مکملهای ضد پیری با 15 نوع مختلف که ارزش پول خرج کردن را دارند


هیچ قرص جادویی ضد پیری وجود ندارد اما تحقیقات امیدوار کننده و علم پشت این تحقیقات ما را قانع می‌کند از انواع مکمل جوانساز و ضد چروک استفاده کنیم البته پس از تایید توسط پزشکتان.


گلوکوزامین

بهترین قرص و مکمل ضد پیری

گلوکوزامین یک ترکیب طبیعی موجود در غضروف سالم است. وقتی که بصورت خوراکی مصرف شود ممکن است درد آرتروز کاهش یابد، تورم کم شود، سفتی آن آن کاهش یافته و مفصلها روان شوند. طبق نظر مایو کلینیک این ماده جایگزین مطمئن برای بیمارانی ست که نمی‌توانند داروهای غیر استروئیدی مصرف کنند.

دکتر ریچارد هوناکر پزشک خانواده می‌گوید من به شخصه روزانه ۱۵۰۰ میلی گرم گلوکوزامین برای زانو دردم مصرف می‌کنم.


ویتامین D

بهترین قرص و مکمل ضد پیری

دکتر آماندا فریک متخصص طب سنتی می‌گوید جامعه پزشکی به دنبال درک  اثرات ضد التهابی ویتامین D است. این ویتامین استخوانها را می‌سازد، متابولیسم را افزایش می‌دهد، سیستم ایمنی را تقویت می کند، در برابر آسیبهای مزمن محافظت می‌کند و مسئول افزایش جذب کلسیم و منیزیم است.

اگر هنوز هم ویتامین د را به عنوان یکی از مکملهای ضد پیری خریداری نکرده‌اید بهتر است هر چه سریعتر آن را به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید، فریک می‌گوید این ویتامین به هنگام ترکیب با روشهای سبک زندگی می‌تواند باعث کاهش وزن شود. پایین بودن سطح این ویتامین شما را مستعد افزایش بیماری قلبی و دیابت می‌کند.


کلاژن

بهترین قرص و مکمل ضد پیری

کلاژن فراوانترین پروتئین بدن است. این ماده نقش اساسی در ساختار و تامین بافتهای پیوندی از جمله پوست بازی می‌کند. اما وقتی که ما پیرتر می‌شویم تولید آن کاهش می‌یابد به همین دلیل یکی از مکملهای ضد پیری جذاب از منظر زیبایی است.

دکتر دبرا جالیمن متخصص پوست توضیح می‌دهد علاوه بر تقویت ظاهر جوان پوست، پژوهشها هم نشان می‌دهد که مکملهای کلاژن هیدرولیز شده ممکن است سلامت مفصل و استخوانها را تامین می‌کنند.


ویتامین C

بهترین قرص و مکمل ضد پیری

می‌خواهید ظاهری جوان داشته باشید؟ مصرف ویتامین C را شروع کنید. ثابت شده که این آنتی اکسیدان بطور طبیعی اثر صدمه به پوست ناشی از اشعه ماورای بنفش را کاهش می‌دهد. این یک عامل مهم برای ساختن کلاژن است.

ویتامین C یکی از مکملهای ضد پیری است همه کاره است چون برای پیشگیری از استرس اکسیداتیو در سطح سلولی به خوبی عمل می‌کند.

تحقیقات اثرات مثبت آن را بر همه چیز از سلامت قلب و بینایی تا چروک و سیستم ایمنی نشان می‌دهد. مطالعه‌ای در دانشگاه آریزونا نشان داد که بین میزان بالای ویتامین C و آدیپونکتین هورمون سرکوب کننده چربی ارتباط مستقیم دارد.


کوآنزیم Q10

بهترین قرص و مکمل ضد پیری

احساس خستگی می‌کنید؟ کوآنزیم Q10 برای تولید انرژی میتوکندری و سلامت قلبی حیاتی است. همچنین به حفاظت سلولها در برابر صدمه اکسیداتیو کمک می‌کند.

بدن با افزایش سن کیوتن را کمتر تولید می‌کند بنابراین یکی از مکملهای ضد پیری است که کارشناسان توصیه می‌کنند بخصوص برای افراد بالای ۴۰ سال که در حال مقابله خستگی یا مشکلات قلبی هستند.


سنجد تلخ

بهترین قرص و مکمل ضد پیری

دکتر الیزابت تراتنر می‌گوید: مکمل ضد پیری مورد علاقه من به رغم تاریخ طولانی در طب سنتی چین زیاد و آزمایشهای بالینی خوبی که در اروپا انجام شده است، چندان شناخته شده نیست. سنجد تلخ دارای آنتی اکسیدان و امگا ۷ تسن بنابراین برای جوانسازی سلولی عالی است.

مردم خاور دور، هند و روسیه هزاران سال است که از آن برای افزایش مقاومت بدن به استرس و خستگی استفاده می‌کردند. مقادیر بالای اسیدهای چرب و استرول گیاهی به نام بتا- سیواسترول در پس قابلیتهای محافظت کننده قلب آن است. و تحقیقاتی در مورد اثرات ضد سرطانی آن وجود دارد.


ویتامین B12

بهترین قرص و مکمل ضد پیری

ویتامین B12 به ساختن DNA و گلبولهای قرمز خون کمک می‌کند. سوفی جیف کارشناس بهدشت و سلامت می‌گوید: این ماده مغذی مهمی برای یک زندگی پر جنب و جوش و پر انرژی ایفا می‌کند. کمبود آن به بی حالی، درد مفاصل و هضم ضعیف مرتبط است.

بدن شما ویتامین B12 تولید نمی‌کند بنابراین باید آن را از مواد غذایی و یا مکملهای حیوانی دریافت کنید. وی توصیه می‌کند که ویتامین B12 زیر زبانی را زیر زبان قرار داده تا حل شده و به جریان خون وارد شود.


روی

بهترین قرص و مکمل ضد پیری

احتمالا موقعی که گلو درد دارید از روی استفاده می‌کنید اما این عنصر ضروری برای سلامت کلی بدن لازم است. به گفته میشل یاگودا متخصص پوست برای بهبود عملکرد سیستم ایمنی، هضم و حس مزه غذا ضروی است. و به هنگامی که سن شما بالاتر می‌رود این ماده مهمتر می‌شود که به همین دلیل است که در لیست مکملهای ضد پیری ما جا خوش کرده است.

کمبود مواد مغذی می‌تواند راه را برای بیماریهای مزمن مربوط به سن باز کند از جمله پوکی استخوان، تضعیف سیستم ایمنی و سرطان منجر می‌شود.


روغن ماهی

بهترین قرص و مکمل ضد پیری

روغن ماهی غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ است که یک ماده چند کاره است که از سیستم ایمنی، قلب و عروق، مفصل، بینایی و عملکرد متابولیکی پشتیبانی می‌کند. شواهد روزافزون نشان می‌دهد که این ماده اثرات مثبتی روی خلق و خو و حافظه دارد. و البته باید به مزایای افزایش زیبایی پوست، مو و ناخنها اشاره کنیم.

روغن ماهی همچنین برای حفظ تلومرها، کلاهکهای محافظ انتهای کروموزوم که حفاظت DNA را انجام می‌دهد و با افزایش سن کوتاه می‌شود، بر عهده دارد.

سجال شاه متخصص پوست می‌‌گوید: اسیدهای چرب امگا ۳ هم هماند ویتامین B12 در بدن انسان ساخته نمی‌شوند بنابراین باید مکمل آنها را استفاده کرد.


رایشی قرمز یکی از مکملهای ضد پیری قارچی

بهترین قرص و مکمل ضد پیری

رایشی قرمز که به عنوان قارچ نامیرا شناخته می‌شود  در طب سنتی چین برای تقویت سلامت و طولانی شدن عمر استفاده می‌‌‌شود. تحقیقات نشان می‌‌‌‌دهد که این ماده سیستم ایمنی را تقویت می‌کند، خستگی را کاهش می‌دهد و مقاومت سلولی را نسبت به اثرات پیر کننده رادیکالهای آزاد افزایش می‌دهد.

با توجه به نظر سارا برور متخصص تغذیه با افزودن رایشی قرمز به رژیم روزانه مکملهای ضد پیری پرفشاری خون هم در شما افزایش می‌یابد.


ان استیل سیستئین از مکملهای ضد پیری دارویی

بهترین قرص و مکمل ضد پیری

ان استیل سیستئین که معمولا به عنوان NAC شناخته می‌شود یک پیش ماده گلوتاتیون است. این آنتی اکسیدان قدرتمند برای اثراتش بر حفاظت از همه اعضای سلولی، کاهش اثرات استرس و معکوس کردن صدمه DNA به میزان زیادی شناخته شده است.

NAC در بیمارستان برای درمان مصرف زیاد استامینوفن استفاده می‌شود. وقتی افراد آن را به عنوان یک مکمل مصرف می‌کند، شواهد نشان می‌دهد که از کبد حفاظت می‌کند و اثر مثبتی بر متابولیسم دارد.


منیزیم

بهترین قرص و مکمل ضد پیری

منیزیم برای تنظیم انسولین و فشار خون ضروری است. همچنین خواب کامل و خوب را تامین می‌کند. کمبود طولانی مدت آن با افزایش خطر بسیاری از بیماریهای مربوط به سن از جمله پر فشاری خون، بیماری قلبی و دیابت است بنابراین در میان مکملهای ضد پیری جزو مهترین آنهاست.

کارولین دین متخصص پوست گفت: پودر منیزیم سیترات به میزان زیادی جذب می شود و می‌تواند سطح نرمال آن را حفظ کند. به علاوه، می توان آن را با آب داغ یا سرد مخلوط کرد و قبل از خواب نوشید.


کورکومین

بهترین قرص و مکمل ضد پیری

کورکومین ترکیب دارویی موجود در زردچوبه اثرات آنتی اکسیدان و خواص ضد التهابی مفیدی دارد که می‌تواند درد و تورم مربوط به آرتروز را کاهش دهد. داوال جی بانوسالی متخص پوست می‌گوید: همچنین قابلیتهای مسدود کننده دی هیدروتستوسترون (DHT) را دارد و به درمان ریزش مو کمک می‌کند. به جز این کورکومین پروتئینهای ضد پیری را تقویت می کند، سطح کلسترول را متعادل می‌کند و عملکرد شناختی را تقویت می‌کند. نقش بالقوه آن در پیشگیری و درمان آلزایمر اخیرا مورد مطالعه قرار گرفته است. به جز این، خطر بروز دیابت، سرطان روده بزرگ و بیماری کبد چرب را کاهش می‌دهد.


رزوراترول

بهترین قرص و مکمل ضد پیری

رزوراترول یک پلی فنل موجود در پوست توتها و انگور است. این ماده خواص ضد التهابی و ضد سرطانی دارد. و مدارک قوی وجود دارد که یک فعال کننده ژن SITR1 است که طول عمر سلولی را تنظیم می‌کند. این ماده طول عمر بسیاری از ارگانیسمها ازمخمر تا مگس میوه را افزایش داده است که به طور بالقوه آن را به یکی از قویترین مکملهای ضد پیری بدل می‌کند.

دکتر کلر چانگ متخصص پوست و زیبایی می‌گوید: تحقیقاتی در حال انجام است تا مشخص کند آیا اثرات مشابهی روی انسان دارد یا خیر. در مطالعات انسانی افرادی که در معرض خطر بیماریهای قلبی هستند، با مصرف رزوراترول به میزان زیادی نقش کاهش دهنده کلسترول را داشتند.


آستراگالوس (گون)

بهترین قرص و مکمل ضد پیری

آستراگالوس که برای هزاران سال در طب سنتی چین استفاده می‌‌‌‌‌شد یک آداپتوژن (انطباق زا) است؛ تسکین دهنده‌‌های طبیعی که از بدن در برابر استرس حفاظت می‌کند. این گیاه دارویی بخاطر دراز کردن تلومرها و سلولهای جوان کننده شناخته شده است. بعضی از محققان معتقدند که این ماده ممکن است به پیشگیری از سرماخوردگی کمک کند و دانشمندان در حال بررسی توان بالقوه آن برای استفاده گسترده در محصولات ضد پیری هستند.


ترجمه اختصاصی توسط مجله قرمز

منبع: ریدرز دایجست