دستور پخت مرغ سوخاری خانگی تصویری مرحله به مرحله

طرز تهیه مرغ سوخاری خوشمزه در فر

طرز تهیه مرغ سوخاری رژیمی

مرغ سوخاری در فر همه طعمهای مرغ سرخ شده با روغن را دارد بدون هیچ گونه چربی اضافی و روغن روی غذا دارد. در این روش قطعات مرغ با یک لایه آرد خرده نان طعم دار پوشانده شده و در فر می‌پزند تا زمانی که طلایی قهوه‌ای و کاملا ترد شوند. شاید باورتان نشود که آنها چقدر شبیه نوع واقعی خود هستند در حالی که درست کردن آن بسیار راحت است.


مرغ سوخاری در فر با مزه‌ای عالی

اغلب ما مرغ سوخاری شده را دوست داریم اما در عین حال می‌دانیم که همراه با چربی و کالری زیاد است. این موضوع همیشه یک جریان متناقض برای ماست که چرا چیزهایی که دوست داریم بر خلاف میل ما برای حفظ سلامتی و داشتن وزنی ایده آل عمل می‌کنند بخصوص اگر در حال رژیم گرفتن باشید. این مدل از مرغ سوخاری این مشکلات را کنار زده و با روکشی عالی از خرده نان و مقدار بسیار کمی روغن سالم زیتون که در فری داغ قرار می‌گیرد، ما را راضی و خشنود می‌سازد.

این مرغ سوخاری در فر در عین حال خوشمزه و خوش طعم است و به واسطه وجود خرده نان حسابی ترد و با ظاهری دلخواه است. قرار نیست که همه چیز در روغن برود تا ترد و خوشمزه باشد.

من مقداری ادویه و گیاهان معطر به خرده نان اضافه می‌کنم تا طعم ان را دلخواه کنم و رنگی شبیه به مرغ سوخاری شده در روغن ایجاد کنم (پاپریکا یک سایه نارنجی رنگ عالی ایجاد می‌کند) همچنین به واسطه وجود فلفل قرمز مقداری تند و تیز خواهد بود (مقدار فلفل بستگی به ذائقه شما دارد).

درست کردن آن هم خیلی راحت است و تنها بخش سخت ماجرا منتظر ایستادن برای خروج تکه‌های لذیذ مرغ از فر است.


مواد لازم

  • ۲ پیمانه خرده نان
  • ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • ۱ قاشق چایخوری پاپریکا
  • ½ قاشق چایخوری آویشن خشک
  • ½ قاشق چایخوری پودر سیر
  • ¼ قاشق چایخوری پودر فلفل قرمز تند
  • نمک و فلفل سیاه تازه آسیاب شده
  • ۳ عدد سفیده تخم مرغ
  • ۸ عدد بالای ران مرغ بدون پوست و چربی گرفته

طرز تهیه مرغ سوخاری خوشمزه

فر را تا ۴۰۰ درجه فارنهایت (۲۰۵ درجه سلسیوس) گرم کنید. یک عدد توری بزرگ را روی یک سینی ۱۸ در ۱۳ اینچ فر بگذارید، روی آن را با اسپری آشپزی اسپری کنید تا از چسبیدن مرغها به آن جلوگیری شود.

خرده نان را داخل یک کاسه بزرگ با لبه کوتاه بریزید. روی آن را روغن بپاشید و با انگشتانتان بمالید تا به صورت یکسان نرم شود.

پاپریکا، آویشن، پودر سیر، پودر فلفل قرمز را روی این مخلوط بریزید و با نمک و فلفل سیاه در ادامه مزه دار کنید.

مرغ سوخاری در فر

در یک کاسه مشابه دیگر سفیده تخم مرغ، نمک و فلفل را با هم بهم بزنید تا زمانی که کمی کف کند.

برای درست کردن یک تکه مرغ، ابتدا دو طرف مرغ را در سفید تخم مرغ بزنید، سپس به ظرف مخلوط خرده نان و ادویه ببرید و دو طرف آن را در مخلوط بغلطانید و همزمان خرده نانها را روی آن فشار دهید تا به مرغ بچسبند، مقداری روی آن بپاشید وخوب فشار دهید.

مرغ سوخاری در فر

پس از اینکه همه قطعات مرغ را به این ترتیب آماده کردید آنها را روی توری آماده شده بگذارید و بین آنها به صورت یکسان فضایی خالی بگذارید.

مرغ سوخاری در فر

آن را در فر از پیش گرم شده بپزید تا زمانی که کل آن طلایی قهوه‌ای شود (وسط ضخیم‌ترین بخش مرغ باید دمای ۱۶۵ درجه را روی دماسنج آشپزی نشان دهد) که این زمان حدود ۵۰ دقیقه طول می‌کشد. آنها را گرم سرو کنید.

مرغ سوخاری در فر


بهترین چیز برای روکش مرغ چیست؟

من با چندین ماده مختلف امتحان کردم کورن فلکس و خرده نان. در این مورد خرده نان طعم بهتری داشت. بعدا من تصمیم گرفتم که از آرد در این دستور استفاده نکنم چون در این مورد نیازی به آن نیست و بدون آن طعم خوبی خواهد داشت. سفیده تخم مرغ هم همانند یک چسب عمل می‌کند و سایر مواد را نگه می‌دارد.


آیا می‌توان از ران مرغ بدون استخوان یا سینه مرغ استفاده کرد؟

من شخصا قطعات با استخوان را ترجیح می‌دهم چون طعم خوبی به مرغ اضافه می‌کند به علاوه زمان بیشتری طول می‌کشد تا همراه با استخوان بپزد بنابراین روی آن کاملا برشته و ترد می‌شود و یک رنگ طلایی قهوه‌ای به دست می‌آید. اما ران بدون استخوان و سینه مرغ هم خوب هستند. (طرز تهیه سینه مرغ طلایی و آبدار را در همین سایت ببینید).


مدت زمان پخت مرغ سوخاری در فر چقدر است؟

مرغ سوخاری در فر

  • ران مرغ با استخوان در دمای ۴۰۰ درجه فارنهایت حدود ۵۰ دقیقه طول می‌کشد.
  • اگر از سینه مرغ بدون پوست استفاده کنید زمان پخت حدود ۲۰ تا ۲۵ دقیقه است.
  • ران بدون استخوان زمانی بین ۲۵ تا ۳۰ دقیقه می‌گیرد.

این نوع مرغ سوخاری با چه چیزهایی سرو می‌شود؟

شما می‌توانید آن را با انواع بغل بشقابیهای که دوست دارید سرو کنید از جمله سیب زمینی سرخ شده، سبزیجات برشته بخصوص آنهایی که با ادویه جات هم طعم دار شده باشند، سیب آب پز له شده و سالا ماکارونی. همچنین سبزیجات بخارپز هم برای افرادی که در حال رژیم گرفتن هستند، پیشنهاد خوبی است.

ترجمه و تالیف اختصاصی توسط مجله قرمز

منبع: cookingclassy

آخرین بروز رسانی در: 11 جولای 2022| نویسنده: هالث