رفع تیرگی و پف چشم با 12 راهکار ساده خانگی


پف چشم ناشی از تجمع مایعی است که می‌تواند در نتیجه تغذیه نامناس و کمبود خواب ایجاد شود. از آنجایی که چشمها آیینه روح هستند، روح برخی افراد ورم کرده، تاریک، خسته و چروکیده به نظر می‌رسد. خوشبختانه برای رفع این مشکل ترفندهای ساده‌ای وجود دارد که می‌توان آنها را در خانه انجام داد.


رفع پف چشم با قطره چشم

رفع تیرگی و پف چشم

دکتر دان گرانت متخصص و جراح چشم می‌گوید: گاهی اوقات پف چشم ناشی از آلرژی است. اگر فکر می‌کنید که ممکن است علت آن واکنشی آلرژیک باشد از قطره‌های چشم بدون نسخه و آنتی هیستامین استفاده کنید. آنتی هیستامینها واجد خواص ضد التهابی قوی هستند که برای مقابله با هیستامین آزاد شده به هنگام واکنشهای آلرژیک، طراحی شده‌اند. قطره چشم خانگی را به راحتی می‌توانید درست کنید.


تغذیه مناسب

رفع تیرگی و پف چشم

اگر برای کاهش پف چشم تلاش می‌کنید، تغییر رژیم غذایی بهترین جا برای شروع کردن است. برای از بین بردن پف چشمها و تیرگی زیر آنها مصرف نمک و الکل را کاهش دهید.

دکتر کان کائو نویسنده و دانشمند در زمینه مقابله با پیری می‌گوید: سبزیجات رنگارنگی همچون کلم، خیار، هویج و گوجه برای سم زدایی بدن و خروج مواد زائد و سموم، مصرف کنید.

غذاهای غنی از پتاسیم همانند موز و بروکلی بخورید تا مایعات زائد را در بدن از بین ببرید و به یاد داشته باشید که با همراه داشتن بطری آب در طول روز، بدن را هیدراته نگه دارید.


قاشق سرد

رفع تیرگی و پف چشم

دکتر کان کائو گفت: دو قاشق را به هنگام روز در فریزر نگه دارید. موقع شب آنها را روی چشمانتان بگذارید. این قاشقها ناحیه اطراف چشم را خنک کرده و پف آن را رفع می‌کند.

اگر عجله دارید می‌توانید قاشقها را چند دقیقه زیر آب سرد بگذارید، سپس دراز بکشید و فرو رفتگی قاشقها را به مدت ۳۰ تا ۶۰ ثانیه روی چشمها نگه دارید. تیزی سرمای فلز خستگی چشمها را رفع کرده و در همان انرژی آنها را تقویت می‌کند.


دستمال مرطوب بچه

رفع تیرگی و پف چشم

درمان خانگی دکتر فرانسیسان فورد جراح پلاستیک در فلوریدا برای رفع پف چشم، استفاده از دستمال مرطوب فریز شده است. وی آنها را در ترکیبی از خیار، هاماملیس، آب لیمو و چای سبز می‌خیساند سپس آنها را در فریزر قرار می‌دهد بعد از چند ساعت آنها را از فریزر درآورده و روی چشمها قرار می‌دهد.


رفع پف چشم با سفیده تخم مرغ

رفع تیرگی و پف چشم

اگر می‌خواهید یک روش خوب برای رفع پف چشم یاد بگیرید که امکانات آن در خانه موجود باشد، روش استفاده از سفیده تخم مرغ است.

دکتر کان کائو می‌گوید: تخم مرغ را شکسته، سفیده آن را با استفاده از پنبه با گوش پاک کن روی پلک قرار دهید تا زمانی که کمی سفت شود سپس با دقت با استفاده از یک برس نرم آن را زیر چشمها بزنید. بگذارید به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه بماند سپس با آب گرم بشویید.

حواستان باشد که سفیده تخم مرغ را روی خود چشم استفاد نکنید چون در صورت وارد شدن به چشم موجب تحریک می‌شود. از این جهت سعی کنید آن را به بالای پلک بالا بزنید.


خیار

رفع تیرگی و پف چشم

خیارها فقط میان وعده و یا بخشی از سالاد نیستند بلکه می‌توانند بخشی از برنامه‌های مراقبت پوست و آرامبخش در خانه باشند چون آنها واقعا موجب کاهش پف چشم می‌شوند.

دکتر فورد گفت: خیار حاوی آسکوربیک طبیعی و اسیدهای کافئیک است که احتباس آب را کاهش می‌دهد.

این میوه سبز رنگ قابضی ملایم، آنتی اکسیدانهای طبیعی و فلاونوئیدهایی دارد که التهاب را نیز کاهش می‌دهند. اگر روشهای قبلی با سرما کار می‌کردند این یکی بیشتر به شما کمک می‌کند.


کمپرس سرد

رفع تیرگی و پف چشم

استفاده از کمپرس سرد یک روش ساده برای کاهش پف چشم است.

دکتر گرانت گفت: این کار جریان خون به ناحیه تحت تاثیر را محدود می‌کند که التهاب و تورم را کاهش می‌دهد.


رفع پف چشم با چای کیسه‌ای

رفع تیرگی و پف چشم

دکتر کان کائو گفت: دو چای کیسه‌ای خنک شده را بردارید و آنها را روی چشمانتان بگذارید به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه. آنتی اکسیدانها، تاننها و کافئین در چای به انقباض رگهای خونی و بستن پوست کمک می‌کند. روش استفاده از چای کیسه ای برای انواع مشکلات چشم را یاد بگیرید.


موقع خواب سر را بالا نگه دارید

رفع تیرگی و پف چشم

دکتر کان کائو خوابیدن با سر بالا گرفته را برای کاهش پف چشم، پیشنهاد می‌کند. بالشتان را کپه کنید و مطمئن شوید که سرتان در بالاترین نقطه از بدن قرار گرفته است. در این صورت سرحالتر از خواب بیدار خواهید شد.


زردچوبه

رفع تیرگی و پف چشم

دکتر فورد گفت: خمیر زردچوبه درست کنید و آن را زیر چشم استفاده کنید. خواص ضد التهابی طبیعی به رفع پف چشم کمک می‌کند. سعی کنید این مراقبتهای روزانه پوستی را انجام دهید.


آلوئه ورا درمانی برای پف چشم

رفع تیرگی و پف چشم

آلوئه ورا تنها برای درمان سوختگی نیست. این ماده یک آنتی اکسیدان عالی با ویتامین E، مرطوب کنندگی بالا و خواص ضد قارچی، ضد باکتریایی و درمان کننده برای پوست دارد. آلوئه ورا را در یخچال خنک کنید تا اثر خنک کنندگی هم داشته باشد.


دندان گیر

رفع تیرگی و پف چشم

دکتر فورد توصیه می‌کند، چند دندان گیر کودک را فریز کنید و آنها را روی چشمها قرار دهید تا به کاهش تورم کمک کند. اینها خیلی خوب هستند چون سرما را خوب نگه می‌دارند و از لحاظ شکل و اندازه برای اطراف چشم عالی هستند. حالا که شما می‌دانید چگونه پف چشمها را برطرف کنید. پس بهتر است که حداقل یکی از راه حلهای داده شده را امتحان کنید و نتیجه آن را به ما بگویید.


ترجمه و تالیف اختصاصی توسط مجله قرمز

منبع: rd