آموزش درست کردن مافین چیز کیک

طرز تهیه مینی چیز کیک کاراملی

مینی چیز کیک

این مینی چیز کیک با سس کارامل یک ترکیب کاملا خوشمزه است که فقط با ۳ ماده تشکیل دهنده درست شده  (بله شما کاملا درست می‌خوانید فقط با سه ماده). من یکی از طرفداران چیز کیک هستم و خیلی هیجان زده هستم از این که می‌خواهم این نسخه مینی آن را به شما یاد بدهم.

این نسخه مینی چیز کیک یا همان مافین چیز کیک ظاهر زیبایی دارد، علاوه بر آنکه بصورت تکی سرو می‌شود و برای مهمانی‌ها و دور همی‌های آخر هفته خیلی خوب است.

ضمن اینکه وقت چندانی هم از شما نمی‌گیرد. اگر سس کارامل ساده‌ای را که به شما یاد دادم هنوز چیزی از آن باقی مانده است، می‌توانید از آن برای این دستور استفاده کنید.

 چیز کیک در فر

طرز تهیه مینی چیز کیک با سس کارامل

مواد لازم خمیر مافین چیز کیک

  • ۱ و ۱/۲ پیمانه کراکر غیر نمکی (شما می‌توانید از پتی بور استفاده کنید)
  • ۶ قاشق غذاخوری کره ذوب شده
  • ۱/۲ قاشق چایخوری دارچین

مواد لازم برای مینی چیز کیک

  • ۴۵۰ گرم پنیر خامه‌ای نرم شده
  • ۳ عدد تخم مرغ بزرگ، دمای اتاق
  • ۴۰۰ گرم شیر تغلیظ شده شیرین

مواد برای تزئین رویه (اختیاری)

  • ۱ پیمانه خامه سرد خوب زده شده
  • ۱ قاشق غذاخوری شکر گرانولا
  • ۱/۲ قاشق چایخوری اسانس وانیل
  • دارچین برای تزئین
  • ۱ پیمانه سس کارامل

وسایل مورد نیاز

۲۴ عدد قالب کاغذی مافین و دو قالب ۱۲ تایی مافین یا ۴ قالب ۶ تایی

مواد لازم مینی چیز کیک

مراحل تهیه مینی چیز کیک با سس کارامل

  1. ۱ و ۱/۲ کراکر ریز خرد شده را با ۶ قاشق غذاخوری کره ذوب شده و ۱/۲ قاشق چایخوری دارچین مخلوط کنید. بهم بزنید تا زمانی که بیسکویت یکدست نرم و مرطوب شود.
    طرز تهیه خمیر مینی چیز کیک
  2. قالبها را کاغذ گذاشته و آماده می‌کنیم. در هر یک از این قالبهای کاغذی مقداری بیسکویت خرد شده می‌ریزیم (۱ قاشق غذاخوری بیسکویت در هر کدام). با استفاده از یک قاشق و یا نوک انگشتان، بیسکویت را به ته قالب فشار داده و پهن کنید.
    خمیر مینی چیز کیک
  3. پنیر خامه‌ای و تخم مرغ‌ها را با همزن خوب بهم بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند. روی دور بالا به مدت ۵ دقیقه یا تا زمانی که لطیف شود، در صورت نیاز مواد را به کف کاسه برانید. شیر غلیظ شده را افزوده و روی دور کم مخلوط کنید تا یکدست شود (حدود ۲ دقیقه).
    طرز تهیه مینی چیز کیک
  4. مخلوط چیز کیک را به طور مساوی میان ۲۴ قالب تقسیم کنید تا حدود ۳/۴ هر قالب پر شود (یا یک اسکوپ به وسیله اسکوپ بستنی در هر یک بریزید) و در دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت به مدت ۱۵ دقیقه بپزید. آنها باید با یک پخت کم در مرکز تنظیم بشوند. آنها را زیاد نپزید. اگر متوجه شدید که شروع به ترک برداشتن کردند، یعنی اینکه زیادی پخته شدند.
    مینی چیز کیک در فر
  5. آنها را بدون خارج کردن از قالب روی کابینت یا میز بگذارید تا خنک شوند و به دمای اتاق برسند سپس با قاشق ۱/۲ تا ۱ قاشق غذاخوری سس کارامل روی هر کدام بریزید. حدود ۲ ساعت در یخچال بگذارید تا خنک شوند، سپس با استفاده از قیف و ماسوره ستاره‌ای بزرگ، خامه زده شده را روی هر مافین چیز کیک بریزید. به میزان خیلی کم دارچین را روی هر مافین بپاشید البته اگر دوست دارید.
    مینی چیز کیک

طریقه زدن خامه

در یک کاسه بزرگ، ۱ پیمانه خامه سرد سنگین را با ۱ قاشق غذاخوری شکر و ۱/۲ قاشق چایخوری وانیل مخلوط کرده و با یک همزن برقی روی سرعت بالا در حدود ۲ دقیقه یا تا زمانی که خوب هم خورده و لطیف شود، بزنید.

نکات مهم پخت مینی چیز کیک

مافین چیز کیک یا مینی چیز کیک

می‌توانید به طور کامل درست کرده، تزئین کنید، روی آن را پوشانده و یا در یک ظرف دردار در یخچال بگذارید و شب تا صبح بگذارید بماند. فردا مزه و ظاهر بهتری خواهد داشت.

می‌توانید از نمونه‌های بیسکویت و کلوچه بدون گلوتن برای خمیر چیز کیک استفاده کنید.

باید به هنگام افزودن شیر حتما در سرعت کم مخلوط کردن انجام شود تا از ایجاد حباب‌های اضافی که موجب ترک بردن چیز کیک می‌شود، جلوگیری کرد.

مافین چیز کیک


ترجمه و تالیف اختصاصی توسط مجله قرمز

منبع: natashakitchen

آخرین بروز رسانی در: 14 دسامبر 2022| نویسنده: هالث