نویسنده کتاب تغییر کوچک در رژیم غذایی می گوید. در یک مطالعه که بر روی بیمارانی که عمل جراحی بای پس را انجام داده بودند و در مجله شیمی کشاورزی و مواد غذایی منتشر شد، محققان دریافتند که گریپ فروت قرمز غنی از آنتی اکسیدان به کاهش کلسترول “بد” LDL و همچنین سطوح تری گلیسرید کمک می کند . ویتامین C همچنین با کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی در ارتباط است. با این حال، اگر شما در حال مصرف قرص های خانواده استاتین هستید که کاهش دهنده کلسترول است ، ممکن است بخواهید گریپ فروت را حذف کنید، که ممکن است با این داروها تداخل داشته باشد.

آنها یک شاخص برای گلیسمی (میزان قنددر خون) پایین هستند

مرکبات نمرات نسبتا پایینی از نظر شاخص قند خون در مقیاس ۱۰۰ دارند، بدین معنی که قند خون شم ارا به اندازه برخی غذاهای دیگر بالا نمی برند . یک پرتقال، به عنوان مثال، نمره را دارد ۴۵، و یک گریپ فروت ۲۵٫ (برای مقایسه، کشمش نمره ۶۴، نان شیرینی حلقوی سفید ۷۲ و گاتورید ۸۹). این به این معنی است که گلوکز در مرکبات به جریان خون شما به طور آرامی منتشر می شود ، به شما یک احساس مداوم داشتن انرژی بدون سقوط بعد از آن ارائه می دهد.

آنها به کوتاه شدن دوره سرماخوردگی کمک می کنند

مرکبات یک دوز ۵۱ میلی گرم از ویتامین C را در یک پرتقال، ۳۸ میلی گرم در یک گریپ فروت، و ۳۰ میلی گرم در یک لیمو دارند و در حالی که ویتامین C نمی تواند از سرماخوردگی جلوگیری کند، تحقیقات نشان می دهد که ممکن است طول مدت و شدت آنها را کاهش دهد، این را ماریسا مور، سخنگوی آکادمی تغذیه و رژیم های غذایی توضیح می دهد. مطالعات نشان می دهد که ویتامین می تواند باعث کوتاه شدن طول مدت علائم در شما در حدود یک روز شود که می تواند تفاوت بزرگی را در زمانی که شما احساس ناخوشی می کنید را ایجاد کند.

آنها سرشار از پتاسیم هستند

هنگامی که شما نام عنصر “پتاسیم” را می شنوید، شما احتمالا خیال می کنید که منظور موز است. اما مرکبات هم یک منبع بزرگ از این ماده معدنی هستند، که برای تنظیم مایعات، تعادل مواد معدنی، و انقباض عضلات مهم است. پتاسیم همچنین برای تنظیم مقدار نمک در رژیم غذایی شما برای کمک به بدن شما برای تنظیم سدیم کاربرد دارد. در حالی که این بهانه ای برای خیساندن مواد غذایی در نمک نیست، اما دلیل خوب دیگری برای بارگذاری بر روی مرکبات است. با خوردن مقدار زیادی از غذاهای غنی از پتاسیم، شما می توانید کمک خطر سکته مغزی را ۲۱ درصد کاهش و همچنین خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهید.

آنها ممکن است به شما کمک کنند که مواد مغذی دیگر را بهتر جذب کنید

دکتر بازیلیان در این باره می گوید: اضافه کردن مرکبات به سبد غذایی شما ممکن است به شما در مصرف و جذب دیگر مواد غذایی کمک کند. وی در ادامه می گوید: “ویتامین C جذب کاتچین را که آنتی اکسیدان مفید و موجود در چای سبز است ، افزایش می دهد” . مرکبات همچنین می توانند بدن شما را در جذب آهن (که یک ماده معدنی است که برای سیستم ایمنی مهم است و همچنین به بدن شما کمک می کند تا گلبول های قرمز خون راتولید کند.) کمک کند. بازیلیان توصیه می کند که مرکبات را همراه با با غذاهای غنی از آهن مانند سبزی های برگ دار، ماهی، مرغ و گوشت برای به حداکثر رساندن منافع تغذیه ای خود مصرف کنید.

فواید مرکبات برای بدن

آنها آبدار هستند

مانند خیار، هندوانه، و گوجه فرنگی، مرکبات دارای یک محتوای آب بالایی هستند (پرتقال ۸۷٪ آب و گریپ فروت دارای ۸۸٪ آب است). خوردن مقدار زیادی از مواد غذایی غنی از آب مانند مرکبات می تواند به شما کمک کند که بدن شما پرآب بماند، که این امر برای رفع تشنگی شما به عنوان کمک به شما، برای اینکه مایعات به اندازه کافی در طول روز برای جلوگیری از کم آبی بدن و کمک به سیستم های عملکردی بدن، درست مصرف شوند مهم است.

از مزایای دیگر مرکبات چیست؟ غذاهای غنی از آب حجم معده شما را پر می کنند، اما کم کالری هستند. موسسه پزشکی به زنان توصیه می کند که مصرف مرکبات را ۹۱ اونس در روز و مردان برای ۱۲۵ اونس در روز در نظر بگیرند.

آنها ممکن است باعث شوند که پوست شما جوان بماند

یکی دیگر از دلایل خوردن مقدار زیادی از ویتامین C چیست؟ این مقدار مصرف ممکن است برای پوست شما مفید باشد، دکتر بازیلیان در این باره می گوید: ویتامین C نقش مهمی در تولید کلاژن دارد، که به باور برخی از کارشناسان می تواند به انعطاف پذیر و صاف نگه داشتن پوست کمک کند. تحقیقات بیشتر بر روی موضوع مورد نیاز است، اما تحقیقی که در سال ۲۰۰۷ در مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شد نشان داد که کسانی مقدار زیادی از ویتامین C را مصرف کردند، به نسبت کسانی که مقدار کمتری از ویتامین C را مصرف می کنند، کمتر احتمال دارد به چین و چروک و خشکی پوست دچار شوند.

مرکبات یک جزء اصلی کاهش وزن هستند

مرکبات میوه هایی معطر و آبدار بدون چربی، سدیم، و مقدار کمی کالری (یک پرتقال فقط ۴۵ کالری دارد)، و این موضوع آنها را بسیار رژیم غذایی پسند کرده است. علاوه بر این، تحقیقات، کمبود ویتامین درخون را با افزایش نمایه توده بدنی ، دور کمر، و درصد چربی بدن در ارتباط دانسته است. برای شروع ترکیب کردن مرکبات بیشتری با رژیم غذایی شما، مور توصیه می کتد که آن ها را به صورت دسر به مرغ، ماهی، و یا یک سالاد برای افزایش عطر و طعم فوری اضافه کنند . یا سعی کنید و آب میوه را به پایه ای برای یک دسر و یا سس تبدیل کنید و اگر هیچ کدام از موارد قبلی را نمی توانید انجام دهید ، شما همیشه می توانید ، چند برش لیمو را در آب برای استفاده از عطر و طعم مطبوع آن قرار دهید.

منبع : HEALTH
این مقاله توسط Kristin Canning به رشته تحریر در آمده و توسط مجله قرمز به صورت اختصاصی، ترجمه شده است. در صورتی که این مطلب، برای شما مفید بود، لطفا نظرات، انتقادات و موضوعات مورد علاقه پیشنهادی خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه ها 0
Subscribe
اعلام کردن به
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

مقالات زیبایی

درمان خشکی لب
بهترین محصولات آرایشی بهداشتی برای درمان برای خشکی لب
186
لوازم آرایشی
خرید لوازم آرایش اصل و با کیفیت از داروخانه آنلاین
68
اصل بودن ادکلن
روش های ساده برای تشخیص اصل بودن ادکلن کرید اونتوس
138
غذاهای سرشار از کلاژن
غذاهای سرشار از کلاژن که پوست شما را به گذشته خوب می برند
460
لوازم آرایشی
محصولات پیپا انتخابی مناسب در هنگام خرید لوازم آرایشی
244
درمان لک صورت
درمان لک صورت؛ راهنمای علمی درمان لک به همراه معرفی بهترین محصولات
451

مقالات سلامت

مکمل برای آرتروز
۲۰ ویتامین و مکمل برای آرتروز که برای کنترل علائم مفید هستند
137
رژیم روزه داری متناوب
روزه داری متناوب، حافظه و عملکردهای شناختی را بهبود می‌دهد
134
بیماری کرونا
با تست کرونا در منزل نگرانی خود را کاهش دهید
177
مدفوع بدبو
اسهال و مدفوع بدبو نشانه چیست و چگونه می‌توان آن را رفع کرد؟
252
نوروپاتی محیطی
نوروپاتی محیطی چیست، انواع روشهای تشخیص و درمان آن چه هستند؟
109
استرس و بارداری
استرس و بارداری؛ استرس چگونه مانع از بارداری و رشد جنین می‌شود؟
98

مقالات آشپزی

شربت توت فرنگی
شربت توت فرنگی خانگی؛ تازه و آسان با طعمی دلپذیر
121
شیر جو دوسر خانگی
طرز تهیه شیر جو دوسر خانگی و انواع روشهای استفاده از آن
396
نان هندی خانگی
نان هندی خانگی ساده و آسان بدون نیاز به فر
852
ترافل شکلاتی
ترافل شکلاتی خوشمزه تقدیم به آنهایی که دوستشان داریم
298
گرام ماسالا
طرز تهیه ادویه گرام ماسالا در خانه با عطری عالی برای انواع غذاها
660
سس مایونز گیاهی
سس مایونز گیاهی و رژیمی برای آنها که به سلامتی خود اهمیت می‌دهند
953

مقالات تغذیه

درشت مغذی
درشت مغذی ها در کدام مواد غذایی یافت می‌شوند و چه فوایدی دارند؟
7
رژیم فستینگ
رژیم فستینگ؛ آیا این رژیم برای لاغری و سلامتی موثر است؟
62
رژیم روزه داری متناوب
روزه داری متناوب، حافظه و عملکردهای شناختی را بهبود می‌دهد
134
تغذیه سالم
تغذیه سالم فقط به معنی افزایش سبزیجات و کاهش چربی‌ها نیست!
157
غذاهای سرشار از کلاژن
غذاهای سرشار از کلاژن که پوست شما را به گذشته خوب می برند
460
توت فرنگی
خواص توت فرنگی این دلربای اردیبهشتی؛ میوه ای کم قند و خوش طعم
95